Selam arkadaşlar.Elimde bir adet osram quicktronic 1-10V dim edilebilir balast mevcut. Kendi
Elektronik dim sürücüsü mevcut fakat çok büyük ve çok karmaşık. Üzerinde kullanmayacağım birsürü teferruat var. Bunu led aydınlatma için kullandığım dim kontrol sürücü ile kontrol etmek istiyorum. Led sürücüm de 0-10V çıkışlı bir sürücü. Kontrol kısmında problem yok. %0 - %100 dimlemede başarılı oldum fakat tek problem %5 ten %40 a kadar ki kısımda floresanlar çok fazla pırpır yapıyor. kendi dim sürücüsünde bunu yapmıyor. Bunun için bir filtre tarzı birşeymi gerek li_? yada nasıl bir yol izlemeliyim. Şimdiden teşekkür ederim.[/QUOTE
Merhabalar.Flüoresan lambaların en düşük çalışma,elektrodun bu devam eden gaz arkını (Alçak basınçtaki bu civa buharı arkını) stabil kılma potansiyelinde kalması (Elektrot için en düşük ateşleme voltajı gibi) ile ledlerin en düşük voltajda dimmerlenebilirlik şartları bence çok farklıdır.Bence sorun tamamıyle de bundan kaynaklanmakta,yani flüoresan lambaların düşük voltajlarda ateşlenmesinin aksaması,kesik kesik yanması.Örneğin siz flüoresan lamba besleme voltajını o halde,yani lamba tam sönmüşken sıfırdan yanması için (Veyahut starterle yeniden ateşlenmesini sağlamak gibi) yeniden uygulasanız,% 40'a kadar kısılmış bu voltaj aralığında sıfırdan hiç yakamazsınız.Önceden yandığı için %100' den başlayıp sadece o kritik noktaya kadar (%40'a kadar) çok stabil olarak da yanıyor,o noktadan itibaren elektrotların ateşlenme eşik gerilimi çok düştüğü için,bu pır pırı (Kesikliği) yapıyor.Çocukluğumdam beri flüoresanlarla fazla haşır neşir olan birisi olarak benim yorumum yalnızca bu şekildedir.
Bir de led dimmerlemek maksadıyla yalnızca led lambalarla eşleştirilen bir led sürücünün (İkisi de ayni voltaj değerlerinde bir voltaj değerini dimmerleseler bile) bunu bir flüoresan lamba sürücüsünün yerine kullanmak doğru olamaz.Power ledlerin,smd ledlerin,şerit ledlerin,normal ledlerin,flüoresan lambaların elektronik balastlı sürücülerinin hepsinin de karekteristik ve kendine özel yapıları,dimmer olarak kullanılan lamba sürücülerinin (Kısıcıların,karartıcıların da) yine kendine ve yalnızca bir tek o lamba türünü sürmeye özel farklı bir yapıları mevcuttur.Birini diğeriin yerine kullanmak,örneğin bir opel corsa motoru yerine hyundai getz motorunu muadil olarak kullanmaya da çok benzer.(Benzetme de çok kibar olmadı biliyorum,ama konunun önemini tam olarak anlamanız için böyle ekstrem,çok da benzer olamayan,karşıt olan örnekleri vermek durumunda kaldım,kusura bakmayın) bence bu konuda bu kırpışmayı alan bir filtre olamaz.Asıl önemli olan gereken sürücüyü gereken yerde kullanmaktır kanımca.Kolay gelsin.Saygılarımla.