boch elktrikli süpürge arızası

prose

Üye
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
107
Puanları
1
Yaş
37
iyi günler
aşağıda resmi bulunan 7 yıllık 2000 watt bosch marka elektrik süpürgesi, süpürmeye başladıktan(emiş yapmaya başladıktan sonra) 15-20 saniye sonra stop ediyor yine 20-25 saniye sonra tekrar kendi kendine çalışıyor.açıkçası çok sinir bozucu bir durum.acaba sorun ne olabilir?
 

Ekli dosyalar

  • elek.jpg
    elek.jpg
    6.6 KB · Görüntüleme: 49
Son düzenleme:
iyi günler
aşağıda resmi bulunan 7 yıllık 2000 watt bosch marka elektrik süpürgesi, süpürmeye başladıktan(emiş yapmaya başladıktan sonra) 15-20 saniye sonra stop ediyor yine 20-25 saniye sonra tekrar kendi kendine çalışıyor.açıkçası çok sinir bozucu bir durum.acaba sorun ne olabilir?

hortum üzerinde devir ayarı varsa hortum üzerindeki ayar düğmesinin kablosunda kırık var yada çalıştırma kablosunda temassızlık mevcut.
 
içini temizledim. motor biraz toz almış.ancak bir kaç işlemden sonra yine aynı sorun tekrarladı.15 -20 sn çalışıyor.sonra stop ediyor.sonra 10 saniye sonra tekrar çalışıyor kendi kendine .çıldıracağım valla ....üstadlardan yardım bekliyorum.
 
Devir parti arizali hocam sen kartin resmini atar şan arizalli parça yi. İsaretlleyip. Gönderirim
 
Hocam bu tarz motorlar aşırı ısınmaya karşı korumalıdır elektrik hattında devreyi kesecek şekilde seri bağlı motor dış yüzeyinde termostat var motor soğuyunca tekrar çalışmasını sağlar. Sanırım motorunuz emiş hattındaki yada çıkış hattındaki tıkanıklıktan dolayı aşırı ısınıyor yada termostat arızalı olabilir. Bence süpürgeyi motora ulaşıncaya kadar açın sonra motoru çalıştırın stop ettiği zaman motor ısısına bakın kabaca el yakmayacak kadar ise termostat arızasıdır.
 
20150131_184750.jpg

20150131_184707.jpg

20150131_184630.jpg
 
Makina bu arkadaslar.arıza olabilecek parcalar hangısı olabilir? Bu parcaları ampermetreyle nasıl kontrol edebilirim?
 
Makina bu arkadaslar.arıza olabilecek parcalar hangısı olabilir? Bu parcaları ampermetreyle nasıl kontrol edebilirim?
USTADIM....
ONCE MOTORUN YANINDA bulunan kare parcadakı 2 adet mavı kabloyu kısa devre yap.. o parca termal devre kesıcıdır motorun aşırı ısınarak yanmasını onler...
sonra cıhazın kablo sarıcı mekanızmasındakı sılıkon kablo da bır temassızlık olabılır.. cıhazı toplayıp kablo sarıcı yı cıkabıldığı kadar cıkar calışma esnasında durursa kabloyu baştan aşağı hafif hafif yokla
bu kısmı ampermetre ıle olcebılırsın.. fışın bı ucunu kamcıya diğer ucunuda kablo sarıcdan cıkan kablolara değdirerek olcum yapabılırsın yanlız kablo yu acmadan oylece olcum yapman senı yanıltabılir kablodakı temazssızlık veya kablo sarıcıda bulunan aktarım dısk lerınde kı temassızlık durağan şekılde yanlış olcumlemeye sebeb olabır.....
bu durup calışma en son olarak motorun komur veya kollektorlerınden de kaynaklabılır enderde olsa... motoruda bir kablo ıle calıştırıp gözlemleyebilrisin..
sevgıler
hakan
 
son olarak bunlarda coozum olmaz sa kablo sarıcı yı devreden cıkarıp 3 5 metre bır kabloyu cıhaza bağlayarak denemende fayda goruyorum( anlattıklarınzdan sankı kablo sarıcı nın ıcındekı sarı aktarım dısklerınde bır yanma veya kabloda bır kopukluk var gıbı geldı de)
 

Forum istatistikleri

Konular
129,718
Mesajlar
929,223
Kullanıcılar
452,434
Son üye
tenkik

Yeni konular

Geri
Üst