Bisiklet Aydınlatması

Sargon22

Üye
Katılım
3 May 2014
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
28
Merhaba arkadaşlar, bu forumda yeniyim ve yaşım da henüz küçük olduğundan Elektrik konusunda pek bi bilgim yok zaten bu yüzdenn buradayım.

Benim amacım arabalarda kullanılan bi-xenon(lensli xenon) ile bisiklet farı yapmak. Benim düşüncem bu lensin içine 1 adet 100 w 8000-9000 lm projektör LED koymak ancak bunun ısısı ne olur ve bunu kaldıracak bir akü\batarya sıkıntı. Sizden bu konuda yardım istiyorum böyle hafif bisiklete yerleştirebileceğim şarj edilebilir uygun bir batarya var mı?
Varsa berede bulabilirim ve fiyatı ne olur?
Şimdiden teşekkürler...
 
Merhaba arkadaşlar, bu forumda yeniyim ve yaşım da henüz küçük olduğundan Elektrik konusunda pek bi bilgim yok zaten bu yüzdenn buradayım.

Benim amacım arabalarda kullanılan bi-xenon(lensli xenon) ile bisiklet farı yapmak. Benim düşüncem bu lensin içine 1 adet 100 w 8000-9000 lm projektör LED koymak ancak bunun ısısı ne olur ve bunu kaldıracak bir akü\batarya sıkıntı. Sizden bu konuda yardım istiyorum böyle hafif bisiklete yerleştirebileceğim şarj edilebilir uygun bir batarya var mı?
Varsa berede bulabilirim ve fiyatı ne olur?
Şimdiden teşekkürler...

Merhaba.Kapasitesi yüksek kurşunlu akü kullanırsınız ağırlık ve hacim fazla olur,amper-h kapasitesi çok yüksek olanlar seçilirse eğer (30-40 amper-h gibi) bisikletin hafifliği açısından düşünülürse çok da kullanışlı olmaz bu kullanım durumu.Daha hafif ve az yer kaplayan,ağırlık=kg/Watt birim çıkışı çok fazla olan lityum-iyon bataryalarından çıkışı sadece 12 volt dc. de olanlarını bulup kullanmanız en ideali olur,ama bunların dezavantajı biraz yüksekçe olan maliyetleri ve şarj için özel bir adaptöre de ayrıca sahip olmalarıdır.100 watt için I=100/12 I=8.33 A akım çekilir tek LED ampülü için.Bir dizüstünün li-iyon bataryası 10.8 volt, 4400 mA kapasitesi ile bile,bu LED için çok yetersiz kalır,daha güçlü lityum iyon bataryalarla,şarj eden sistemleri/adaptörleriyle birlikte bulup kullanmak bir çözüm olabilir.

Veya kurşun-asit kuru (jel) aküleri,ağırlık dezavantajlarını,lityum-iyon bataryaların maliyet ve kapasitesinin yüksekliğine tercih de edersiniz.Örneğin 12 volt 12 amper kuru (jel) bir kurşun-asit aküyle P=12*12=144 Watt ; t=144 watt /100 watt ; t=1.4 saat, kayıplar da düşünülürse eğer, 1 saatten biraz daha fazla bu tek LED farınızı da yakarsınız,sonrasında ise bu akü boşalır,tekrar şarja girmesi de gerekir.Tercih tamamen de sizindir.Başka bir alternatif kurşunlu akülerdn daha pahalı ve uygun kapsitede olan nikel kadmiyum aküleri,bu kurşunlu akü gibi çok fazla ağırlığa yol açmayacak şekilde,12 volt, 12-15 amper-saat verebilen bir kapasitesini (Daha düşük kapasitelerde (Amper-h) seçebilmek başka seçenek de olabilir.Kolay gelsin.
 
100 w gerek yok daha ucuza getirmek adına çin sitelerine göz at bilhassa "freeshiping" olsun bisiklet kategorisinden seçenekleri incele, sadece pil, far, vb. olabildiği gibi komple çalışır sistem de bulabilirsin.
 
100 w gerek yok daha ucuza getirmek adına çin sitelerine göz at bilhassa "freeshiping" olsun bisiklet kategorisinden seçenekleri incele, sadece pil, far, vb. olabildiği gibi komple çalışır sistem de bulabilirsin.

