CNC Router ray montaj konumu

Katılım
26 Ara 2017
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
30
Merhabalar.İleriki zamanlarda yaklaşık 320x155 cm lik bir cnc yapmak için araştırma yapıyorum.Lineer rayların tablanın yanında veya üstünde olması arasında bir fark varmıdır?
Yoksa bu imalatçının isteğine bağlı birşeymidir ?
 
Merhabalar.İleriki zamanlarda yaklaşık 320x155 cm lik bir cnc yapmak için araştırma yapıyorum.Lineer rayların tablanın yanında veya üstünde olması arasında bir fark varmıdır?
Yoksa bu imalatçının isteğine bağlı birşeymidir ?

vardır kızaklar üstte olursa yani yere paralel olup yük üstüne basarsa tam kapasitesindeki yükü taşır. 1 tonsa 1 ton ama yan tarafa bağladın mı 1 tonluk araba 750 kilo taşır.

tam ters bağladın mı 500 kilo
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Lineer rayların tablanın yanında veya üstünde olması arasında bir fark varmıdır?

Markaya bağlı da değişebilir. Eğer markalı bir ürün alacaksanız, karar vermeden önce katalog bilgilerini incelemenizde yarar olabilir.

Aşağıdaki örnek Rexroth marka araba için. Sol üste, kızak yollarının 45°lik yapısı nedeni ile iki düzlemde de aynı doğrusal kuvvetlerin (C kuvveti) taşınabildiği anlatılmış. En alttaki tablo ise fikir vermesi için, sadece belirli bir araba tipi için ray genişliğine de bağlı taşınabilecek kuvvet ve momentler gösteriliyor.

rex.png
 
Son düzenleme:
Markaya bağlı da değişebilir. Eğer markalı bir ürün alacaksanız, karar vermeden önce katalog bilgilerini incelemenizde yarar olabilir.

Aşağıdaki örnek Rexroth marka araba için. Sol üste, kızak yollarının 45°lik yapısı nedeni ile iki düzlemde de aynı doğrusal kuvvetlerin (C kuvveti) taşınabildiği anlatılmış. En alttaki tablo ise fikir vermesi için, sadece belirli bir araba tipi için ray genişliğine de bağlı taşınabilecek kuvvet ve momentler gösteriliyor.

Ekli dosyayı görüntüle 42275
Teşekkürler.
 
Lineer rulman üreticisi PBC'nin montaj açısı ile ilgili açıklamasından;
http://www.pbclinear.com/Blog/Inverted-Simplicity-Linear-Bearing-Design-Factors

InvertedBearings.jpg


Bu firmanın ürünü için yüklerin montaj açısına bağlı olarak önemli oranda değiştiğini görüyoruz. Bu tip (SBR) rulmanlar alt destekli mile oturduğu için tam dairesel değil. Bu nedenle montaj açısı önemli, yan veya ters bağlandığında taşınan kuvvet doğrultusuna bağlı olarak rulmanın temas yüzeyi de önemli oranda azalıyor. Rulman dairesel bütünlük içermediği için çok rijit değil, kesik kısım nedeni ile zorlanma halinde açılmaya/esnemeye karşı hassas. Ray-araba yapısında ise rayın ters (180°) bağlanması halinde taşıyabileceği yüklerin fazla değişmemesi gerekir.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
930,979
Kullanıcılar
452,750
Son üye
onuryilmaz6464

Yeni konular

Geri
Üst