karafetva
Üye
- Katılım
- 28 Ara 2009
- Mesajlar
- 69
- Puanları
- 0
- Yaş
- 40
Selamun aleyküm
ertek68 arkadaşımız anlam belirtmeden alıntı yapmış. Hatalarmı göstermeye çalışmışsa çok hatalarımız vardır, kimi zaman artabilir de, ama bunu direkcolarak belirtmeyip farklı imalarla belirtirsek yanlış olabilir.
Marş sisteminiz için pegeut motorların(ki scooterlarda da aynıdır) otomatik kavraması direk olarak kullanılabilir olmalı. Esasıda daha fazla sistem akla gelebilir ama direk olarak yapılabilenleri ve uygun fiyata olabilenleri yazmak gerekir diye düşündüm.
Bu uygun olmayabilir ama fikir olarak yazıyim. Motora devir verilen mile bir sarım ve dışına da mıknatıs konursa elektrik motoru sistematiği oluşturularak döndürme yapılabilir. (alternatif akım motoru sistemi kurulabilirse fırçasız da çalışabilir) Motor çalıştıktan sonra da mıknatısların mile yakın durarak ters manyetik tork oluşturmasını önlemek için mıknatıslar merkezden dışa açıabilir.(bu tip açılır mıknatıslı deney setleri görmüştüm; mıknatıslar bir tarafta sabitlenmiş diğer taraftan açılır) Veya bu sistem eğer uygun ayarlanabilirse ilkin marş yapan motor sonra elektrik üreterek manyetik torku da boşa harcamaz ve de elektrik depolar. Eğer dizel pompanın gücü yaptığı işe göre fazla ise boşa giden enerjiyi de bir miktar depolamış olursunuz.
Bunların yanında debriyajlı motorlar var. Marş için gerekli bağlantıyı çekerek motoru döndürürsünüz motor çalışınca bırakırsınız. Ayakkabıcı dikiş makinalarının motorları debriyajlı. Pedala basınca motor deviri iletiyor.
Hayırlı günler dilerim.
ertek68 arkadaşımız anlam belirtmeden alıntı yapmış. Hatalarmı göstermeye çalışmışsa çok hatalarımız vardır, kimi zaman artabilir de, ama bunu direkcolarak belirtmeyip farklı imalarla belirtirsek yanlış olabilir.
Marş sisteminiz için pegeut motorların(ki scooterlarda da aynıdır) otomatik kavraması direk olarak kullanılabilir olmalı. Esasıda daha fazla sistem akla gelebilir ama direk olarak yapılabilenleri ve uygun fiyata olabilenleri yazmak gerekir diye düşündüm.
Bu uygun olmayabilir ama fikir olarak yazıyim. Motora devir verilen mile bir sarım ve dışına da mıknatıs konursa elektrik motoru sistematiği oluşturularak döndürme yapılabilir. (alternatif akım motoru sistemi kurulabilirse fırçasız da çalışabilir) Motor çalıştıktan sonra da mıknatısların mile yakın durarak ters manyetik tork oluşturmasını önlemek için mıknatıslar merkezden dışa açıabilir.(bu tip açılır mıknatıslı deney setleri görmüştüm; mıknatıslar bir tarafta sabitlenmiş diğer taraftan açılır) Veya bu sistem eğer uygun ayarlanabilirse ilkin marş yapan motor sonra elektrik üreterek manyetik torku da boşa harcamaz ve de elektrik depolar. Eğer dizel pompanın gücü yaptığı işe göre fazla ise boşa giden enerjiyi de bir miktar depolamış olursunuz.
Bunların yanında debriyajlı motorlar var. Marş için gerekli bağlantıyı çekerek motoru döndürürsünüz motor çalışınca bırakırsınız. Ayakkabıcı dikiş makinalarının motorları debriyajlı. Pedala basınca motor deviri iletiyor.
Hayırlı günler dilerim.