Buzdolabı üstü sogutuyor altı soğutmuyor

Katılım
14 Ocak 2020
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
33
Merhaba ustalarım.arcelik nf 5282 bı kaç gün güzel çalışıyor sonra üstü sogutuyor altı soğutmuyor.usta çağırdım arkadaki fan motorunu ve şekilde görünen sensörü değiştirdi .fakat sensör kablosunu söktüğümde içi boş erkek dişler yok yanlış yere mi takmış diğer boş yere takmaya çalıştım orayada girmiyor sorun ne olabilir yardımcı olurmusunuz
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20240804_192923_995~2.jpg
    IMG_20240804_192923_995~2.jpg
    219.9 KB · Görüntüleme: 44
  • IMG_20240804_192909_746~2.jpg
    IMG_20240804_192909_746~2.jpg
    197.7 KB · Görüntüleme: 46
  • IMG_20240804_192909_746~3.jpg
    IMG_20240804_192909_746~3.jpg
    199.6 KB · Görüntüleme: 42
Fan soketi boşta mı? Evap rezistans, yaprak rezistans, termal Sigorta ve fan ile ilgili 4 dişi soket 4 te erkek soket var.
 
Aynı dertten muzdarip birisi olarak buzlanma sorunundan kaynaklı olarak aşağı giden kanal tıkandığından fan ile aşağı gönderilmesi gereken soğuk hava gönderilemiyor. Buzları eritttiğinizde yeniden buzlanana kadar iyi çalışıyor ama buzlanıp hava yolu tıkandığında başa dönüyordunuz. Bütün sensörler, ısıtıcılarım ve fanım sağlam olmasına rağmen bunu yaşıyorum çünkü ısıtıcılar belirli bir zaman aralığında eritme yapılması için devreye girmeli, 8 saat kompresör çalışmasında bir mesela... Bu süreyi ölçen timer veya ısıtıcıya yol veren röle arızalı ama ben harici bir timer (zaman rölesi) bulamadım, karta entegre olduğunu düşünüyorum artık.

Dolabın üzerindeki karttaki switche basarak test moduna giriyorum, fan ve defrost ısıtıcıyı test kısmında çalıştırıyorum ve 10dk boyunca fan ile filan ısıtıcılar çalışıyor, bu süreç sonunda buzu çözdüğünde dolap normale dönüyor. Belli bir süre sonra da tekrar buzlanma oluştuğunda aynı işlemleri yine yapıyorum. Neredeyse 1 yıldır günde 1 kez karttki switche basarak manuel eritme yaptırıyorum :)

Bu 5282 modelde harici bir zaman rölesi (timer) kullanılıyor mu, varsa dolabın neresinde, yoksa Elektronik kartta mı?
 
Sevgili ustam; yeni nesil NF buzdolaplarında defrost (periyodik olan buz eritme) sistemi kartla bütünleşik olur, tahminle düşündüğünüz üzere, buzdolabı kontrol kartından ayrı olarak timer çalışmaz. Buzdolabı kontrol kartını Arçelik 5282 NF modeli olarak orijinal yeni kartıyla değiştirildiğinde veya kart tamiri işin uzmanlarınca başarıyla yapıldığında mevcut sorun ancak bu şekliyle çözülebilmiş olur.

Not: Bir de defrost olayında en kritik Elektronik parça dondurucu bölmede evaporatör üzerine monteli defrost sensörüdür. Bu sensörün soket içi bağlantısında açık devreyle değil kapalı devreyle kontrol kartıyla elektriki temasta bulunduğundan kesin emin olunmalıdır. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Bu dolaplarda bir sorun var o da gider kısmında. Sanırım kapak daha iyi vakum yapsın diye düşünmüşler ancak uzun vadede sıkıntı.
Sizin dolapta var mı bilmiyorum ancak kontrol etmenizde fayda var.
Buzluk üst tarafta olan bir dolap. Alt tarafın soğutmaması ile ilgili fanlar dönüyor mu? kontrol etmek lazım. Dönüyorsa bağlantılarda sorun yoktur.
 
Aynı dertten muzdarip birisi olarak buzlanma sorunundan kaynaklı olarak aşağı giden kanal tıkandığından fan ile aşağı gönderilmesi gereken soğuk hava gönderilemiyor. Buzları eritttiğinizde yeniden buzlanana kadar iyi çalışıyor ama buzlanıp hava yolu tıkandığında başa dönüyordunuz. Bütün sensörler, ısıtıcılarım ve fanım sağlam olmasına rağmen bunu yaşıyorum çünkü ısıtıcılar belirli bir zaman aralığında eritme yapılması için devreye girmeli, 8 saat kompresör çalışmasında bir mesela... Bu süreyi ölçen timer veya ısıtıcıya yol veren röle arızalı ama ben harici bir timer (zaman rölesi) bulamadım, karta entegre olduğunu düşünüyorum artık.

Dolabın üzerindeki karttaki switche basarak test moduna giriyorum, fan ve defrost ısıtıcıyı test kısmında çalıştırıyorum ve 10dk boyunca fan ile filan ısıtıcılar çalışıyor, bu süreç sonunda buzu çözdüğünde dolap normale dönüyor. Belli bir süre sonra da tekrar buzlanma oluştuğunda aynı işlemleri yine yapıyorum. Neredeyse 1 yıldır günde 1 kez karttki switche basarak manuel eritme yaptırıyorum :)

Bu 5282 modelde harici bir zaman rölesi (timer) kullanılıyor mu, varsa dolabın neresinde, yoksa Elektronik kartta mı?
2018 yılında benzer bir sorun başıma geldi 9 yıllık buz dolabım hava kanalları tıkalı olduğu için altı soğutmuyordu yetkili servisi çağırdım. Dolap çöp garantisi yok yenisini almak lazım gövde de kusuru olduğu için direk fabrikadan indirimli bir şekilde buzdolabı alabilirsiniz dedi. Arçelik Servisinden aradılar ve size model muadil bir model için teklif sunacağız isterseniz siz de başka bir model isteyebilirsiniz demişlerdi. O zaman internet sitesinde 2500 civarı olan dolap için 1540 lira peşin istediler, tam da ekonomik çalkantı olduğu zaman. Ben parayı yatırdım bir hafta ses çıkmadı sonra o model fabrikada Yok bir üst modeli verelim dediler gelmesi gitmesi servisi 25 günü buldu. 3200 liralık dolabı 1540 liraya almıştım o zaman. Belki bu şekilde sizde servise bir sorun isterseniz.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,864
Mesajlar
930,851
Kullanıcılar
452,726
Son üye
ugur Göktürk

Yeni konular

Geri
Üst