Bir fazlı 2,8 Kw. Jeneratör uyartım diyotu ve direnci değerleri

adkk

Üye
Katılım
12 Ağu 2010
Mesajlar
17
Puanları
1
Çin malı 6,5 Hp. 2.5 Kw. ( Rainbow maarka) kendinden uyartımlı ( fırçasız kollektörsüz) jeneratör gerilim vermeyince söktüm.
Ortada ( rotorda) yer alan uyartım sargılarının diyotu yerinden çıkmış, dirençler yanmış ve kopmuş.
Diyotun üzerinde FMQ-G5F S 9 D 27 kodunu gördüm. Aradığımda 10 A'lik hızlı damper diyotu olarak çıkmakta.
Ortada diğer tarafta yer alan direnç kömürleşmiş. Diyotun muadilini uydurmak kolay.
Ancak direncin değeri ve gücü ( watı) konusunda yardımcı olabilecek var mı?
Tahminim uyartım devresi yaklaşık 10 V. civarı gerilim üretmekte.
Dirençlerden geçen akımı da 1 A olarak düşündüldüğünde 10 Ohm ve 2 W'lık direnç olabilir gibi düşündüm.
Daha önce karşılaşan oldu mu? Teşekkürler.
 
Arkadaşlar merhaba.
Rotora diyot ve 10 ohm'luk direnç takıp çalıştırdığımda 220 V.'u gördüm. Ancak matkap çalıştırmaya kalktığımda gerilim değeri 70-80 V.'lara kadar düştü, verim alamadım.
Bir kaç eski kondansatör denedim, sonuç değişmedi.
Daha sonrda rotorda yer alan diyot ve direnç merkazkaç kuvvet etkisiyle yerinden çıktıve hasar gördü.
Direnç değerini araştırırken http://www.thebackshed.com/forum/ViewTopic.php?TID=308 sitesinde şöyle bir devre ile karşılaştım.
Aklıma yatmayan konu, iki diyotun neden seri bağlandığı? Birde rotorda iki sargı var, ikincisi bağlantı şemasında görülmüyor.
Benim arızalı jeneratörde rotorda yer alan iki sargının birinde artık mıknatısiyetle üetilen gerilim doğrultulup, (değerini hala net saptayamadığım) direnç üzerinden diğer sargıya uygulanıyor gibi.

1574719982370.png
1574719994462.png
1574720017631.png
 
Merhaba. Bakın, matkabın yükü indüktif (self) yük olarak bu jeneratör çıkışından geri tepki verdiğinden, bunu dengeleyecek AVR de (otomatik voltaj regülatörü) olmadığından voltaj 70-80 voltlara kadar düşmüş olabilir. Diyotlar belki çok fazla ısınmaması için bu şekilde yükü seri olarak, 10 k' lık dirençlerle de paylaşarak kullanılmış olabilir. Rotorda tek sarım sağ ve solda iki yarım sarımla, ama sonuçta tek sarım olarak bu rotorda yer alıyor. Kendinden uyartımlı jeneratörlerde ikaz uyartım sargılı rotor sarımı, ayni jeneratör milinde sabit mıknatıslar veya artık mıknatısiyeti üzerinde kalan elektromıknatıslar içinde dönerken diyotlarla doğrultulup ayni mil üzerinden ikaz uyartım sarımına uygulanmış olur. AVR bulunduğunda ise indüktif ve kapasitif yüklerin durumuna göre bu voltaj regülatörü ikaz uyartım akımını AVR içinden Elektronik yolla artırır veya azaltır, böylece çıkıştaki voltaj değeri değişik yükler için sabitlenmiş olur. Kolay
gelsin.

https://www.elektrikport.com/teknik-kutuphane/dizel-jenerator-nasil-calisir/22134#ad-image-0
 
Çin malı 6,5 Hp. 2.5 Kw. ( Rainbow maarka) kendinden uyartımlı ( fırçasız kollektörsüz) jeneratör gerilim vermeyince söktüm.
Ortada ( rotorda) yer alan uyartım sargılarının diyotu yerinden çıkmış, dirençler yanmış ve kopmuş.
Diyotun üzerinde FMQ-G5F S 9 D 27 kodunu gördüm. Aradığımda 10 A'lik hızlı damper diyotu olarak çıkmakta.
Ortada diğer tarafta yer alan direnç kömürleşmiş. Diyotun muadilini uydurmak kolay.
Ancak direncin değeri ve gücü ( watı) konusunda yardımcı olabilecek var mı?
Tahminim uyartım devresi yaklaşık 10 V. civarı gerilim üretmekte.
Dirençlerden geçen akımı da 1 A olarak düşündüldüğünde 10 Ohm ve 2 W'lık direnç olabilir gibi düşündüm.
Daha önce karşılaşan oldu mu? Teşekkürler.
15 kilom
 

Forum istatistikleri

Konular
129,735
Mesajlar
929,371
Kullanıcılar
452,457
Son üye
powerotomasyon.net

Yeni konular

Geri
Üst