dijital TES 3092 ölçüm aletinde direnç ölçme nasıl yapılır...

elromandan

Üye
Katılım
19 May 2008
Mesajlar
36
Puanları
1
Yaş
40
bir asenkron motorun direncini ölçmeye çalıştığımda genelde sıfır(0) gibi bir değerle karşılaşıyorum...acaba diyorum aometre ilemi ölçmeliyim...aometre ile ölçeceksem bu ohm olarak kaç ohm da olmalı...her ölçmede konumu kw cinsine göre değiştirmelimiyim...1,1 kw ile110 kw'ın direnci aynı konumdamı ölçülür bu konuda bana bilgi verecek olan arkadaşların tamamına şimdiden teşekkür ederim...
 
Motor sargı direncini ölçmek için,miliohmmetre kullanmak en doğrusudur.Küçük güçlü motorların sargı
dirençleri ohm mertebesinde olmasına rağmen,sargılar arasındaki omaj farkının mukayese edilmesi de
gerekeceğinden,en doğru çözüm,miliohmmetre kullanımıdır.Bu tip cihazlar,maalesef pahalı cihazlardır.An-
cak,sağlıklı sonuca gitmek istiyor isek,başka çözümümüz yoktur.Avometre,sargının kopuk olup/olmadığı
dışında sağlıklı bilgi vermez.
 
sargılar arasında o kadar büyük omaj farkı yoksa sorun değil avometrede işini görür meger en iyisi aslında
 
arkadaşlar şimdi burda çelişki var iki mesajda da alenen görüldüğü gibi avometre ile ölçüm sadece kopuklar için yapılır diyor bir diğerinde ise yapılabilir diyor...bu durumda aklım karıştı lütfen bilen biri bana bu konuda tam bilgi versin...FAHRİ YETİŞ arkadaşımın dediği bana çok mantıklı geldi...ve ben hemen ardından dediği cihazı almak için bi araştırma yaptım...bu ikinci bilgiyi almamış olsam netten sparişte bulunucaktım...lütfen kesin bir bilgi istiyorum.... emeği geçen herkese teşekkür ederim
 
Elektrik motorlarının ölçümünde,genellikle 4 çeşit ölçü aleti kullanılır ( asankron motorlarda ).
1-MEGER :Sargılar arasındaki ve sargı/gövde arasındaki izolasyon seviyesini ölçmekte kullanılır.
2-MİLİOHMMETRE :Sargı direncini hatasız olarak ölçmek için.
-Büyük güçlü motorların ( genellikle 45 kw üstü ) sargı direçleri miliohm mertebesinde olur.Sargılar ara-
sındaki sipir kısadevrelerinde,omaj farkı ancak bu tip ölçü aletleri ile farkedilir.
-Küçük güçlü motorlarda,sargı dirençleri ohm mertebesinde olmasına rağmen,sipir kısadevresi halinde,
ohmmetre ile bu durum farkedilemeyeceği için,motorun,bir süre sonrası yanması kaçınılmazdır.
3-AVOMETRE :Bazı tipler omajı hassas ölçebilmelerine rağmen,yukarıda bahsettiğimiz durumları tam ga-
rantili olarak belirtemezler.Konumuz,motor sargısı arızasını tespit ise,ölçümde şüphe olmaması gerekir.
Bu nedenle,motorlarda sadece uçların doğru klemenslere bağlandığını test etmek için kullanılırlar.
4-ROTOR TEST:Mili bloke olmuş motorların,koruma devrelerindeki hata nedeniyle devrede kalması halin-
de rotor çubuklarında erime meydana gelir.Bu durumda,motor dönüyor olmasına rağmen,aşırı akım çeker
ve motorun sesi değişik çıkar.Bu tip arızaları tespit etmek için,DC endüvilerini kontrol eden alet prensibi-
ne göre çalışan olçü aletleri vardır ve rotor çubuk kontrolları bu aletle ancak tespit edilebilir.
3300 motoru olan tesislerimizde ,biz tüm motor ölçümlerinde istisnasız miliohmmetre kullandık ve yukarı-
daki düşünce ile hareket ettik.Karar ve takdir,herkese göre değişebilir.Takdir sizin.
 
Çok teşekkür ederim...gerçekten minnettarım...vermiş olduğunuz son bilgiler benim için fazlası ile yeterli...tekrar teşekkür ederim...son bir ricam daha olacak ustam...mümkünse uzun vadeli kullanabileceğim bir MİLİOHMMETRE almak istiyorum...bana tavsiye edebileceğiniz bir marka veya model varmı...ben birtane buldum ama...yinede tavsiye ederseniz sevinirim...27M/27I MİLİOHMMETRE bulduğum bu ürün için linke tıklarsanız, cihazı tam olarak görmüş olursunuz...



http://www.cenkay.com.tr/urun_detay.asp?urun_no=199
 
Bahsettiğiniz markayı daha önce görmedim.Teknik olarak iyi görünüyor.Biz,Chauvin Arnoux,Fluke ölçü
aletleri kullanıyoruz.Pil yerine,şarjlı batarya kullananları tercih ediyoruz.
 
Elektrik motorlarının ölçümünde,genellikle 4 çeşit ölçü aleti kullanılır ( asankron motorlarda ).
1-MEGER :Sargılar arasındaki ve sargı/gövde arasındaki izolasyon seviyesini ölçmekte kullanılır.
2-MİLİOHMMETRE :Sargı direncini hatasız olarak ölçmek için.
-Büyük güçlü motorların ( genellikle 45 kw üstü ) sargı direçleri miliohm mertebesinde olur.Sargılar ara-
sındaki sipir kısadevrelerinde,omaj farkı ancak bu tip ölçü aletleri ile farkedilir.
-Küçük güçlü motorlarda,sargı dirençleri ohm mertebesinde olmasına rağmen,sipir kısadevresi halinde,
ohmmetre ile bu durum farkedilemeyeceği için,motorun,bir süre sonrası yanması kaçınılmazdır.
3-AVOMETRE :Bazı tipler omajı hassas ölçebilmelerine rağmen,yukarıda bahsettiğimiz durumları tam ga-
rantili olarak belirtemezler.Konumuz,motor sargısı arızasını tespit ise,ölçümde şüphe olmaması gerekir.
Bu nedenle,motorlarda sadece uçların doğru klemenslere bağlandığını test etmek için kullanılırlar.
4-ROTOR TEST:Mili bloke olmuş motorların,koruma devrelerindeki hata nedeniyle devrede kalması halin-
de rotor çubuklarında erime meydana gelir.Bu durumda,motor dönüyor olmasına rağmen,aşırı akım çeker
ve motorun sesi değişik çıkar.Bu tip arızaları tespit etmek için,DC endüvilerini kontrol eden alet prensibi-
ne göre çalışan olçü aletleri vardır ve rotor çubuk kontrolları bu aletle ancak tespit edilebilir.
3300 motoru olan tesislerimizde ,biz tüm motor ölçümlerinde istisnasız miliohmmetre kullandık ve yukarı-
daki düşünce ile hareket ettik.Karar ve takdir,herkese göre değişebilir.Takdir sizin.
Fahri bey, miliohmmetre mertebesinde ölçüm ile ilgili paylaşmış olduğunuz bilgilerin bir standart kaynağı varmıdır. IEEE,IEC,NEMA vs.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,111
Mesajlar
933,222
Kullanıcılar
453,175
Son üye
dogukankaragoz

Yeni konular

Geri
Üst