asenkron motorun saglamlık kontrolu

bu şekilde ölçümler tehlikelidir. ölçü aletiyle sargılar arası ve gövdeye kaçak kontrolu yapılır. köprüler boşaltılır ve U-X / VY /WZ SARGILAR AEASI SAĞLAMLIK KONTROLU YAPILIR. ayrıca her sargıdan gövdeye kaçak testi yapılarak tamamlanır. slm
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
ustalarımın yorumları doğru bende olsam yıldız köprülerini alır 1 sargı arası 2 sarımlar arası 3 sargı gövde olarak üç şekilde omaj alarak ölçerdim 1. ölçümde üç sargıdada aynı deger alınması gerek 2. ölçümde sargılar arası 0 omaj 3.ölçümdede 0 omaj alıyorsam motor sağlıklıdır tek faz verip kontrol kalemiyle diğer sargılarda enerji görmek sizi yanıtabilir bence
 
ilk önce sargılar ölçülüp her sargının değeri diğerleri ile aynı ise toprağa kaçak varmı bakılır, toprağada kaçak yoksa bu motor sağlamdır.
 
Hocam en garantili yol ohm metreyle (köprüleri kaldırdıktan sonra)sargı ohm ını ve gövdeye kısa devreyi ölcüp sağlam olup olmadığını öğrenebilirsin
 
Doğrudur. Bu şekilde de anlayabilirsin.
Ayrıca sarıları tek tek meger ile de kontrol edebilirsin.
Genede motoru çalıştırıp denemek en iyisidir ;)
hayır kesinlikle doğru değildir kontrol kalemi aldatır. motor sargılarının izolasyonunu ohm metre veya meger ile sargı arızalarını ohm metre veya endüktansmetre ile kontrol edebilirsin
 

Forum istatistikleri

Konular
129,287
Mesajlar
924,992
Kullanıcılar
451,717
Son üye
mirkanoner

Yeni konular

Geri
Üst