Bir fenerden söktüğüm batarya var elimde üzerinde (+) ve (-) var fakat kaç volt olduğu yazmıyor nasıl şarj edebilirim bu bataryayı
Bende üzrindeki devre kartından şarj etmeyi düşündüm ama üzerindeki kondansatör patlamış bunun patlama sebebi nedir ve aynısıyla değiştirirsem çalışırmıBu akü; 2 gözlü, 4 voltluk kurşun-asit akülü ve el fenerlerinde kullanılan bir bataryadır. Bu bataryalar LED'li ışıldaklarda veya torch el fenerlerinde 220 volt AC' den genellikle trafosuz bir şarj devresiyle, bu tür bir devre kartıyla şarj oluyor. Bu akü kaç amper-saat kapasiteli ise akü kapasitesinin 1/10'u kuralına göre en uygun şarj akımı yine bu devre kartına (eğer bozuk veya hasarlı değilse) BATT (-) ve BATT (+) bu karttaki çıkış uçlarından doğru kutuplarda bağlanıp cihaz fişini 220 volt ev prizine takıp şarj edilmelidir. Şarj olurken de akü kutup başlarına trafosuz (bu şarj kartlarının şebekeden bir Elektrik izolasyonu olmadığı için) şarj devreli olduğundan çıplak elle temas edilmemesi gerekiyor. Kolay gelsin.
Devrenin üzerinde 220uF 16v yazıyor elimde 470uF 16v kondansatör var taksam sıkıntı çıkarmıBu akü; 2 gözlü, 4 voltluk kurşun-asit akülü ve el fenerlerinde kullanılan bir bataryadır. Bu bataryalar LED'li ışıldaklarda veya torch el fenerlerinde 220 volt AC' den genellikle trafosuz bir şarj devresiyle, bu tür bir devre kartıyla şarj oluyor. Bu akü kaç amper-saat kapasiteli ise akü kapasitesinin 1/10'u kuralına göre en uygun şarj akımı yine bu devre kartına (eğer bozuk veya hasarlı değilse) BATT (-) ve BATT (+) bu karttaki çıkış uçlarından doğru kutuplarda bağlanıp cihaz fişini 220 volt ev prizine takıp şarj edilmelidir. Şarj olurken de akü kutup başlarına trafosuz (bu şarj kartlarının şebekeden bir elektrik izolasyonu olmadığı için) şarj devreli olduğundan çıplak elle temas edilmemesi gerekiyor. Kolay gelsin.
Az önce dediğim 470uF luk kondansatörü taktım ve patladı dmdmdmdmsm ben bu devre kartını pek sağlıklı olduğunu düşünmüyorum eski bir kart başka alternatifim varmıElektrolitik kondansatör aşırı ısınmadan veya etiket değerinden fazla voltaj gelmesinden, DC yerine AC'nin devamlı gelmesinden yani ondan önceki doğrultucu köprü diyotlarda kısa devre nedeniyle DC yerine AC 'nin gelip fazla ısınmasından patlamış olabilir. Şebeke girişinden itibaren köprü diyot, direnç, kutupsuz kondansatör, vb. devre elemanlarını avometreyle kısa devre-diyot test kısmında ölçürek bozulanlar varsa önce onları değiştirip daha sonra 220 mF, 16 volt (16 voltu yoksa 30-35 voltu olabilir, daha aşağı voltu da seçilemez, ama 220 mF kapasite değeri kesin değiştirilmemelidir) elektrolitik kondansatörünü yenisiyle kutuplarına çok dikkat edip değiştirin. Giren 220 volt AC' de o anlarda şebeke voltajında büyük artış olmadıysa elektrolitik kond.'den önceki devre elemanlarının bozulup DC yerine AC akımın gitmesiyle elektrolitik kond. bozulmuştur, kuvvetle muhtemel. Kolay gelsin.