Dc güç kaynaklarının paralel bağlanması hakkında soru?

truvadc

Üye
Katılım
2 Ocak 2009
Mesajlar
109
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar. Size bir sorum olacak. Konuyu yanlış yere açmışım. Düzeltmek

için buraya da aynı konuyu açıyorum.

Bir bisiklet düşünün. Ön tekerinde dc motor, arka tekerinde alternatör takılı.

Dc motor akü yardımıyla çalıştırılıyor ve bisiklet hareket ediyor. Bu esnada alternatörde

dönmeye başlıyor ve gerilim indükliyor. Alternatör çıkışı doğrultulup reüle edilerek

motora uygulanıyor. Bu durumda motor hem aküden hemde alternatörden besleneniyor.

Sorum şu:Alternatör ile akünün voltaj değerleri aynı olmadığı için birbir üzerlerinden akım

dolaştırarak bir enerji kaybına sebep olurmu?
 
Alınmayın ama Sanırım sizde bedava Elektrik üretmeye çalışanlara benzer bir şeyin peşindesiniz.
Ama Maalesef O iş olmaz... Enerji yoktan var olmaz... Enerji üretmek için Başka bir enerjiyi tüketmeniz lazım.
Sizin projede ise iş Size düşüyor bol bol enerji alınız ki bisikleti iyi pedallayasınız...:)
Ama bir şeyler yapmaya çalışıyor olmanız güzel. Projenizde alternatör çıkışına Otolarda kullanılan konjektörlerden kullanırsanız sorun olmaz sanırım.
 
olayı grafikler ve formüller yerine uzun uzadıya anlatmak yerine şöyle özetleyim ve işini kolaylaştırayım.

bisiklet kısa bir süre içerisinde yavaşlayarak durur.
 
Bir yanlış anlaşılma var. Ben bisikleti kendi haline bırakmaktan bahsetmiyorum. Arkadaşın dediği gibi

enerjinin kaynağı pedal. Adamlar alternatörüöyle bir tasarlamışki pedal çevirirken sanki hiç

bağlı değil gibi. Buradaki sıkıntı alternatörden alınan enerjiyi nasıl kullanacağın. Aküyü şarj edeyim desen

ara ara şarj olayı aküyü öldürebilir diye düşünüyorum. Dğrudan motora versen akü ile paralel oluyor.

İşte sıkıntı buüretilen enerjiyi nasıl kullnmamız uygun olur. Sorun burda. Yoksa elbette vermeden almak

Allah'a mahsus. Elektrikli bisiklet üreticileri bunu nasıl kullanıyor bilmiyorum. Aşağıdaki linkte pedal

kısmında alternatör var.


This Chainless Electric Bike Makes You The Backup Generator | Gizmodo Australia
 
Otomobildeki gibi içten yanmalı bir motorunuz olsaydı,hem dc. motor,hem de alternatör,paralel olarak akü devresinde rahatça da olabilirdi.Ama sistem zaten elektrikle gidiyor,onun elektrikle çalışan motorunun mekanik enerjisinden tekrar Elektrik elde etmek, mağnetik frenleme ve enerji yasaları gereği verimsizdir ve hem aküyü çabuk bitirir,yavaşlatma yapar hem de şarj ikisi beraberken randıman vermez.Peki başka nasıl olur? Motor devre dışında bırakılır,yokuş aşağı inerken ya da pedal gücüyle alternatörden elde edilen elektriği aküde biriktirirsiniz.O zaman da,elektrikli bisikletin bir eksprisi kalmaz,eziyetli olur,her yer yokuş aşağı da olmadığından dolayı ve ara sıra da zahmet verip pedal çevirmek yüzünden.

Paralel bağlanma konusuna güzel bir örnek,otomobilin ilk kontakla marş motorunun çalışmasındadır.Bu esnada marş motoru(Dc. motor) aküye bağlı olarak yüksek amperleri çekip, motor volanını çevirirken,ayni aküye çıkış uçları da bağlı olan marş dinamosu(alternatör) da,bu az çevrimde bile elektriği üretip aküye uygular ve burada bir aksaklık,doğrudan birbirlerini etkilemeleri asla söz konusu değildir,ikisi de ayni anda,marş motoru ve şarj dinamosu çıkışı,ilk startta ayni aküye paralel bağlıdır.Sizin bu sisteminizde de,aküye bağlanmada bir problem yoktur,yalnızca enerji yasaları,kayıplar ve verim açısından büyük problem vardır,bütün mesele de zaten budur.Şarj akımının (Alternatörün)voltajı arabada 14 volt dc.ler civarıdır.Aküye bağlandığında,akü şarjına göre bu değer daha alt voltajlara iner,akü çok boşsa,12 volt dc.dir,lk başlangıçta,sonra yavaş yavaş,şarjla akü voltajıyla birlikte alternatörle paralel olarak,beraberce akü voltajını tek değer olarak çıkış uçlarında iyice yükseltir.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
Sn. truvadc söylediğim gibi araya bir konjektör koyarak alternatörü hatta bağlayabilirsiniz. Akü yada Motora bağlamanız birşey değiştirmez zaten onlarda birbirine bağlı...
Yalnız şunu unutmayın sıfır kayıpla verdiğiniz enerjiyi alsanız (ki bu mümkün değil) ancak pedallayarak harcadığınız enerji kadar enerji alırdınız. O yüzden alternatör kullanmadan pedallamanız sizin için daha avantajlıdır (çünkü ciddi oranlarda kayıplar vardır).
Bu tür uygulamalar ancak kilo vermek vs. spor olsun diye bisiklet kullananların bisikletlerine yada kondisyon bisikletlerine yapılabilir o da bisikleti hareket ettirecek motor için değil. Orada şarj edilen akü başka bir yerde kullanılarak.....

NOT: Sizin projenin tek avantajı yokuş aşağı giderken olur. Her inişin birde çıkış olacağından o da pek işe yaramaz...
 
Arkadaşlar teşekkür ederim cavaplarınız için. Peki alternatörün ürettiği elektriği

aküye şarj devresi üzerinden mi vermek lazım. Şu konjektör olayını biraz açabilirmisiniz.

Orada görevi nedir. Pedal değişik hızlarda döneceği için regüle entegresinin çıkışınıda

salınacaktır. Böyle bir durumda akü şarj rejimi nasıl etkilenir acaba.
 
Konjektör=Regülatör...
 
evet bir şarj deveresi üzerinden vermeniz gerekmekte yoksa akünün ömrü kısalır yanı akü şarja ihtiyaç duyduğunda şarj olmalı kesik kesik ve düzensiz şarj akü ömrünü kısaltacaktır
 
Sonuçta alternatör çıkışı ister istemez regüle de etsem salınımlı olacak. Aküye zarar vermemesi için ne tavsiye edersiniz. Konjektör yeterli olurmu. Birde benim aküm 36V luk bir akü konjektörle kullanılabilirmi?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,852
Mesajlar
930,756
Kullanıcılar
452,706
Son üye
nurbay aktaş

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst