Bms devresi bataryadaki gücü aynen vermiyor

Donkisot51

Üye
Katılım
19 Kas 2019
Mesajlar
18
Puanları
1
Yaş
59
Arkadaşlar öncelikle herkese merhabalar.
birinci konum şu;
Ben sıfır lityum pilleri önce iyice şarj edip sonra 2 li 3 lü 4 lü5 li batarya yapıyorum, tabi her bataryaya göre de bms kartı kullanıyorum, yaptığım bataryalarda direk batarya çıkışındaki voltajla, bms kartının çıkışındaki voltaj hep aynı oluyordu. şimdi 4 pilli batarya yaptım, ancak bu sefer pilleri şarj etmeden batarya yaptım. bataryanın direk çıkışındaki voltaj ile bms çıkışındaki voltaj aynı değil, yani bms çıkışındaki voltaj direk batarya çıkışındaki voltajdan küçük bir değer çıkıyor.
ikinci konum ise şu;
18 Volt beko dikey şarjlı süpürgenin ni-cd olan pillerini lityum pillerle değiştirdim, 5 S kart ve 5 18650 lityum pil kullandım. batarya direk çıkışındaki voltaj ile bms kartın çıkışındaki voltaj aynı, burada sorun yok, ancak süpürge çalışmıyor, bataryayı bms karta bağlamadan direk süpürgeye bağladığımda süpürge çalışıyor, ancak bms kartından çıkışı süpürgeye bağladığımda, süpürge çalaşır çalışmaz duruyor. kartın amperi düşük diye düşündüm 40 amper kart bağladım sorun yine aynı, süpürgenin rölesi açmıyor, bu konuda bilgileri olan arkadaşlar bilgi verirse çok memnun olurum.
 
Sadece bms mi yoksa balans sarj özelliği de var mi kartlarin? Link de alsak olur aslinda
 
Çinlilerin verdiği değerler genelde aldatıcı oluyor. Ben 30a lik bms kartla matkabi çalıştıramadım. Daha sonra 2 tanesini paralel baglayarak sorunu çözdüm. Sizin süpürge muhtemelen kalkışta bms nin limitlerinin üstünde akim çektiğinden hafif bir tık sesi gelip akimi kesiyordur. süpürge motorlari kalkista epey yuksek akim çekiyor. Kart kisa devre gibi bile algiliyor olabilir bu durumu.

Kart ile pillerin voltajinin tutmamasi konusunda net bir sey söyleyemem ama kullanim esnasinda yüksek akimda veya düşük voltajlarda gereken yerde akimi kesiyor ise küçük farklar sorun oluşturmaz muhtemelen.
 
Öncelikle teşekkür ederim.
Anladığım kadarı ile kartları paralel bağladınız, yani iki kartı tek kart gibi kullanarak amperi iki katına çıkardınız, eğer öyle ise bu şarj ve deşarj da problem yaratmadı demek, siz denemişsinizdir. Öyle mi?
 
Rica ederim.

Ben matkaba şu şekilde uyguladım. 2 tane şu bms kartından paralel: https://www.aliexpress.com/item/328...chweb0_0,searchweb201602_3,searchweb201603_55

1 tane de bu balans şarj kartından bağladım. https://www.aliexpress.com/item/328...chweb0_0,searchweb201602_3,searchweb201603_55

Bir problem çıkarmadı ama uzun vadede ne gibi sorunlar çıkarır bilemiyorum.

Aynen tüm bağlantıları paralel yaptım tek kart gibi kullandım.

Aslında buradaki sorun motorun kalkışta çektiği akım. Motor çalıştıktan sonra o kart da iş görür ama işte kalkışı karşılayamıyor. Bu arada pilleriniz buna uygun anlık akımda mı? Bunu şundan dolayı soruyorum:

Pillerin verecebileceği anlık akım değeri düşük olduğunda, motor yüklendiği esnada voltaj çöküp yine kart pilleri korumak için akımı kesiyor da olabilir. Bunu pilleri boştayken ölçüp, multimetre dc voltaj kademesinde bağlı iken motoru çalıştırarak voltaj farkını gözlemleyerek tespit edebilirsiniz.
 
Rica ederim.

Ben matkaba şu şekilde uyguladım. 2 tane şu bms kartından paralel: https://www.aliexpress.com/item/328...chweb0_0,searchweb201602_3,searchweb201603_55

1 tane de bu balans şarj kartından bağladım. https://www.aliexpress.com/item/328...chweb0_0,searchweb201602_3,searchweb201603_55

Bir problem çıkarmadı ama uzun vadede ne gibi sorunlar çıkarır bilemiyorum.

Aynen tüm bağlantıları paralel yaptım tek kart gibi kullandım.

iki bms kartını başlangıç amperini yükseltmek için kullandın,
ayrıca balans kartını niye kullandın
 
iki bms kartını başlangıç amperini yükseltmek için kullandın,
ayrıca balans kartını niye kullandın

Verdiğim linkteki bms kartlarin balans şarj özelliği yok. Fiyatlari da ondan düşük. Ikisini bir arada barindiran kartlar da var.
 
Verdiğim linkteki bms kartlarin balans şarj özelliği yok. Fiyatlari da ondan düşük. Ikisini bir arada barindiran kartlar da var.
çok teşekkürler, ayıp olmazsa birşey daha sorsam,
bms kartının bozuk olduğunu nasıl anlarız,
Bunu şunun için sordum, birbirine metal punta ile monteli 3 adet 18650 pilden oluşan 3 S bataryanın toplam çıkışını multimetre ile ölçüyorum, 11,5 V gösteriyor, bu bataryayı bms kartına kıskaçlarla bağlayıp bms kartındaki çıkışı ölçüyorum yine 11,5 V veriyor, sonra bu bms kartını pillere monteliyorum ve bms kartının çıkışını ölçüyorum 0,25 V gösteriyor, cok dikkat ediyorum, lehim kaçırmıyorum. sonra bms kartını bataryadan söküyorum, tekrar kıskaçlarla bağlıyorum yine 11,5 V gösteriyor, bu durum 2-3 tane 3S bms kartında başıma geldi, çözemedim bir türlü.
 
çok teşekkürler, ayıp olmazsa birşey daha sorsam,
bms kartının bozuk olduğunu nasıl anlarız,
Bunu şunun için sordum, birbirine metal punta ile monteli 3 adet 18650 pilden oluşan 3 S bataryanın toplam çıkışını multimetre ile ölçüyorum, 11,5 V gösteriyor, bu bataryayı bms kartına kıskaçlarla bağlayıp bms kartındaki çıkışı ölçüyorum yine 11,5 V veriyor, sonra bu bms kartını pillere monteliyorum ve bms kartının çıkışını ölçüyorum 0,25 V gösteriyor, cok dikkat ediyorum, lehim kaçırmıyorum. sonra bms kartını bataryadan söküyorum, tekrar kıskaçlarla bağlıyorum yine 11,5 V gösteriyor, bu durum 2-3 tane 3S bms kartında başıma geldi, çözemedim bir türlü.

Direkt multimetre ile elemanlar kontrol edilerek bulunur muhtemelen ama başıma gelmediği için bilmiyorum.

Onun dışında test yaparak da bulunabilir. Sarj desarj yapılır. Pillerin durumuna voltajlarina bakılır.

Diğer taraftan baglantilarda mutlaka bir sorun var ki çıkış voltaji alamıyorsunuzdur. Baglantilari yaptıktan sonra birkac saniyeliğine kartın şarj girişine voltaj verin yine çıkış alamıyorsaniz baglantida sorun var demektir.

Aslinda dediğiniz baglantiyi yapio fotoğraf cekseniz daha iyi anlaşılır.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,735
Mesajlar
929,371
Kullanıcılar
452,457
Son üye
powerotomasyon.net

Yeni konular

Geri
Üst