Dc Motorun Kömüründe ki Gramaj?

Katılım
14 Haz 2011
Mesajlar
41
Puanları
1
Merhaba aradaşlar arabanın cam motorunda ki kömürü, herhangi bir aracın dinamo kömürü ile değiştim. Yalnız kömür uymadığı için kömürü törüleyip küçülttüm. Ama motor orjinaline göre yavaş çalışıyor gibi. Orjinal kömürde bir gramaj yazıyordu sanırım. Böyle 3g gibi tam aklımda kalmadı , taktığım kömürde öyle bir yazı yoktu acaba sorun bundan mı kaynaklanıyor?
 
Fırçalar(Motor kömürleri) motor gerilim ve akımına göre sert, orta sert ve yumuşak olarak 3 ana tipte imal edilir. Birincisi dinamo kömürü silecek motoruna sert gelmiş olabilir ikinci önemli etmen kömürün boyudur buda arkasındaki yayın basıncı ile alakalıdır boy uzun olunca aynı yayda baskı kuvveti artar, buda dönüşü zorlaştırır.
 
Merhaba durumun gramaj ile alakası olduğunu sanmıyorum.Orada yazan 3g agırlık biri değildir üreticinin vermiş olduğu bir kod olabilir.Dikkat etmeniz gereken kömür bitmiş olduğuna göre , kömürün bastığı kollektör dediğimiz parça üzerinde aşınmadan kaynaklı bir iz oluşturmuş olmalı.Sağlıklı çalışabilmesi için öncelikle bir torna yardımı ile bu izi yok etmeniz gerekir.Kömürlerin boyutları gibi imalatında kullanılan karışımlarda farklıdır.Kullanılan kollektöre ve üzerinden geçen akıma göre karışımlar farklılık gösterir.Takmış olduğunuz kömürde yüksek akım değerlerini karşılayacak cinste bir kömür.Yatağında sıkışmadan rahat hareket etmesi ilk şart bunu sağlayabildiyseniz kollektör yüzeyini de kontrol etmenizi tavsiye ederim.Bu arada taktığınız kömür orjinalinden daha sert olursa birdahaki sefere kömür yerine kollektörünüz bitebilir :)
 
Arkadaşlar çok sağolun mükemmel cevaplar vermişsiniz. Bugün bir oto elektrikciye gittim olayı anlattım şöyle söyledi; Dinamo kömürü yumuşaktır, sen cam sileceği veya kalorifer motorunun kömürlerinden tak dedi.. Sizin verdiğiniz bilgilerde bunu doğruluyor. Sizin herhangi marka öneriniz var mı acaba?

Bu arada otomatik cam kaldırma motoru için..
 
Merhaba aslinda durumu daha genis cercevede degerlendirmek gerekir.Oncelikle kullanmis oldugunuz bakir komur yavas calismaya neden olmaz hatta diger komurlerden daha iyi sonuc alirsiniz fakat cevabimda da belirttigim gibi kollektorunuz cabuk asinir.Motorun yavas kalmasinin sebepleri 1-Kollektor yuzeyi bozuk olabilir 2-Motorunuzun sargilari arizali olabilir bu sekilde hem gucsuz calisir hem fazla akim ceker bu yuzden komurun bitmesine de neden olmus olabilir.(Ozellikle az kullanilan taraftaki cam motoru ise bu ihtimal daha yuksek)3-Kablo ve soketlerde temassizlik ,kullanilan kablonun asiri isinip iletim ozelliginin zayiflamis olmasi gibi durumlari da kontrol etmek gerektigini dusunuyorum.
 
Ömer bey cevaplar için çok teşekkürler, cam motorlarına bir röle takmıştım direksiyon simidinin altında kalıyordu röle , o röleyi iptal edince camlar çok hızlı çalışmaya başlamıştı. Ama aradan 1 hafta zaman geçti yine biraz yavaşladı. Bana oto elektrikci kullandığım şarj dinamo rölesinin ona yumuşak geleceğini, cam silecek motoru veya kalorifer motoru kömürü kullanmamı söylemişti. Sanırım o yolu denedikten sonra düzelmezse motoru değişeceğiz öyle görünüyor
 

Forum istatistikleri

Konular
129,877
Mesajlar
930,961
Kullanıcılar
452,745
Son üye
azirr

Yeni konular

Geri
Üst