Balast,ignatör,lamba,kontaktör...

kazemharme

Üye
Katılım
19 Mar 2007
Mesajlar
32
Puanları
1
Yaş
40
Balast,ignatör,lamba ve kontaktörlerin ;

1-Şebekelerdeki asli ve yan görevleri nelerdir?
2-Arızalanma nedenleri nelerdir?
3-Bu dört eleman birlikte nasıl bir işleyiş içerisindedir ve seçimleri hangi formüllere dayanır?
4-açık bağlantı şekilleri var mıdır?
5-sağlamlık testleri nasıl yapılır?
6-lambaların erken veya geç yanmasının veya yanıp sönmesinin nedeni nedir?yukarıda sayılan elemanlarla ilişkisi var mıdır?

bu soruların cevabı ümit ediyorum birçok arkadaşımızı ve en başta beni çok bilgilendirecek...yorumlarımızı numaranlandırıp biraz ayrıntı yaparsak kalıcı bir bilgi olur...herkese şimdiden teş.ederim
 
Sn kazemharme s
1. Balast : gaz deşarjlı lambalar ile birlikte kullanılan, lambanın yapısı içinde bulunan, akım sınırlayıcı elemandır
İngatör :sodyum buharlı ve metal halide tipindeki ampulleri ateşlemek için kullanılır
Kontaktör: kumanda ve güç kontakları olan kumanda kontaklarının durumuna göre güç kontaklarının devreyi açıp kapadığı anahtarlama elemandır diyebiliriz

3.bu dört elemanın 3 tanesi (Balast ingitör ve lamba) sodyum ,buhar metal halide projektörlerini oluşturan parçalardır kontaktörü ise projektörü
enerjilendirmek için kullanabilirsiniz

4. bağlantı şekli 1200w%20ignitor%20new.jpg ingitörün üstünde görüldü gibi geyet basittir

5. sağlamlık testi olarakta balastlar için en pratik yol multimetremizi ohm kademesine alıp ölçtüğümüzde 40 -60 ohm gibi bi değer ölçülmesi gereklidir ancak bu değerler 20-40W lık balastlar iiçin geçerli olmalıydı Daha yüksek güçlü balastların sağlamlık testinin nasıl yapıldığını umarım bi arkadaşımız paylaşır bizimle öğrenmiş oluruz Herkese kolay gelsin
 
sodyum buharlı ve metal halide olarak ikiye ayrılıyor ignitörler ona dikkat
 
6- Bu tip gaz deşarjlı ampüllerin içerisinde bulunan gazı ateşleyebilmek için yüksek gerilim uygulanır. (Örneğin 5kV) . Bu ateşleyemeyi sağlayan cihaz ignitördür. Sisteme enerji verildiği andan itibaren ignitör bu tip lambayı ateşlemeye çalışır ve başardığında durur. Lamba, ignitor ve balast uyumlu bir şekilde çalışması gerekir. Ancak sistem şebeke gerilimine direkt bağlıdır.

Bu tip lambalarda enerjiyi kesip tekrar verdiğinizde sistemin bir soğuma süresi vardır. Aslında bu sürenin anlamı bu lambayı tekrar ateşleyebilmeniz için daha yüksek bir gerilim uygulamanız gerekliliğidir. Bunun maçlardan bilirsiniz enerji gidip geldiğinde lambalar 15dk civarında bekler. Aslında bu süre zarfında ateşleme lambayı yakabilmek için devrededir ancak lamba sıcak olduğundan uygulayabileceği gerilimden 5 kat daha fazla örneğin 25kV uygulaması gerekir. (Metal halidede).

Lambaların erken veya geç yanmasının sebebi ateşleme ile lamba arasındaki mesafe, şebeke gerilim seviyesi olabilir. Yanıp sönmede balast ve şebeke gerilim ile alakalı olabilir. Bazı lambalarda özel balast ve ateşleme kullanmanız gerekir. Bu kullanılmadığı zamanda lambada yanıp sönme olabilir.

Özellikle Çin malı armatür ve lambalardan uzak durmanızı tavsiye ederim.
 
balast tan çıkan enerji ignatöre - ignatörden lambaya mı giriyor
 
Hayır balastın görevi ampulün çektiği akımı kısıtlamaktır.Akım balasttan ampüle gider, ateşleyici 1 sn den kısa bir sürede yüksek voltaj vererek lamba içerisindekii gazı ateşler ve devreden çıkar.
 
ignitörler seri ve paralel olmak üzere iki tipte üretilirler aslında paralel ignitör diye birşey yoktur.
seri ignitörler kendi içlerindeki Elektronik devre sayesinde yaklaşık 5 kv ile lambayı ateşler bu işlem yaklaşık 5 dakika kadar sürer. eğer enerjili armatüre 5 dakika içinde sağlam bir ampul takılmamışsa ateşlemeyi keserek korumaya geçer.
şayet armatür uzun süre enerjili olmasına rağmen ampul takıldığında yanmıyorsa arıza aramak yerine ilk etepta armatürün enerjisi kesilip tekrar enerji vermek doğru olacaktır.(çalışan bir armatürde enerji kesilip tekrar geldiğinde eğer armatür içersindeki ekipman kaliteli değilse örneğin ampul 5 dakika içinde soğumuyorsa kaliteli ignitör bu ampulü ateşleyi başaramayacaktır.kaliteli ampul seçmek faydalı olacaktır.)
bunun haricinde birde seri görünüp paralel olan ignitörler mevcuttur.bunlar içerisindeki sok bobini ile balast üzerinden 5kv ile ateşleme yaparlar bu ignitörlerin bulunduğu armatürlerde balast değiştirmek sakıncalı olacaktır.katıldığımız bir seminerde üretici firma yapılan testlerde balast uçlarında 5kv değer okuduklarını söylediler.aman dikkat
üzerindeki şemaya göre bir ignitörün seri yada paralel olduğu anlaşılamayabilir
normalde 3 klemensli görünen bu elemanlar içeriden lamba ve balast uçları kısa devre edilerek paralel hale getirilmektedir.
bir ignitörün seri mi yoksa paralel mi olduğunu anlamanın en basit yolu ise balast çıkışını ignitör üzerindeki balast klemensi yerine direk lamba devresine bağlamak olacaktır eğer bu pozisyonda lamba yanıyorsa ignitör paraleldir normal şartlarda balasttan çıkan uç ignitöre ignitörden de lambaya bağlanmalıdır.
herkese iyi çalışmalar.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,735
Mesajlar
929,371
Kullanıcılar
452,457
Son üye
powerotomasyon.net

Yeni konular

Geri
Üst