Araba elektroniği ile ilgili yardım

Potansiyometreler kartın ön ve arka yüzeyindeki hilal şeklinde olan kısımlar. Dirençleride kartın üzerine karbon şeklinde basmış olmalılar. Fotoğraflar bulanık. Parçaları detaylı yakın çekim yapabilirseniz çok güzel olur.
 
Son düzenleme:
CAN-BUS protokolu bildiğim kadarıyla direnç değerleri üzerinden kodlama yapıyor. Dolaysıyla kartın her iki yüzeyindeki potansiyometreler haricinde dirence gerek yok. Zaten tekerlekleri döndürdükçe direnç değeri değişecektir. Siz, öncelikle potansiyometrelerin direnç değerlerine bakın. Arada kopukluk var mı diye. Sonra tekerleklerdeki temas yüzeylerini kontrol edin. Kir tozdan dolayı da teması algılamıyor olabilir. Yay kısımlarını biraz kanırtmak gerekebilir.

Bu arada zamanında yol bilgisayarı için silecek kolunda düğmeler olamayan Skoda Yeti aracıma, iki adet direnç, iki adet push button ve gerekli VAG-COM ayarları ile yol bilgisayarını aktif hale getirebilmiştim.
 
Kartın üzeri dümdüz , çıkıntı falan yok üzerinde direnç göremedim ,kartın boyası kazınmış bozulmuş , o bozulan yerler direnç gibi görünüyor olabilir. Arabadaki soket ölçümlerini yaptım, haritasını çıkardım. Haritayı doğru çıkarmak için 3-4 kez ölçüm yaptım. Aynen aşağıdaki gibi. Bundan sonrası artık kabloları deneyerek bulacağım.
 

Ekli dosyalar

  • Harita.png
    Harita.png
    25.9 KB · Görüntüleme: 10
Kartın üzeri dümdüz , çıkıntı falan yok üzerinde direnç göremedim ,kartın boyası kazınmış bozulmuş , o bozulan yerler direnç gibi görünüyor olabilir. Arabadaki soket ölçümlerini yaptım, haritasını çıkardım. Haritayı doğru çıkarmak için 3-4 kez ölçüm yaptım. Aynen aşağıdaki gibi. Bundan sonrası artık kabloları deneyerek bulacağım.
Zor değilse ikinci düğmeyi de söküp bağlantıları karşılaştırmak daha mantıklı.
 
Bozmaktan korkuyorum , içerdeki tekerleklerde potansiyometrelere sürtünen çok ince metal ayaklar var. Eğilip bükülebilir. OTOHAT arkadaşın renkleri tespiti doğrultusunda denemek en iyisi gibi geliyor.
 
Son düzenleme:
Bozmaktan korkuyorum , içerdeki tekerleklerde potansiyometrelere sürtünen çok ince metal ayaklar var. Eğilip bükülebilir. OTOHAT arkadaşın renkleri tespiti doğrultusunda denemek en iyisi gibi geliyor.
Ben de ali'den AUTO özellikli, ışık sensörü üzerinde olan far anahtarı almıştım. Muayenede fark ettim ki geri çeksem de ön ve arka sis farları yanmıyordu. Sonra arka kapağını çıkartıp içinde mekanik ya da kopma, temassızlık gibi bir sorunu mu var diye baktım. Dediğin gibi yay şeklinde mekanik temas uçları vardı. Gözle görünen bir sorun yoktu. Temas etmiyor diye biraz kaldırmıştım ama maalesef sorun çözülmedi. Bu düğme sağa sola belli sayıda çevrilerek programlanabiliyor. Her ne kadar satıcıdan kullanım kılavuzunu da alsam ve ona göre programlama yapsam da sis farları halen çalışmıyor. Eskisini taktığımda sorunsuz çalışıyor. Stopun biri de farkında olmadan yanmadığından muayene tekrarında eskisini takmıştım.
Neticede pahalı parça, sökmede de risk var tabi.
 
Arkadaşlar çok uğraştım ama olmadı, ben de VW çıkmacılardan ikinci el bir tane aldım taktım. Passatın ki elimde kaldı isteyen varsa aldığım fiyattan aşağıya verebilirim. Yardımlarınız için teşekkürler.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,073
Mesajlar
932,808
Kullanıcılar
453,072
Son üye
receptırınk

Yeni konular

Geri
Üst