Merhaba.Sabit akım kaynağı olarak seçilen uygun amper çıkışlı (Toplamda 15 amper paralel bağlanmış olan devrelerle de sağlanabilir) devre bile kullanılsa 24 volt dc. ile çalışan bu motorun 2 ayrı modda çalışması da ortaya çıkmış bulunacaktır.Bunlar;
a-Normal akım çekme modu (Motor mili hiç frenlenmemiş)
b-Aşırı akım çekme modu (Motor mili tam frenlenip stop da ederken çektiği aşırı yüklü özel devre durumu)
Normal akım çekme modundayken,yani çarpışan araba herhangi bir engele çarpmadan normal dönüşünde,fazladan oluşan ve bu yarıiletken (Sabit akım kaynağındaki soğutucuya bağlı olan emtegre) üzerinden de atılacak ısı mikatraı bir sorun da olamaz.Ama motor mili frenlendiğinde bu soğutucuya bağlı yarıiletken (Diyelim ki LM338) üzerinde 3-4 kat daha fazla ısı,çok daha kısa zamanda da ani olarak oluşacağından bu anda hızlı soğutulması bir elzem olur.Bunu da cebri soğutma (Tabii soğuyan kanatçıklı soğutucuya çanta tipi smps kaynak makinelerinde de soğutmada kullanılan fırçasız dc motorlar (24 volt dc. ile çalışan) monte edebilmeniz ve bu şok ısı ortaya çıktığı anda da "sıcaklıkla fan kontrolünün otomatik olarak da sağlandığı" basit bir devrenin (320volt.com'da bu devre vardır) yardımıyla bu soğutucu üzerindeki monteli bu yarıiletkene (Entegreye) bu sensör ucunu monte edebilmeniz de gerekecektir.
Normal ısınmada bu yüksek devirli (Belirli bir devirde hava akışı debisi çok yüksek olabilen) özel fan veya fanlar motor mili frenlenip de aşırı ısı ortaya çıktığında,entegreye bağlı sensörden kumanda alıp,bu yüksek hızla dönüp entegreyi alüminyum soğutucuyla kolayca ve anlık (O andaki aşırı ısınma durumunda) olarak da soğutabilecektir.Aksi takdirde normalde motor milinin hiç dönememesi halinde,bu 3-4 kat daha fazla akımın geçmesiyle (Şarjlı vidalama veya yük altındaki bir marş motoru benzeri) normal soğutmaya bırakılan bu akım sınırlama görevli entegrelerin bu haliyle bence yanıp kolayca bozulma riski de her zaman bulunabilecektir.Çünkü motor fernlenince normalde 15 amper yerine 45-60 amperi talep eden özel bir tüketici kaynak durumuna da otomatik olarak geçeceğinden,bu akım sınırlamalı entegre çıkışında bu akımın 15 amper değerinde çıkmasında bile zorlayıcı yüke dönüşerek bir nevi çıkış hattı kısa devre benzeri bir yük gibi de davranmış olacaktır,bu sabit akımı veren bu entegreye göre.Bu riski asla göz ardı etmeyin derim,kendi düşünceme göre.Projenizde azami başarılar dilerken sn.by lent'in de açıkça bahsedebildiği gibi son aşamadan (Son durumundan) bizi haberdar etmeyi de ihmal etmeyin.Kolay gelsin.