Motor yanmalarını iki ana başlıkta toplamak mümkündür.
Mekanik:
Motorun işe uygun seçilmemesi
Mekanik düzenekte balans,rulman arızası bulunması vb.
Elektrik:
Yeterlik koruma olmaması.
(termik korumadan tutun da faz koruma rolesine kadar)
Bağlantılarda gevşeklik.
Şebeke kaynaklı gerilim sorunları
(bu da koruma kapsamında değerlendirilebilir)
Gelelim neme:
Sorunun nem kaynaklı olduğundan eminseniz kolay.Yapacağınız nemi ortadan kaldırmak.
Bunun için sargılara ısıtıcı koyabilirsiniz.(özellikle küçük motorlarda uygulaması zordur)
İkinci yol motoru suya dirençli kimyasal ile kaplamaktır.
Bunun için AKONİ marka bir yağ kullandım.satış temsilcisi ürünü o kadar övünce deneyelim dedik.Gamak bir motoru söküp bu yağla yağladık .Süzülünce motoru tekrar toplayıp su dolu bir kovanın içinde çalıştırdık.Devrede
Siemens 30mA kaçak akım rolesi vardı.motoru yaklaşık 1,5saat su dolu kovanın içinde çalıştırdığımız halde ne kaçak akım attı ne de motor yandı.
Söz konusu yağı sulu yerlerdeki motorlarımızda kullanmaya devam ediyoruz.
Sonuçten biz memnunuz;bobinajcılar değil.