Doğrudur ama bu tür fenerlerin kısa/uzun fonksiyonu olmadığı ve ileriyi düzgün bir dağılımla göstermediği için tercih etmiyorum. Sırf bu dediğiniz fenerlerin kısa/uzun fonksiyonu olmadığı için 1 kere kaza geçirdim bu yüzden bu şekilde daha kullanışlı olacağını düşünüyorum :)
 
Merhaba.Kapasitesi yüksek kurşunlu akü kullanırsınız ağırlık ve hacim fazla olur,amper-h kapasitesi çok yüksek olanlar seçilirse eğer (30-40 amper-h gibi) bisikletin hafifliği açısından düşünülürse çok da kullanışlı olmaz bu kullanım durumu.Daha hafif ve az yer kaplayan,ağırlık=kg/Watt birim çıkışı çok fazla olan lityum-iyon bataryalarından çıkışı sadece 12 volt dc. de olanlarını bulup kullanmanız en ideali olur,ama bunların dezavantajı biraz yüksekçe olan maliyetleri ve şarj için özel bir adaptöre de ayrıca sahip olmalarıdır.100 watt için I=100/12 I=8.33 A akım çekilir tek LED ampülü için.Bir dizüstünün li-iyon bataryası 10.8 volt, 4400 mA kapasitesi ile bile,bu LED için çok yetersiz kalır,daha güçlü lityum iyon bataryalarla,şarj eden sistemleri/adaptörleriyle birlikte bulup kullanmak bir çözüm olabilir.

Veya kurşun-asit kuru (jel) aküleri,ağırlık dezavantajlarını,lityum-iyon bataryaların maliyet ve kapasitesinin yüksekliğine tercih de edersiniz.Örneğin 12 volt 12 amper kuru (jel) bir kurşun-asit aküyle P=12*12=144 Watt ; t=144 watt /100 watt ; t=1.4 saat, kayıplar da düşünülürse eğer, 1 saatten biraz daha fazla bu tek LED farınızı da yakarsınız,sonrasında ise bu akü boşalır,tekrar şarja girmesi de gerekir.Tercih tamamen de sizindir.Başka bir alternatif kurşunlu akülerdn daha pahalı ve uygun kapsitede olan nikel kadmiyum aküleri,bu kurşunlu akü gibi çok fazla ağırlığa yol açmayacak şekilde,12 volt, 12-15 amper-saat verebilen bir kapasitesini (Daha düşük kapasitelerde (Amper-h) seçebilmek başka seçenek de olabilir.Kolay gelsin.

Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Dediklerinizi piyasadan araştıracağım. Peki bunları satan bildiğiniz bir site var mı?

- - - Updated - - -

Merhaba.Kapasitesi yüksek kurşunlu akü kullanırsınız ağırlık ve hacim fazla olur,amper-h kapasitesi çok yüksek olanlar seçilirse eğer (30-40 amper-h gibi) bisikletin hafifliği açısından düşünülürse çok da kullanışlı olmaz bu kullanım durumu.Daha hafif ve az yer kaplayan,ağırlık=kg/Watt birim çıkışı çok fazla olan lityum-iyon bataryalarından çıkışı sadece 12 volt dc. de olanlarını bulup kullanmanız en ideali olur,ama bunların dezavantajı biraz yüksekçe olan maliyetleri ve şarj için özel bir adaptöre de ayrıca sahip olmalarıdır.100 watt için I=100/12 I=8.33 A akım çekilir tek LED ampülü için.Bir dizüstünün li-iyon bataryası 10.8 volt, 4400 mA kapasitesi ile bile,bu LED için çok yetersiz kalır,daha güçlü lityum iyon bataryalarla,şarj eden sistemleri/adaptörleriyle birlikte bulup kullanmak bir çözüm olabilir.

Veya kurşun-asit kuru (jel) aküleri,ağırlık dezavantajlarını,lityum-iyon bataryaların maliyet ve kapasitesinin yüksekliğine tercih de edersiniz.Örneğin 12 volt 12 amper kuru (jel) bir kurşun-asit aküyle P=12*12=144 Watt ; t=144 watt /100 watt ; t=1.4 saat, kayıplar da düşünülürse eğer, 1 saatten biraz daha fazla bu tek LED farınızı da yakarsınız,sonrasında ise bu akü boşalır,tekrar şarja girmesi de gerekir.Tercih tamamen de sizindir.Başka bir alternatif kurşunlu akülerdn daha pahalı ve uygun kapsitede olan nikel kadmiyum aküleri,bu kurşunlu akü gibi çok fazla ağırlığa yol açmayacak şekilde,12 volt, 12-15 amper-saat verebilen bir kapasitesini (Daha düşük kapasitelerde (Amper-h) seçebilmek başka seçenek de olabilir.Kolay gelsin.

Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Dediklerinizi piyasadan araştıracağım. Peki bunları satan bildiğiniz bir site var mı?
 

Elektrikli Bisiklet Aküsü 12 Volt 20 Amper+KARGO GittiGidiyor'da 108441008

Elektrikli Bisiklet Aküsü 12 Volt 20 Amper+KARGO GittiGidiyor'da 107555961

Merhaba.Kuşun-asit kuru (jel) aküleri gitti gidiyor com'dan da satın alabilirsiniz.Elektrikli bisikletler için yapılmış 14 ve 20 amper,12 voltluk 2 seçenek gördüm bu sitede.daha uzun saat 100 watt.lık led far yansın derseniz 20 A'lık olanı daha kısa süre yansın derseniz 14 A'lık olanı seçin derim.Bisikletin selesine bunu monte etmek için altı tahta,saç üstü ise deri ile kaplı malzemeden yapılma akü taşıma/tespit kutusu şeklinde üstü kilitli bir de çantasını yapar (Açıkta kalırken bir hırsızlığa karşı) akü kutup başlarını da akünün + ve - kutuplarından kablo alıp bağlayarak ön tarafa koyacağınız 10 amper/250 volt etiketli fara seri bağlı olan anahtarla (Açma kapama sivici) bu LED'i yakıp söndürme kumandasını da yaparsınız.

Aydınlatma tesisatını çekerken de amper değeri 8 A'dan çok düşük anahtar veya çok ince kablo da iletimde kullanmayın,çünkü 8.33 A akım değeri bunlara zarar da verebilecektir,farlar da sönük yanabilecektir ayni zamanda.Oto far tesisatında oto elektrikçilerinin far donanımında kullandığı en az 10-15 amperi de rahatça taşıyan çok telli kablolardan seçin kablo tesisatı montajı için. Akünün - kutbunu bisikletin metal şasesine topraklayın,o yolla taşınsın,2. kabloyu (-) hattı kablosundan da kurytulmuş olursunuz böylece. (Bisiklet dinamolarının ayni far aydınlatmasında olduğu gibi) ,Akünün + kutbundan gelen + kabloyu (Sıcak uç) anahtar ve LED fardan geçirip direk bisikletin ön dümenindeki metal iletken biskletin gövdesine irtibat ettirip kuvvetli bir bantla sarıp iyice tespit edersiniz.Böylece bisiklet için bu aydınlatma tesisatı tamamlanmış olur.

Not: Akünün bu + kutbundan aldağınız kablo ucuna,tesisattaki bir kısa devre ile yangın tehlikesine (kabloların olası kısa devresinde yanmaması için) karşı 8-10 amperlik bir Sigorta (Otoların sigorta kutusunda da kullanılan 8-10 amperilk sigortalar uygun olur) sigorta soketi ve 10 amper sigortayla birlikte akünün bu + kutbundan sonra bağlarsanız çok iyi olur.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Öncelikle geçmiş olsun, normal fener boyutunda 300 m aydınlatanı var projektör gücünde bu da yetmezse ne yeter ben de bilmiyorum
 
Birkaç gün içinde yapıma başlayacağım bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim :)
 
Merhaba @bylent arkadasimizin da bahsettigi gibi cok guzel fenerler bulunmakta.Hatta bu fenerlerin mercekleri hareketli olanlari var.Tam senin istedigin gibi mekanik olarak mercegi ileri aldiginda , isigi dar aci ile tipki lazer gibi cok dagilmadan veriyor.Geri aldiginda ise genis aci ile guzel bir gorus alani olusturuyor.İsin guzel tarafi bu tip urunler 3 adet kalem pil ile calisiyor.
Ayrica bir bisiklet sever ve sıkı bir bisiklet kullacisi olarak tavsiyem bisikletinin mumkun oldugu kadar hafif ve aksesuar olarak sade olmasi gerektigini hatirlatmak isterim.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst