asenkron motorun saglamlık kontrolu

bu şekilde ölçümler tehlikelidir. ölçü aletiyle sargılar arası ve gövdeye kaçak kontrolu yapılır. köprüler boşaltılır ve U-X / VY /WZ SARGILAR AEASI SAĞLAMLIK KONTROLU YAPILIR. ayrıca her sargıdan gövdeye kaçak testi yapılarak tamamlanır. slm
 
ustalarımın yorumları doğru bende olsam yıldız köprülerini alır 1 sargı arası 2 sarımlar arası 3 sargı gövde olarak üç şekilde omaj alarak ölçerdim 1. ölçümde üç sargıdada aynı deger alınması gerek 2. ölçümde sargılar arası 0 omaj 3.ölçümdede 0 omaj alıyorsam motor sağlıklıdır tek faz verip kontrol kalemiyle diğer sargılarda enerji görmek sizi yanıtabilir bence
 
ilk önce sargılar ölçülüp her sargının değeri diğerleri ile aynı ise toprağa kaçak varmı bakılır, toprağada kaçak yoksa bu motor sağlamdır.
 
Hocam en garantili yol ohm metreyle (köprüleri kaldırdıktan sonra)sargı ohm ını ve gövdeye kısa devreyi ölcüp sağlam olup olmadığını öğrenebilirsin
 
Doğrudur. Bu şekilde de anlayabilirsin.
Ayrıca sarıları tek tek meger ile de kontrol edebilirsin.
Genede motoru çalıştırıp denemek en iyisidir ;)
hayır kesinlikle doğru değildir kontrol kalemi aldatır. motor sargılarının izolasyonunu ohm metre veya meger ile sargı arızalarını ohm metre veya endüktansmetre ile kontrol edebilirsin
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst