forumun makinelerinde en büyük benimikisinindi 25 ile.
sen 30 lukla rekoru kırdın
ama ne kadar büyük o kadar iyi abi.
bu arada ben 1 metreye 2 metre makinede 15 lik araba ve kızklar görmüştüm. gerçi belki kalitelidir diye taşıyabiliyordur ama insan işte içinde bir cızz eden bişey oluyor
forumun makinelerinde en büyük benimikisinindi 25 ile.
sen 30 lukla rekoru kırdın [emoji14]
ama ne kadar büyük o kadar iyi abi.
bu arada ben 1 metreye 2 metre makinede 15 lik araba ve kızklar görmüştüm. gerçi belki kalitelidir diye taşıyabiliyordur ama insan işte içinde bir cızz eden bişey oluyor
Malum, rayların altına gelecek olan 2 tane 30x30mm kare çeliğin taşlanması veya frezeyle düzlenmesi gerekiyor. Sizce hangisi daha doğru olur?
1- Çelikleri taşlamadan kalıbı dökmek. Kuruduktan sonra gövde halinde taşlamaya/düzlemeye vermek,
2- Çelikleri önce taşlayıp/düzleyip kalıbı ondan sonra dökmek.
a) Çelikleri taşlamadan önce ısıl işlemden geçirmek (Sertleştirmek için değil. Alıştırmak veya gerginliğini almak (buna ne deniyor bilmiyorum. İngilizcesi stress relieving.)).
Tornanın toplam boyu 1.5 metre olacak ve üst yüzeyin tamamının taşlanması/düzlenmesi gerekiyor. Nasıl bir makine yapar bu işi?
Gerginlik almak için ısıl işlem uygulamak gerekir mi bilmiyorum. Ama dökümden önce taşlama yada frezeleme doğru olmaz. Kalıba ne kadar gönyeli yerleştirebilirsin ki malzemeyi. Frezeleme en son yapılmalı. Malzemeleri soğuk çekme değil sıcak çekme kullanırsan klavuzla diş çekerken rahat edersin.
Yardımcı olurum..
Öncelikle iç dolgu ne işe yarayacak..
Ağırlık mı olacak.. iç destek mi sağlayacak..
Öncelikle yöntem belirlemen lazım bu parçalar nasıl bir bütün duracak kaynak mı civatamılı olacak