Bazı arkadaşlar yüksek voltaj verilmesi olayını YÜKSEK GÜÇ VERİLMESİ olarak anlıyorlar sanırım
P=UXI Güç formülüdür.
Geçen akım sabit ise ortalama ne kadar güç harcanması gerektiğini hesaplayabiliriz.
tek bilmemiz gereken şey ise akünün şarj esnasındaki iç direncidir.
Peki akülerin şarj sürecindeki iç direncini ölçebilecek ya da hesaplayabilecekmiyiz?
Tam boş bir akünün iç direnci ila tam dolu bir akünün iç direnci elbette ki farklı olduğu gibi, şarj sürecinde bu iç direnç daima değişim göstermektedir.
Bu değişim bizlere o aküye uygulanacak gerilimin de değişmesi gerekeceğini ifade eder.
İyi de gardaş, şarjın her anında ikide bir voltajı mı artırıp azaltacağız ?
Akımı sabit tutarsak, akü direnci doğrutusunda akü üzerindeki gerilim de değişeceğinden dolayı en ideal teknik sabit akım kaynağıdır.
Bir firma bunu açıkça belirtmiştir.
Hücre başı 2.6V veya daha fazla ne demektir.
2.6X6=15.6V
Yani aküye uygulanacak minumum gerilim 15.6V olmalıdır.
Bu gerilimin kontrollü olması gertiği de açıkça belirtilmiştir.
IU (Akım kontrol) vasıtasıyla.
KAYNAK:
https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/varta-aku-destek/sarj-etme/araba-akusu-nasil-sarj-edilir