Hırçın 41
Profesyonel Üye
- Katılım
- 17 Ara 2013
- Mesajlar
- 4,740
- Puanları
- 2,554
4+4+4 sisteminde Oğlum ikinci 4'ü bitirme arifesinde bu nedenle sistemi yakından takip etmekteyim. Müfredat ders konuları eskiye göre daha iyi bizim orta okulda gördüğümüz konuları şimdiki nesil ilkokulda görüyor. Eğitim sistemindeki bazı hatalar yavaş yavaş düzeltiliyor kanaatindeyim. Yıl içi yapılacak merkezi sınav sistemi gayet yerinde bir karar.
Notların yüksek verilmesi de bence son derece yerinde bir uygulama çünkü;
1-(Birebir gözlemim) Düşük not alan öğrenci o dersten soğuyor, soğuduğu dersede çalışmak istemiyor bu kısır döngüde öğrencinin o dersten başarısız olmasına neden oluyor ve bu bilinç altında yerleştiği için bu sorun ileriki yıllarada sirayet ediyor. Bu konuda öğretmene çok büyük görev düşüyor.
2-Özel okullarda ve köy okullarında bol keseden not verilirken batıda devlet okullarında 52-53-54 küsuratlı kısır notlar verilmesi son derece adaletsizce olup, öğrencinin aldığı bu notların ileride gireceği liseyi belirleyici olması direkman hayatını etkilemekte. Notlar genelde yüksek olursa yıl içi sınavlarda başarılı olan hak eden öğrenci hak ettiği notu alacaktır. Adaletin bu şekilde sağlanacağı düşüncesindeyim.
Eğitim sisteminde hoşlanmadığım hususlar şunlar;
1-Öğrencinin bilgi ve becerisine uygun okul ve iş alanlarına yönlendirme bizim sistemimizde maalesef yapılmıyor. Avrupada bu sistem iyi çalışmakta.
2-Öğretmenlerin çoğu geçim derdinde çoğu öğretme şevkini kaybetmiş durumda.
3-Nesil bozuldu, bu öğrendiğim bilgiler benim ileride hayatımı yönlendirecek düşüncesine sahip, hedefleri amaçları olan eski gençlik maalesef yok yada çok az. Bu durum haliyle öğretmenin öğretme şevkini azaltmakta (arz talep meselesi).
4-Din kültürü ahlak bilgisi, peygamberin hayatı ve kuranı kerim mecburi dersler olmalı(Müslüman olanlara). Diğer Seçmeli derslerde sınav olmadığı için öğrenci bu derslere ilgisiz dolayısıyla bu derslerin öğrenciye,vatana,millete de hiç bir faydası yok, öğrenciler bu derslerden dolayı çok geç vakitlerde okuldan çıkmakta.
Yukarıda yazdığım son 4 madde düzelmedikçe eğitim ve öğrenim sisteminden hayır gelmez.
Notların yüksek verilmesi de bence son derece yerinde bir uygulama çünkü;
1-(Birebir gözlemim) Düşük not alan öğrenci o dersten soğuyor, soğuduğu dersede çalışmak istemiyor bu kısır döngüde öğrencinin o dersten başarısız olmasına neden oluyor ve bu bilinç altında yerleştiği için bu sorun ileriki yıllarada sirayet ediyor. Bu konuda öğretmene çok büyük görev düşüyor.
2-Özel okullarda ve köy okullarında bol keseden not verilirken batıda devlet okullarında 52-53-54 küsuratlı kısır notlar verilmesi son derece adaletsizce olup, öğrencinin aldığı bu notların ileride gireceği liseyi belirleyici olması direkman hayatını etkilemekte. Notlar genelde yüksek olursa yıl içi sınavlarda başarılı olan hak eden öğrenci hak ettiği notu alacaktır. Adaletin bu şekilde sağlanacağı düşüncesindeyim.
Eğitim sisteminde hoşlanmadığım hususlar şunlar;
1-Öğrencinin bilgi ve becerisine uygun okul ve iş alanlarına yönlendirme bizim sistemimizde maalesef yapılmıyor. Avrupada bu sistem iyi çalışmakta.
2-Öğretmenlerin çoğu geçim derdinde çoğu öğretme şevkini kaybetmiş durumda.
3-Nesil bozuldu, bu öğrendiğim bilgiler benim ileride hayatımı yönlendirecek düşüncesine sahip, hedefleri amaçları olan eski gençlik maalesef yok yada çok az. Bu durum haliyle öğretmenin öğretme şevkini azaltmakta (arz talep meselesi).
4-Din kültürü ahlak bilgisi, peygamberin hayatı ve kuranı kerim mecburi dersler olmalı(Müslüman olanlara). Diğer Seçmeli derslerde sınav olmadığı için öğrenci bu derslere ilgisiz dolayısıyla bu derslerin öğrenciye,vatana,millete de hiç bir faydası yok, öğrenciler bu derslerden dolayı çok geç vakitlerde okuldan çıkmakta.
Yukarıda yazdığım son 4 madde düzelmedikçe eğitim ve öğrenim sisteminden hayır gelmez.