bu nasıl yıldız/üçgen kalkış ?

Yıldız-üçgen yol vermedeki maksat, kalkış akımını düşürmektir. Bir motor DOL(direct on line) bağlanırsa yani üçgen olarak çalıştırılırsa, ilk kalkış anında nominal akımın 5-7 katı kadar bir akım çeker. Verilen 37 kW'lık motorun nomina akımı yaklaşık tam yükte 65 A olsun. Eğer bu motor üçgen bağlanarak çalıştırılırsa, kalkış anındaki akımı 65*5-65*7=325-455 A arasında bir akım olacaktır.

Şimdi bu motora yıldız-üçgen yol verecek olsak, 325-455 A olan kalkış akımı 1/3 oranında azalarak 108-151 Amper arasına düşecektir. Eğer süreyi uzun tutar ve yıldızda motorun çalışmasına izin verirsek, motor; miline bağlı gücü karşılamak için gerekli olan akımı şebekeden çekecektir. Eğer motor tam yüke yakın yükle yüklüyse yıldız bağlı durumda çekilecek olan akım nominal akımın 3 katı olacak ve eğer koruma gerçekleşmezse bir süre sonra motor yanacaktır. Motorun yıldız bağlı çalışırken milinde olan güç, normal gücün 1/3 kadar olursa, çekilecek olan akım nominal akım kadar olacaktır. Motor kendi başına güç çeken bir makina değildir. Motor miline bağlanan yükü karşılamak için zorlanacağından yavaş dönmeye başlayacak ve hava aralığı akısına bağlı olarak empedansı azalacaktır. Empedans azaldıkça çektiği akım artacaktır.

Yıldız üçgen yol vermede karıştırılan nokta, yıldız-üçgen dönüşümünü yaparken gücü yanlış yorumlamaktır. Yani bir motorun sabit bir empedansı yoktur. Gerilime ve devir sayısına bağlı olarak empedans değişir. Karışıklıkta burda başlar. Sanki yıldız ve üçgen bağlantı durumunda motorun empedansı aynıymış gibi dönüşümler yapılır ve sanılırki motor yıldız çalışırken nominal akımın 1/3'ü akımıyla kalkış yapar.

Motorun empedansı başlangıçta hem üçgen hem yıldız bağlı durum için aynıdır. Bu nedenle kalkışta çekilecek akım, yıldız durumda nominal akımın 5/3-7/3=1,6-2,3 katı arasında olacaktır.

saygılar. Motorunda bir sorun olduğunu yukarıdaki yazımdan sonra hala düşünüyormusun?
 
yıldız-üçgen yol vermedeki maksat, kalkış akımını düşürmektir. Bir motor dol(direct on line) bağlanırsa yani üçgen olarak çalıştırılırsa, ilk kalkış anında nominal akımın 5-7 katı kadar bir akım çeker. Verilen 37 kw'lık motorun nomina akımı yaklaşık tam yükte 65 a olsun. Eğer bu motor üçgen bağlanarak çalıştırılırsa, kalkış anındaki akımı 65*5-65*7=325-455 a arasında bir akım olacaktır.

şimdi bu motora yıldız-üçgen yol verecek olsak, 325-455 a olan kalkış akımı 1/3 oranında azalarak 108-151 amper arasına düşecektir. Eğer süreyi uzun tutar ve yıldızda motorun çalışmasına izin verirsek, motor; miline bağlı gücü karşılamak için gerekli olan akımı şebekeden çekecektir. Eğer motor tam yüke yakın yükle yüklüyse yıldız bağlı durumda çekilecek olan akım nominal akımın 3 katı olacak ve eğer koruma gerçekleşmezse bir süre sonra motor yanacaktır. Motorun yıldız bağlı çalışırken milinde olan güç, normal gücün 1/3 kadar olursa, çekilecek olan akım nominal akım kadar olacaktır. Motor kendi başına güç çeken bir makina değildir. Motor miline bağlanan yükü karşılamak için zorlanacağından yavaş dönmeye başlayacak ve hava aralığı akısına bağlı olarak empedansı azalacaktır. Empedans azaldıkça çektiği akım artacaktır.

Yıldız üçgen yol vermede karıştırılan nokta, yıldız-üçgen dönüşümünü yaparken gücü yanlış yorumlamaktır. Yani bir motorun sabit bir empedansı yoktur. Gerilime ve devir sayısına bağlı olarak empedans değişir. Karışıklıkta burda başlar. Sanki yıldız ve üçgen bağlantı durumunda motorun empedansı aynıymış gibi dönüşümler yapılır ve sanılırki motor yıldız çalışırken nominal akımın 1/3'ü akımıyla kalkış yapar.

Motorun empedansı başlangıçta hem üçgen hem yıldız bağlı durum için aynıdır. Bu nedenle kalkışta çekilecek akım, yıldız durumda nominal akımın 5/3-7/3=1,6-2,3 katı arasında olacaktır.

Saygılar. Motorunda bir sorun olduğunu yukarıdaki yazımdan sonra hala düşünüyormusun?

ben düşünüyorum. 37 kw lık motor 33a çekiomuş üçgende. Bu nasıl iş?
 
bir motorun çektiği akımı miline bağlanan yük belirler. Etiketinde 37 kW güç yazan motorun miline hiç bir yük bağlamasan, 65 A çeker mi, çekmez? motor sadece boşta çalışma akımını çeker. motorun miline 10 kW'lık bir yük bağlasak 20 A, 15 kW'lık bir yük bağlasak 30 A çeker. yani milne bağlacak maksimum güç motorun etiketinde 37 kW yazdığına göre ancak o kadar olabilir. Bu arkadaşın motoruna bağlı olan yük 17 kW civarı olduğu için 30-40 A çekiyor. Yani bu motorun miline hala yük bağlama imkanı var.

Bir motorun durağan haldeki empedansı hem üçgen hemde yıldız için aynı olduğundan, motorun yıldızdaki kalkış akımı üçgendeki kalkış akımının 1/3'ü kadardır. Çalışma esnasında empedanslar farklıdır.

saygılar...
 
bir motorun çektiği akımı miline bağlanan yük belirler. Etiketinde 37 kW güç yazan motorun miline hiç bir yük bağlamasan, 65 A çeker mi, çekmez? motor sadece boşta çalışma akımını çeker. motorun miline 10 kW'lık bir yük bağlasak 20 A, 15 kW'lık bir yük bağlasak 30 A çeker. yani milne bağlacak maksimum güç motorun etiketinde 37 kW yazdığına göre ancak o kadar olabilir. Bu arkadaşın motoruna bağlı olan yük 17 kW civarı olduğu için 30-40 A çekiyor. Yani bu motorun miline hala yük bağlama imkanı var.

Bir motorun durağan haldeki empedansı hem üçgen hemde yıldız için aynı olduğundan, motorun yıldızdaki kalkış akımı üçgendeki kalkış akımının 1/3'ü kadardır. Çalışma esnasında empedanslar farklıdır.

saygılar...

Teknik lügata eneteresan terimler getiriyorsun ! Bir motorun durağan haldeki empedansı :D lafa bak çay demle ! Durağan haldeki empedans ! Ya empedansın ne olduğunu bilmiyorsun yada durağan ne demek onu bilmiyorsun ! Ben sana izah edeyim;
Empedans yani Z ohmik direnç R ile endüktif reaktans XL'nin vektörel toplamından ibarettir. XL endüktif reaktanstan bahsedebilmen için sargıya yani motora gerilim uygulanmalıdır XL=2x3,14xfxL burda f frekans !
Ne demekmiş durağan halde endüktif reaktanstan dolayısıyla empedanstan bahsedilemezmiş çünkü durağan halde Z=R empedans=ohmik dirençmiş.
 
Ne demekmiş durağan halde endüktif reaktanstan dolayısıyla empedanstan bahsedilemezmiş çünkü durağan halde Z=R empedans=ohmik dirençmiş.

Z=R olsa bile empedans değilmidir. vektörel topladınız ve XL sıfır olduğu için direnç ile empedans birbirine eşittir. bunda yanlışlık yok ki
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ne demekmiş durağan halde endüktif reaktanstan dolayısıyla empedanstan bahsedilemezmiş çünkü durağan halde Z=R empedans=ohmik dirençmiş.

Z=R olsa bile empedans değilmidir. vektörel topladınız ve XL sıfır olduğu için direnç ile empedans birbirine eşittir. bunda yanlışlık yok ki

syn emir: bigpashanın amacı bilgi vermek değil. benimle uğraşmak. kendi ezberleriyle yazdığım yazılar için yaptığı tek şey -pop vermek. Zaten onun dışında da pek - pop veren yok. sorduğum sorulara ise yanıt verirken yaptığı şey ise teknik'ten, bilimsellikten uzak, kaba dil kullanmak. Ne demiş Yunus.

Girdim ilim meclisine eyledim ilmi talep,
ilim gerilerde kalmış ille edep ille edep,

Şimdi bu yazımıda okuyunca muhtemelen -pop verecek ve -pop'un içeriğine yazacağı şeyler "ukala", "çok bilmiş" olacak hatta ileride gidip küfürler yazacak.
Bilgisizliği örtmenin yolu sanırım saldırmak.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
arkadaşlar herşeyden önce soruyu soran arkadaşa yıldız kontaktörünün mantığını anlatalım yıldızda faz olmaması normalmiş diyor kontaktördeki her hangi bi problemde motorun yıldız süresince iki fazda çalışacacını bilmeli bazı konulara çok derin girmek yerini problemi anlatan arkadaşı inceleyip ona göre yardım etmeliyiz
 
Sn Hemmuhhemtek 'in açıklamaları sorunun cevabını verir nitelikte. Burada yorum yapan arkadaşların çoğunun gözünden kaçan durum motorun ilk kalkışında yenmesi gereken atalet momenti ve yük momentidir. Dalgıç pompa motorlarında da yükte kalkış kaçınılmazdır çünkü susuz çalıştırılamazlar. Sn osmosis'in yaşadığı durum gayet normaldir.
 
mehmet ersoy arkadaşa cevabım şudur yıldızda neden fazla çektiğini sormuş öyleyse üçgen yıldız yolverme olsun adı demiş bu motoru ilk kalkışta üçgen bağlarsak 450 ampere kadar akım çeker yani yıldızdaki yüz küsür ampere şükredilir gerçi hemmuhhemtek arkadaş gayet güzel açıklamalarda bulunmuş son noktaları koymuş. soru sahibi arkadaşa gelince bi kere 380 volt için37 kw motor amperini mutlaka yanlış veriyor isterse öyle yazsın kabul edilemez motor kalkınma anında gayet güzel amper çekiyor
 
kayısla bağlı diyorsun aslında bi söküp denesen
zaten oradanda değilse benimde aklıma kontaktor bacağı geliyor
ama öncelik motorun rahat çalışıyor olduğuna emin olmak
kolay gelsin...
 

Forum istatistikleri

Konular
130,109
Mesajlar
933,198
Kullanıcılar
453,163
Son üye
gurkangunc

Yeni konular

Geri
Üst