bu nasıl yıldız/üçgen kalkış ?


Sn. Bigpasha;

Yorumlarınızı lütfen forum kuralları dışına çıkmadan yapınız.
 
arkadaşlar motorun çektiği akım çok normal diyoruz niçin daha sorun aranıyoki
 

Bir motorun her bir fazının eş değer devresi yukarıdaki şekildeki gibidir. Görüldüğü üzere en son direnç değişken olup, s'ye bağlıdır. s ingilizce slip kelimesinin baş harfi olup anlamı kaymadır. Kaymanın formülü s=(ns-nr)/ns olup ns=döner alanın hızını ve ns rotorun hızını göstermektedir. Bu durumda motora gerilimi ilk uyguladığımız anda statorda oluşan döner alan frekansa ve kutup sayısına bağlı olarak nominal hızına ulaşacak ancak rotor henüz dönmediği için nr=0 olacaktır. Yani başlangıç anında s=1 olduğundan en son değişken direnç=0 olacaktır. Bu durumda başlangıç anında motorun empedansı(Rmin+jXL) sabit olacaktır. Motorun kalkış anı için, yıldız ve üçgen durumunda akımlar ve gerilimler aşağıdaki gibi olacaktır.

Görüldüğü üzere motorun yıldız bağlantı anında hattan çekilen akım, üçgen bağlantı anında hattan çekilen akımın 1/3'ü kadardır.

Rotor dönmeye başladıkça s(kayma) 1'den 0'a doğru inecek ve eğer motorun milinde yük yok ise değişken direnç maksimum değerini alacaktır. Yani motorun boşta çalışma anındaki empedansı Rmax+jXL olacaktır. Empedansın maksimum olması motorun minimum akım çekmesi anlamına gelecektir.

Rotorun dönmesine engel olan bir yük olursa rotorun hızı azalacak ve direnç azaldığından çekilen akım artacaktır. Aynı güç için yıldız bağlantıdaki kayma üçgen bağlantıdaki kaymadan daha fazla olduğundan motor yıldızda daha fazla akım çekecektir.

Durağan ve çalışma anındaki empedansların izahatı budur.
 
Durağan : Yerini değiştirmeyen, hareketsiz sabit nesnelere verilen ad.
R ohmik direnç : Dirençlerin nicelik birimi.

Empedans : Reaktans(XL) ile (R) ohmik direnç arasındaki açı 90 derece olduğu için bu iki büyüklüğün bileşke vektörü olarak nitelendirilir. Bu iki büyüklükten biri olmazsa empedanstan bahsedilemez.

Durağan yani hareketsiz haldeki motor sargılarında endüktanstan bahsedilemez dolayısıyla empedansatanda bahsedilemez. Bu durumda sargı direnci ohmik dirençten ibarettir.

Bilim ve Fennin terimleri ve tanımları vardır bunların dışına çıkanların teknikle mühendislikle alakası yoktur olamazda alakasız dolambaçlı bilgileri süsleyip şov peşindedir bu tipler taleplileri ve beğenenleride boldur ne demiş atalarımız her kör satıcının elbet bir şaşı alıcısı vardır...
 
kardeşim motorun çektiği akım çok normal.boşuna laf kalabalığı yapmayalım kafan iyice karışmasın..aksini iddia eden varsa yazsın hesaplarla kitaplarla ispatlayayım..yazıya son noktayı koyuyorum daha da kimse yazmasın
alın nokta ...........
 
yükü ve fazları dikkatle kontrol etmek gerekiyor sanırım.
 
75 kw 2800 dewır kompresör motoru var ama yıldız üçgende cok amper cekıyor yenı sarıldı sargıda bı sorun yok dıye dusunuyoruz ama kontaktörler yenı degıstı kumanda sısıtemınden dolayı bır neden den fazla amper ceker mi yoksa tek sebebi motormudur
 
arkadaşım yıldız üçgen motor çalişırken ilk kalkışta normal çektiği akımın 3 katını çeker sonra üçgene geçtiğinde akım normale düşüyorsa bu motor gayet normal çalışıyordur fazla amper çekmesinin sebebi yıldızda kalkıyor devrini alınca üçgene geçiyor kolay gelsin iyi çalışmalar
 
en doğalından normal bir akım periyodu arkadaşım. kafana takma. yıldız kontak kısmında ise enerji olmaz sargıların birleşim noktası rst fazlarının 0 voltta birleşimidir.sargılar arasındaki farka göre (kavrulmadan ötürü) ölçü aletiyle çok düşük bir volt görebilirsin. hatta çalışırken yıldızlama noktasını elinle tut çarpılmazsın doğru üzerinde sinus rst dalga boyunun çakıştığı nokta yıldız noktasını oluşturuyor diyebiliriz. kazasız belasız hayırlı çalışmalr dileklerimle.

ilk mesaja yıllar olmuş ama hani bide ben yazım dedim
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…