Dron batarya

AH- MAH değerleriyle Amper ( I ) farklı konulardır.
Bir birine karıştırıp duruyoruz.
Ah değerinin yüksek olması ile Amper değerinin yüksek olması çok farklı kavramlardır.
Yok kardeşim, temel birim amperdir (A), mAh ise binde biridir, hepsi bu.

Hocam bu konuda anlaşamıyoruz sanırım.
Sizin söylediğiniz yöntem bir akünün yada pilin AH yada Mah değerini hesaplamak için kullanılan yöntemdir.
Benim bahsettiğim konu ise bir akünün Kısa Devre anındaki Amperidir.
Kısa devre akımı ile watt değerini hesaplarız.
Kısa devre akımı konu itibariyle ne işimize yarar ve yarayacak?! Tabi ki belli bir akım sağlaması istenir ama konu ile alakası yok bunun. En azından ben bir ilişki kuramıyorum.:confused:
 
Yok kardeşim, temel birim amperdir (A), mAh ise binde biridir, hepsi bu.


Kısa devre akımı konu itibariyle ne işimize yarar ve yarayacak?! Tabi ki belli bir akım sağlaması istenir ama konu ile alakası yok bunun. En azından ben bir ilişki kuramıyorum.:confused:
Ben ilişki kuruyorum.
Onun için cevap yazıyorum zaten.
Zaten bu ah ve amper konusunu hala anlatamadım bir türlü.
Ah değeri bir akünün bir saatte üretmiş olduğu Amperdir.
Yani bir akü 100 amper olamaz bu imkansız bir şeydir.
Ancak bir akü 100 ah üretir.
Yani amper ve ah kavramları çok farklı konular ben bunu dile getirmeye çalışıyorum.
 
Ben ilişki kuruyorum.
Onun için cevap yazıyorum zaten.
Zaten bu ah ve amper konusunu hala anlatamadım bir türlü.
Ah değeri bir akünün bir saatte üretmiş olduğu Amperdir.
Yani bir akü 100 amper olamaz bu imkansız bir şeydir.
Ancak bir akü 100 ah üretir.
Yani amper ve ah kavramları çok farklı konular ben bunu dile getirmeye çalışıyorum.
Sanırım aynı şeyleri farklı anlıyor, farklı anlatıyoruz! Doğru amper tek başına kullanılmaz. Ah (yani amper saat, saatte akan akım) şeklinde olmalı. Bir akü, batarya her ne ise onun da kapasitesi amper saat (Ah ya da mAh) olarak belirtilir. Anti parantez, 100Ah lik bir aküden belirtildiği üzere saatte 100 amper verir gibi anlaşılmasın. Bu teoride böyledir. 100Ah akım almaya kalkarsanız kısa bir sürede isyan eder. Hadi dayansa bile bu 100Ah buharlaşıp 30-40Ah ye kadar düşer. Çünkü akülerin üzerinde bir de 10Hr ya da 20Hr gibi bir ibare daha vardır. O da güvenli olarak o oranda (20Hr olanda kapasitesinin 20'de bi biri oranında, 100Ah için 5Ah ile) deşarj edildiğinde belirtilen akımı verebileceği yazılır. O bile garanti değildir. Toplamda 100A yerine üretim tekniği ve kalitesine bağlı olarak ancak 90-95A bile alabilirsiniz.
 
Ben şimdi anlamadım...

3.7 volt 380 miliAmper yerine 3.7 volt 1200 MiliAmper pil takınca bu karta zarar mı verecek?
 
Ben şimdi anlamadım...

3.7 volt 380 miliAmper yerine 3.7 volt 1200 MiliAmper pil takınca bu karta zarar mı verecek?
Yok hocam öyle değil.
Mesala eski pilin amperi diyelim ki 2 amper.
Yeni takılacak olan pilin amperi 2 nin üzerindeyse karta zarar verir.
Watt değeri yükselir.
watt değeri yükselince kartın yada üzerinde motorun yanma durumu oluşur.
 
Ben şimdi anlamadım...

3.7 volt 380 miliAmper yerine 3.7 volt 1200 MiliAmper pil takınca bu karta zarar mı verecek?
Yukarıda belirttiğim gibi voltaj aynı oldukça bir sorun olmaz.

Bir devrenin çekeceği akımı öncelikle voltajla sınırlayabiliriz. Bu, aynı devreden geçen akımı ise ancak voltajını artırarak artırabiliriz demek oluyor.

Önceki aküm 12V 44Ah idi, yenilemek istediğimde 44Ah bulamadım ve en yakın olan 50Ah lık akü aldım. Genel anlamda arabada bir sorun teşkil etmez. Ayrıntıya girince ise, yok alternatörüydü yok konvertörüydü derken akü tam dolmayı başaramayıp zamanla zarar görebilir. Bu konuda akü firmalarının da videolarına bakılabilir. Meraklısına mesele budur. Üretici ne şekilde tasarladıysa ona uymak en iyisi. 50Ah akü yerine 70Ah akü koymayla arabanın çekişi artmaz yani, hatta ince ölçüm yapılırsa belki de düşer. Çünkü o aküyü tam doldurmak için alternatör daha çok devrede kalacaktır. Bu da daha fazla motorun zorlanması ve güç kaybı demektir. Neyse konu farklı yönlere gidebilir, havadan karaya indik.:cool::p
 
Yok hocam öyle değil.
Mesala eski pilin amperi diyelim ki 2 amper.
Yeni takılacak olan pilin amperi 2 nin üzerindeyse karta zarar verir.
Watt değeri yükselir.
watt değeri yükselince kartın yada üzerinde motorun yanma durumu oluşur.
Bütün sorulara yarım cevap verip bir kaç madde de sonra tamamlayınca inanın okuyanın kafasını karıştırıyorsunuz.

Belki farkında değilsiniz ama sizin cevaplar "yarım doktor candan edere" doğru gidiyor.
 
Yok hocam öyle değil.
Mesala eski pilin amperi diyelim ki 2 amper.
Yeni takılacak olan pilin amperi 2 nin üzerindeyse karta zarar verir.
Watt değeri yükselir.
watt değeri yükselince kartın yada üzerinde motorun yanma durumu oluşur.
Zarar vermez, neden versin. Kendin diyorsun watt değeri yani gücü artar diye. Başka bir şey olmaz. Maruz kaldığı akım volt aynı oldukça aynı akım değeridir.
 
Neyse şimdi arkadaş pil montajını tamamlayıp buraya yazacaktır. Çok konuşmakla olmaz.
 
Bütün sorulara yarım cevap verip bir kaç madde de sonra tamamlayınca inanın okuyanın kafasını karıştırıyorsunuz.

Belki farkında değilsiniz ama sizin cevaplar "yarım doktor candan edere" doğru gidiyor.
Kardeş, dikkat edersen ben arkadaşın yanlış anlaşılabilecek ifadelerini ayrıntılı olarak düzeltmeye çalışıyorum.
Ağırlık sorun değilse bahsedilen dron daha fazla güçteki aynı volt batarya ile diyelim 5 dakika havada kalıyorsa, 1200mAh batarya ile yaklaşık 15 dakika havada kalır. Tabi aynı uçuş tarzında..
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst