bu nasıl yıldız/üçgen kalkış ?

Arkadaşım sana önerim şu motoru devre dışı bırak kumanda bağlantında 380 V varken kumandanı dene yıldız-üçgen kontaktörlerin çekme sırası doğrumu doğru ise kontaktörlerin çıkışını ölç fazlar arası 380 V gör,sonra motoru bağla fakat yüke verme mili boşta olsun,çektiği akımları ölç normalmi,eğer her şey normalse bağladığında tekrar aynı sorun yaşıyorsan senin motorun kalkarken yük altında kalktığından fazla akım çekiyor bahsettiğine göre saf su cihazını çalıştıran motor,eğer dediğim gibi ise motorun basınç altında kalkınıyor ve zorlanıyor.Benim çalıştığım işletmede bir osmos cihazı var saf su üretiyor monafaze motor var bir ara dediler su gelmiyor bir baktık motor durmuş,motorda ısıya karşı konulmuş motor çok ısınırsa motoru devre dışı bırakan bir eleman konulmuş ne zaman ki motor soğuyor tekrar devreye giriyor,bende ozaman motorun dışına bir fan bağladım extradan bir soğutma yapıyor.3 fazlı motorlarda nasıl olur bilmem ama dediğim gibi ise bir şekilde motor kalkınırken basıncı ortadan kaldıran bir sistem olması gerekir bir çek valf gibi su geri vermeyip basıncı ortadan kaldıran
 
yıldızda çok çeker anma akımı daha sonra üçgende ise yüke göre nrmal akımını çeker
 
arkadaşım bu amper ilk kalkışta normal bizim işletmede 37 kw walt marka vidalı komprosör var.ilk kalkışta 160 amp.cekiyor ve 8 yıldır tık yok...
 
Bana kalırsa ilk anda çektiği akım yük altındada olduğu için gayet normaldir.
 
kalkışta çektiği amper normaldir birde arkadaşlardan bazıları üçgende daha az amper çeker diye bi yorum yapmışlar buna kesinlikle katılmıyorum motor yıldızda üçgene göre güçsüz bir kalkış yapar bunun nedeni motorun sargılarında 630 V olması ve buna bağlı olarak daha az amper çekmesidir P=1.73 .E.I.cosQ formülüne göre zaten 5 kw dan sonra yıldız üçgenle motora kalkış yaptırmanın mantığıda budur üçgende daha az amper çekiyor diyen arkadaşlar acaba sadece daimi kontaktör uçlarına pensampermetre tutarakmı bu kanıya vardılar motor üçgende çalışırken hem daimi hemde üçgen kontaktöründen enerji alır üçgen kontaktörü uçlarınıda ölçmek gerekir
 
tezcan bobinaj kardeşim vidalı kompresör ilk kalkışta 160 amper nasıl çeker biri bana bunu anlatsın.tahminen komsanın vidalısıdır,böyle bişey olamaz. o sisteme sigortamı dfayanır günde kaç defa otomatik yapıyor. aklım almadı
 
bı sorum olacak yıldız baglantıda cekılen akım ucgen baglantıdakı akımdan daha fazladır mı?
eger oyle ıse: dewrenın ısmı yıldız ucgen yolwerme degıl ucgen yıldız yol werme olurdu..

yıldız baglantının amacı gucu 5kwa kadar olan motorları calıstırmak 5kwtan yuksek ıse ucgen gerekıyor
start butonuna bastıgımızda 2-4 sn zaman aralıgında yıldız baglantıda motora 5kw lık motor calısıyormus gıbı akım uygulanır...sargılarına 220 volt duser yıldız kontaktorun gırıslerının kısa dewre yapılma amacı budur...daha sonra zaman rolesınden ucgen dewreye gırerek sargılarına 380 volt uygulanır aktıf olarak calısma moduna gecer...


bv nv soyle anlatabılırım arabayı ıterek calıstırırken 2 vıtese takılması gıbı bısey sen 1 vıtese takarsan o arabanın halını dusun bıde motor yıldızkalkısta yuksek akım uygulayacaksın daha sonra aktıf calısmaya gectıgınde yıldıza gore dusuk akım uygulanabılırmı bvnv dusunuyorum
 
yıldız üçgen motorlar kalkışta yüksek amper le kalkarlar devir hızlandıkça amper düşer üçgen kontaktörü çekince amper normale döner bu motorun karşısındaki yüke baglı yük altında kalkan motorlar kalkışta 3 katı amp çekerler yeterki momentleri süresinde amp normale dönsün örnek:aynı güç ve kapasitedeki 2 motor birinin momenti yüksek digerinin düşük işte yük altında kalkmaya çalışan motor momenti düşük olan yükü zor kaldırır momenti yüksek olan yükü kolay kaldırır yani biri devini 15 sn tamamlamaya çalışır digeri45 sn devrini tamamlamaya çalışır demeki yük altındaki motorlarda momenti yüksek olanları seçmemiz gerekir saygılar
 
motordaki problemi bilemem ama bildiğim kadarıyla yıldızda motor yumaşak kalkış yapar az gerilim çok akım çeker belli bir süre sonra nominal akımına iner o zaman üçgene geçiş yapar motor zaman ayarı doğru ise yani nominal akım demek motorun kendi etiket değerindeki akıma iner demektir tabi beslemedeki üç fazın akım değerleride önemli
 
asenkron motorlar ilk startta nominal akımlarının 6-8 katı amper çekebilirler.bu tamamem motorun bağlı olduğu yüke bağlıdır.( bendeki motorlar ortalama 5 katı amper çekiyor) 70 *5=350 a bu da gösteriyorki senin motorun çok rahat kalkış yapıyor.

2- softstart takarsan bu oranı daha da düşürebilirsin.

3- invertör takarsan tamamen motor nominal amperinde kalkar.

ama senin söylediklerinden yola çıkarsak motorunun kalkışı gayet normal en iyi ihtimalle softstart tak

evet enezli arkadaşa katılıyorum bu amper değerleri sanırım birkaç sanıye sürüyor bu normal ilk devrini alana kadar yıldız üçgende de bu akımı çeker kademeli yol vericilerde bile 1/2 saniye süre ile yüksek akım değeri görülür sen demişsin yıldız süresini uzattığımda bir süre sonra nominal akıma ulaştı ama için rahat etmezse soft starter kullanmayı dene ama masraflı olabilir belki :)
 

Forum istatistikleri

Konular
130,109
Mesajlar
933,198
Kullanıcılar
453,163
Son üye
gurkangunc

Yeni konular

Geri
Üst