automationer
Üye
- Katılım
- 15 Nis 2007
- Mesajlar
- 40
- Puanları
- 1
- Yaş
- 40
selam, sürücünüz ne marka?
konuyu hortlatıyorum belki nerde çalışırken yaşandığı bile unutulmuştur ancak bizde de aynı marka modelde sürücü ile sürülen bir dc motor var ve bu motor daha ready konumdayken ısınıyor. ama bundan iki tane var ve ikisi de ısınıyor. sebebi acaba stator a devamlı uygulanan AC gerilim olabilir mi? yani ısınma normal midir? bu tür motorlar hazır konumda bekletilmemeli midir? yoksa başka bir sebebi var mıdır yardımcı olabilir misiniz?Sürücü klockner moeller typact converters marka , tpy3....2b serisi . italyan malı pvc makinasıyla beraber gelmiş . eski modellerden .
Motorun DC olduğunu ama statora AC uygulandığını bahsetmişsiniz ; bu mevzuyu biraz daha açıklarmısınız ; bu bir tür üniversal motor mu .....konuyu hortlatıyorum belki nerde çalışırken yaşandığı bile unutulmuştur ancak bizde de aynı marka modelde sürücü ile sürülen bir dc motor var ve bu motor daha ready konumdayken ısınıyor. ama bundan iki tane var ve ikisi de ısınıyor. sebebi acaba stator a devamlı uygulanan AC gerilim olabilir mi? yani ısınma normal midir? bu tür motorlar hazır konumda bekletilmemeli midir? yoksa başka bir sebebi var mıdır yardımcı olabilir misiniz?
DC motorda AC gerilimin olduğu tek yer soğutma amaçlı kullanılan fanda vardır ve de cinsine göre takogeneratörün ürettiği gerilim AC dir. Statora AC gerilim uygulanır. Sizin bahsettiğiniz senkron ya da asenkron motorlarda olur. Senkron motorlarda kutuplara DC gerilim, sargılara AC gerilim uygulanır. Asenkronlarda AC gerilim.konuyu hortlatıyorum belki nerde çalışırken yaşandığı bile unutulmuştur ancak bizde de aynı marka modelde sürücü ile sürülen bir dc motor var ve bu motor daha ready konumdayken ısınıyor. ama bundan iki tane var ve ikisi de ısınıyor. sebebi acaba stator a devamlı uygulanan AC gerilim olabilir mi? yani ısınma normal midir? bu tür motorlar hazır konumda bekletilmemeli midir? yoksa başka bir sebebi var mıdır yardımcı olabilir misiniz?
Universal motorların güçleri düşük oluyor üstat ready kısmında bekletmeleri anlamsız olur yani.Motorun DC olduğunu ama statora AC uygulandığını bahsetmişsiniz ; bu mevzuyu biraz daha açıklarmısınız ; bu bir tür üniversal motor mu .....
Sürekli düşük devirde çalıştırılıyorsa,motor için cebri soğutma gerekebilir.konuyu hortlatıyorum belki nerde çalışırken yaşandığı bile unutulmuştur ancak bizde de aynı marka modelde sürücü ile sürülen bir dc motor var ve bu motor daha ready konumdayken ısınıyor. ama bundan iki tane var ve ikisi de ısınıyor. sebebi acaba stator a devamlı uygulanan AC gerilim olabilir mi? yani ısınma normal midir? bu tür motorlar hazır konumda bekletilmemeli midir? yoksa başka bir sebebi var mıdır yardımcı olabilir misiniz?