Merhaba arkadaşlar uzun zamandır aradığım fakat bulamadığım artcam türkçe dökümanları hala bulamadım fakat kendi çabalarımla bir nebzede olsa proğramın cam bölümü ile face vizard olayını hali hazırda çözdüm kısaca bugün ilk olarak face wizard a deyinmek istiyorum artcam proğramını çalıştırdığımızda
sağ alt köşede layers ve toolbox olmak üzere iki sekme mevcuttur bu sekmelerden toolbox olana tıklıyoruz daha sonra face wizard sekmesine tıklıyoruz ve adımları takip ediyoruz şöyle ki ;
1-open deyin ve modellemek istediğniz fotoğrafı seçin ve next deyiniz
2-draw smooth poliline sekmesini etkinleştirip create plyline tool a tıklayıp resimden modellemek istediğimiz yüzeyi el ile kapalı bir vektor olacak şekilde çiziyoruz. ve next diyoruz
3-burada bize çizeceğimiz yüzeyin sınırların bunu iki nokta ile göstermemiz gerekiyor bunun bir yüz olduğunu kabul edersek kaş ve ense kısmındaki sınır noktasına bırakılacak iki nokta sayesinde alan seçimini tamamlamış oluruz. ve next diyoruz
4-next dedikten sonra proğram resmi katılaştırarak uygun forma yakın bir şekilde katılaştırmaya başlıyor bundan sonraki olay tamamen kullanıcının secimine kalıyor.
5- eğer buraya kadar olan işlemleri doğru yaptıysanız sol tarafta sculpting menusunun çıkması gerekiyor sculpt heykel traş demetir sculpting ise traşlamak (bkz Remove) anlamına geliyor bu menüde katımızın üzerinde çıkan dairenin çapı yani özelliğini değiştireceğimiz / düzenleyeceğimiz modelin seçim anahtarı daire biçimindeki nesnenin çapı bunu yaparken hangi kriterlere uyulması gerektiği (bkz Strenght geometry) ve smoothnes ayarları ile uygun olan şekilde yukarıdaki yayma oyma kabartma şeklindeki sekmeleride kullanarak resmimizi orjinal formuna en yakın 3 boyutlu bir model haline getirmiş oluyoruz... (cam bölümünü ise çok yazkın bir zamanda sizlerle paylaşacağım bu anlatım Artcam 2008 içindir.
sağ alt köşede layers ve toolbox olmak üzere iki sekme mevcuttur bu sekmelerden toolbox olana tıklıyoruz daha sonra face wizard sekmesine tıklıyoruz ve adımları takip ediyoruz şöyle ki ;
1-open deyin ve modellemek istediğniz fotoğrafı seçin ve next deyiniz
2-draw smooth poliline sekmesini etkinleştirip create plyline tool a tıklayıp resimden modellemek istediğimiz yüzeyi el ile kapalı bir vektor olacak şekilde çiziyoruz. ve next diyoruz
3-burada bize çizeceğimiz yüzeyin sınırların bunu iki nokta ile göstermemiz gerekiyor bunun bir yüz olduğunu kabul edersek kaş ve ense kısmındaki sınır noktasına bırakılacak iki nokta sayesinde alan seçimini tamamlamış oluruz. ve next diyoruz
4-next dedikten sonra proğram resmi katılaştırarak uygun forma yakın bir şekilde katılaştırmaya başlıyor bundan sonraki olay tamamen kullanıcının secimine kalıyor.
5- eğer buraya kadar olan işlemleri doğru yaptıysanız sol tarafta sculpting menusunun çıkması gerekiyor sculpt heykel traş demetir sculpting ise traşlamak (bkz Remove) anlamına geliyor bu menüde katımızın üzerinde çıkan dairenin çapı yani özelliğini değiştireceğimiz / düzenleyeceğimiz modelin seçim anahtarı daire biçimindeki nesnenin çapı bunu yaparken hangi kriterlere uyulması gerektiği (bkz Strenght geometry) ve smoothnes ayarları ile uygun olan şekilde yukarıdaki yayma oyma kabartma şeklindeki sekmeleride kullanarak resmimizi orjinal formuna en yakın 3 boyutlu bir model haline getirmiş oluyoruz... (cam bölümünü ise çok yazkın bir zamanda sizlerle paylaşacağım bu anlatım Artcam 2008 içindir.
Son düzenleme: