İlk olarak bana ilginç gelen kısım 17 cm statora 23 cm rotoru nasıl yerleştirebildiler?
6 cm fazlalık ile o kapaklar nasıl kapanabildi?
Adamlar resmen modifiye yapmışlar motorda.
Yaptıkları masraf yeni motordan daha az nasıl olabildi o da ayrı soru.
Öncelikli bilinmesi gereken rotordaki kararma yüzeysel mi? İs şeklinde mi?
Yoksa metalin aşırı ısınması sonucu oluşan metal yanığı şeklindemi.
İs şeklinde ise sn.
@Bunalmis 'ın dediği gibi statorun yanması sırasında oluşan ısının ve yanık etkisinin rotorda görülmesinden ibaret bir durum.
Çünkü rotor boyu dışındaki bir çok etkenden motorlar yanabilir.
Aksi durum için ise;
Rotorun sadece stator bölgesinde kalan kısmı stator manyetik alanı ile etkileşeceğinden, uzun kısmın güç artımına etkisi olmayacaktır.
Statorun dış kısımlara taşan zayıf kaçak manyetik alanını hesaba katmıyorum.
17 cm statorda 23 cm rotor varsa 6 cm uzunluk farkı bu zayıf kaçak alandan çok az miktarda etkilenecektir..
Sağ ve sola 3'er cm kaçak manyetik alan olacağını sanmıyorum çünkü.
Stator dışına taşan kısımda rotor üzerinde oluşan manyetik alan devresini hava üzerinden tamamladığından fazlalık kısımda hava nüveli bobin gibi fazla akım çekildi desem olmaz.
Neden olmaz? Çünkü rotor kısa devre çubukları seri devre şeklinde olduğundan bu akım artışı çubuk boyunca etki ederek rotorun tamamını ısıtmalıydı. Tamamı kararmalıydı.
Rotor boyu uzayınca iç direnci artacağından zayıflayan rotor akımı ve buna paralel zayıflayan rotor manyetik alanının statora etkisi azalacak, moment düşecek ve stator fazla akım çekerek zaman içinde yanacaktır.
Buraya kadar tamam ama
rotorun bölgesel olarak kararmasını statorun yanması ile elektriksel olarak ilişkilendirecek noktayı bulamadım.
Statorun yanmasından kaynaklı bir rotor kararması şeklinde düşünce ağır basıyor.