arkadaşlar yeni konu nasıl açabilirm,forumda yeniyim ve bulamadım yardımcı olabilir misiniz?
Merhaba.
1-Başlık seçeceğiniz yere önce tıklayıp onu bir açın.Örneğin "Otomatik Kumanda" olsun başlık açacağımız kısım.
2-Yeşil punta ile renklendirilmiş olan,açtığımız bu "Otomatik kumanda" kısmında "Yeni Konu Aç" sekmesini (Dikdörtgen kutucuğunu) en üstte de göreceksiniz.
3-Buna tıklandığında "Başlık" ve "Metin,tekst" kısmı tarafınızdan size tam yazıp doldurulmak üzere kullanımınıza verilir.
4-"Başlık" kısmını doldurmadan metni foruma vermeye çalışırsanız eğer,bir uyarıyla buraya bir konu başlığı mutlaka da eklemeniz size hatırlatılır.
5-Arada bir "önizleme" kısmından yazılanların nasıl çıktığını kontrol ederek,yazarak giderek,en sonunda da "konuyu aç" kısmına tam tıklayıp,açtığınız bu yeni konu başlığını foruma iletip vermiş olursunuz.
Kolay gelsin.
Teoride aküler ve kond voltajını sonsoza kadar kaybetmeksizin korumalı ama pratikte gerçek dünyada bu böyle değil (sıcaklık, basınç yani çevresel nedenler bu da daha önce başka konuda açıklanmıştı).
Araç kullanım kılavuzunda dahi yazar uzun süre kullanmadığınız aracı haftada bir 30 dk motoru çalıştırın.
2010 sıfır aracımın akü çevresinde ince bir gömlek yalıtım malzemesi vardı. 3. senesinde beni bıraktı yeni aldığım akünün ölçüleri faklı olduğundan bunu etrafına geçiremedim ama el altında duruyor. Gördüğüm kadarıyla yeni nesil markalı şarjlı aletlerin batarya bloklarında aynı yöntem kullanılıyor gerek kullanım-bekleme süreci, çevresel etkenler gerek sarj ısısı olsun.
Sn. Binbaşımın söylediği gibi şarj esnasında tehlikeli patlayıcı gazlar medana getirir ateşten uzak ve iyi havalandırılan yerde şarj etmeniz gerekli! Olası kaza ve diğer hallerde önlem alınabilecek alet ve ekipmanlar yakında bulundurmalıdır, mazgallı yer seçilmeli (eldiven-gözlük-önlük hatta kulaklık, kaynama, taşma, patlama hallerinde)! Sülfürik asit içerdiğinden normal kıyafet yerine buna dayanıklı yağmurluk tarzı kıyafet giymekte fayda var, çoğu kişi bunları akü şarzını küçümser, fakat iş işten geçince geri dönüş yok keşke demeek için bu tarz yanık yarayı ömür boyu taşımamak için önlem alın.
Akü ve şarj, kimyasallar hakkında eğitimli olmayan gençler, çocuk gibi 3. kişilerin olduğu mekanlarda akü bulundurmak kazaya davetiye çıkarmaktır büyük sorumsuzluktur. Bu yazıyı bu kadar uzatacağımı tahmin etmemiştim.
Hayır,uzatmamış bu konuda çok önemli detayları da bizlere ayrıca vermişsiniz sn.by lent,iyi olmuş.Ben tüm bu yazdıklarınıza ek olarak bir de akü dış temizliğini buna ekleyeyim.1-2 hafta temizlemeyip,haftalık bakımını ihmal ettiğim sadece 1.5 yıllık ve yeni olabilen araba aküm,sonuna kadar da boşalmıştı,inanın.Hem de araçta,bu kendiliğinden sabaha kadar bir deşarja yol açacak tüketici kaynak da olmamasına rağmen.Burada sadece akülerin üst dış yüzeylerinin kirli olması ve üzerine konulan kapama malzemesi üzerinden kutup başları sadece 1-2 gün içinde akünün bu dıştan kısa devresiyle,tamamen de boşalan bu istenmeyen deşarjına neden olabilmişti,çok değil sadece 1-1.5 sene öncesinde oldu bu olay.
Buradan akünün plastik dış muhafaza kutusunun,bu dış yüzey temizliğinin çok önemli olduğu sonucuna da varabiliriz.Atmosferdeki toz,kum,kir,vb. maddeler asitli suyla birlikte bu akü yüzeyinde birleştiğinde,kolayca akü başlarından bir iletken görevi görerek deşarj olabilmesine de (Başıma geldiği gibi akünün sonuna kadar boşalıp marşı çeviremeyecek hale gelebilmesiyle sonuçlanmıştı) neden olabiliyor.Bu katkınız çok iyi ve yerinde de olmuştur,bunun için tekrar teşekkür ederek hayırlı geceler diliyorum.Kolay gelsin.Saygılarımla.