cemalb
Üye
- Katılım
- 9 Eki 2019
- Mesajlar
- 126
- Puanları
- 1
Yazılı bir kaynaktan C++ çalışırken bir örnek aklıma takıldı.
Mesela Time isminde bir class'ımız olsun:
class Time {
public:
Time(int = 0, int = 0, int = 0);
void setTime(int, int, int);
int getHour();
int& badSetHour(int); //hour değişkeni return edilir.(yani private değişkene dışarıdan erişim sağlanır)
private:
int hour;
int minute;
int second;
};
Örnekte main() içinde şöyle bir atama yapmış. Anlamı nedir ?
Time t; //t nesnesi oluşturuldu.
int& hourRef = t.badSetHour(20); //böyle bir atama ile private değişkene erişti. Ama ben anlamadım?
private bir değişkene normalde erişim sağlanamazken burada referans ile erişim sağlanmış. ama & işareti aklımı karıştırdı. normalde referans ile erişimlerde pointer işareti * kullanılmaz mıyıdı???
Mesela Time isminde bir class'ımız olsun:
class Time {
public:
Time(int = 0, int = 0, int = 0);
void setTime(int, int, int);
int getHour();
int& badSetHour(int); //hour değişkeni return edilir.(yani private değişkene dışarıdan erişim sağlanır)
private:
int hour;
int minute;
int second;
};
Örnekte main() içinde şöyle bir atama yapmış. Anlamı nedir ?
Time t; //t nesnesi oluşturuldu.
int& hourRef = t.badSetHour(20); //böyle bir atama ile private değişkene erişti. Ama ben anlamadım?
private bir değişkene normalde erişim sağlanamazken burada referans ile erişim sağlanmış. ama & işareti aklımı karıştırdı. normalde referans ile erişimlerde pointer işareti * kullanılmaz mıyıdı???