Arabayı Devrinde Kullanmak (Yardım )

**poyraz**

Üye
Katılım
15 Kas 2007
Mesajlar
276
Puanları
1
Yaş
40
merhaba arabayı devrinde kullanmak için aşaüıdaki bilgilerden hangisi doğrudur. Veya başka önerisi olan

1- 1. vites daima kalkma vitesi olduğundan 5-10 dakika yavaş gidecek olsan ilk bir kaç saniyede 2. vitese atmalısın

2- eğer baktın ki 10-15 dakika yavaş gideceksen hızlanınca 2. vitese at
 
yüksek devir = yüksek ısı aracın pistonlarına motor kecelerine contalara zarar verir. çok yakıt harcar doğru devirde gitmek gerekir.
 
Merhaba,

Soruyu tam anlamamakla birlikte, başlığa istinaden bir şeyler yazmak istedim. "Arabayı devrinde kullanmak" demek arabayı optimum devir aralığında kullanmak demektir. Bu aralık günümüzde kullanılan 1300cc -->2000cc aralığında benzinli araçlarda 2500 d/dk ile 3500 d/dk arasındadır. Bu size yakıt yönünden azımsanmayacak bir kazanç sağlayacaktır. Bunu çok basit bir şekilde açıklayabilirim: rölantide 1000 d/dk'da 10 birim yakıt ile 10 dk çalışırken , bunun iki katı yani 2000 d/dk'da 10 birim yakıtla 5 dk çalışır. Tabiki güç gerektiren durumlarda devri yükseltmeliyiz. İçten yanmalı motorlar maksimum güçlrine 4700-5500 d/dk gibi ulaşırlar. Bunu dik bir rampayı tırmanırken rahatlıkla hissedebilirsiniz.
 
Düşük hız söz konusu iken yüksek devir değil yapılabilecek minimum devir göz önüne alınır.
Rölantide olsa (boşta çalışma en az devri ) belirli bir devrin altına inemezsiniz motor tekler-durur.
1. vitesten hemen ikinci vitese geçilir derken şartları söylemek lazım.
Devamlı düşük hızda gidecekseniz , vites kutusu çevirme oranın belirlediği ve motor min devrinede bağlı olarak ez hız belirlidir.
Bu hızdan aşağı iseniz 2 . vitesle değil 1. vitesle devam etmelisiniz.

Bir başka vites kriteri şöyle tanımlanabilir.
Gaza yüklendiğinizde motor bayılmadan , gücü ile orantılı , ivmelenebiliyorsa (hız artışı ) o vites yeterlidir.
Bir üste çıktığınızda motor gaza yeterli cevap veremiyorsa geç toparlıyorsa o vites yüksektir bir alta ininiz.

Araçlardaki en verimli devir ... gibi söylemlere , bir çok koşul vardır.
Araç rampa ya da düz yolda gaza cevap veriyorsa yüksek hız ihtiyacı yoksa yüksek devirde kullanma şartı yoktur.
Yukarıda arkadaşımızın verdiği ortalama değerler 2500-3500 d/dak makuldur.
 
düşüncen döğruya yakın başarılar silindir hacmi yüksek motorlar da doğru ama kısa mesafede böyle uzun mesafede enyuksek viteste ortalama yol yani 5.vites 90km gibi
 

Forum istatistikleri

Konular
129,773
Mesajlar
929,957
Kullanıcılar
452,533
Son üye
basocak

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst