Basınç Ayar Valfi

sakarya

Üye
Katılım
19 May 2007
Mesajlar
16
Puanları
1
Arkadaşlar aynı hidrolik devre üzerinde 2 ayrı basınçta çalışan piston kullanmak istiyorum
birinin basıncını değiştiğimde diğerinin etkilenmemesi için nasıl bir basınç ayar valfi kullanmam
gerekiyor. daha evvel denedim başarılı olamadım birinin basıncını düşürdüğümde T hattından basınç tanka döndüğünden diğer silindirde aynı değere geliyor.birde bu basınç düşürücüleri
panoya bağlamam lazım yardım ederseniz.yardımlarınız beklerim
 
Sayın Sakarya,
Yanılıyorsam daha iyi bilen arkadaşlar uyarsın, Basınç ayar valfleri nin egzost çıkışı tank dönüşüne bağlandığı için hat ne olursa olsun, regülatör nerede olursa olsun o regülatörün ayarı ne olursa pompa o basıncı üretmiş sayılır. Çünkü dönüş mevcut. Dönüşü körlediğinde ne olur bilemiyorum. umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
Arkadaşlar aynı hidrolik devre üzerinde 2 ayrı basınçta çalışan piston kullanmak istiyorum
birinin basıncını değiştiğimde diğerinin etkilenmemesi için nasıl bir basınç ayar valfi kullanmam
gerekiyor. daha evvel denedim başarılı olamadım birinin basıncını düşürdüğümde T hattından basınç tanka döndüğünden diğer silindirde aynı değere geliyor.birde bu basınç düşürücüleri
panoya bağlamam lazım yardım ederseniz.yardımlarınız beklerim

bağlantı şeklini şemalandırıp yada varsa projesini verirseniz daha kolay yardımcı olabiliriz... ayrıca Mehmetf arkadaşımın bahsettiği üzere birbirinden bağımsız çalışırlar ve birbirini etkilemesi imkansız gibi bişey...
 
Aynı anda çalışmayacaklarsa kontrol valfleri ve sonra basınç valfleri bağlanır.
Ayrıca pompa çıkışında tanka baypas valfi (açık merkez) konmalı ve her hangi bir kontrol valfi ile bu valfde çalışmalıdır(kapanmalıdır ).

Sistem uygun ve paran çoksa akümülatörler filan olabilir ( iş inada binerse ) .

En kolay ve ucuzu tandem pompa ( double pumps ) kullanmaktır.
Farklı debiler bile seçebilirsin.
2 değil 3-5 sistem bile yapabilirsin.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar ilginiz için teşekkür ederim,ama kafamdaki soru cevaplanmış değil eğer yanılıyorsam düzeltin lütfen,basınç ayar valflerinde 1- A hattı 2-B hattı 3- T olur diye biliyorum.A veya B Hattı pompaya diğer hat işlem ünitesine T hattı ise set ettiğim yay kuvvetini yenerek depoya döner yay torkunu sertleştirek basınç ayarı yapmış olurum diye biliyorum,eğer T hattını körlersem pompanın tüm verdisi maksimimum basınçla işlem ünitesine gider.

Benim sıkıntım aynı üniteden 2 ayrı basınçla aynı anda çalışması.yani yön valfinden çıktıktan sonra pistonların besleme hattından önce basınç ayar valfi koyarak ayarlanabilir farklı basınçlar elde etmek.
 
Arkadaşlar ilginiz için teşekkür ederim,ama kafamdaki soru cevaplanmış değil eğer yanılıyorsam düzeltin lütfen,basınç ayar valflerinde 1- A hattı 2-B hattı 3- T olur diye biliyorum.A veya B Hattı pompaya diğer hat işlem ünitesine T hattı ise set ettiğim yay kuvvetini yenerek depoya döner yay torkunu sertleştirek basınç ayarı yapmış olurum diye biliyorum,eğer T hattını körlersem pompanın tüm verdisi maksimimum basınçla işlem ünitesine gider.

Benim sıkıntım aynı üniteden 2 ayrı basınçla aynı anda çalışması.yani yön valfinden çıktıktan sonra pistonların besleme hattından önce basınç ayar valfi koyarak ayarlanabilir farklı basınçlar elde etmek.

bahsettiğiniz şekilde kullanmanız mümkün değil çünkü iki ayrı valften sonra koyduğunuz 2 ayrı basınç valfi kapalı çevrimden dolayı birbirini etkiler daha önceki mesajınızı iyi okumamışım... tanka gidemeden kendi içerisinde absorbe eder sistem.... o yüzden düzenli bir basınç elde edemezsiniz...bunun tek yolu; ya KAZIMUGUR beyin bahsettiği gibi TANDEM sistem kurmak yani çift pompa tek tahrik düzeneği, ya da; valf ve basınç ayar valfi arasına bir çekvalf koymak o şekilde istediğin gibi bir sistem elde edersin...
 
Yani soncunda nereye basınç regülatörü eklersek ekleyelim bütün hattaki basınç o regülatöre göre ayarlanacak.
Sebep, ana hattan regülatör yardımıyla iç basıncın dönüş hattına bypass edilmesi..
doğrumu yazdım arkadaşlar?
 
Yani soncunda nereye basınç regülatörü eklersek ekleyelim bütün hattaki basınç o regülatöre göre ayarlanacak.
Sebep, ana hattan regülatör yardımıyla iç basıncın dönüş hattına bypass edilmesi..
doğrumu yazdım arkadaşlar?

aynen dediğin gibi arkadaşım ama araya çekvalf atarsan bypass olmaz...
 
nereye atmamız gerekli çekvalfi?
 
valf ile basınç ayar valfi arasına ok yönü basıç ayar valfine gelecek çekilde...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,848
Mesajlar
930,735
Kullanıcılar
452,703
Son üye
seta1

Yeni konular

Geri
Üst