Elektrik üretmeyi denedim ama olmadı.

konuyla ilgilenip yorum yazan herkese çok teşekkür ederim.. lise son sınıf öğrencisiyim, ama elektriği sadece sorulardan biliyorum maalesef :) alemdar adlı abi köprüdiyot bağla demiş, neren59 adlı abim de diyot grubu bağla demişti, nerde satılır bunlar? nasıl bağlanır devreye? bi de erman83 adlı abim de amacımı sormuş, elektriğe hevesim var işte :D
 
çıkışında dogrultmaç olmayan bir dinamo nasıl dc üretir mantık dışı şaşırdım bir dinamo teyip motoru çalıştırmaz önüne basit bir kare diot koy biraz hızlandırırsan çalışa bilir
 
diyotun nolduğunu fizik elektrikten biliyorum sadece, hoca akımı tek yönlü geçirir falan demişti ama, söylenenlere göre başka işlevleri de var sanırım ve, devreye nasıl bağlanıyo, tam olarak işlevi nedir acaba?
 
Öncelerden yazmıştım ama bir kez daha yazmakta fayda görüyorum.
Elektrik üreteçleri 2 tip olur.
1 - Statoru sargılı, rotoru mıknatıslı,
2 - Statoru mıknatıslı, rotoru sargılı. (Buradaki mıknatıs sabit mıknatısda olabilir, elektromanyetik mıknatısda olabilir)

Statoru sargılı olan üreteçde kablo çıkışları fırça-kömür yardımı olmadan dışarı çıkar ve ac. elektrik üretir. Buna örnek her türlü santrallerde, jeneratörlerde kullanılan alternatörler ve arabada kullanılan şarj dinamosudur. Aslında biz her ne kadar dinamo desek de doğrusu şarj alternatörüdür. 3 faz üretir ve köprü diyotlar yardımı ile dc.ye çevrilir.

Statoru mıknatıslı, rotoru sargılı olan ise bunlar genelde dc. motorlardır. Elektrik verildiğinde milinden döngü alırız, milini dışardan herhangi bir kuvvetle çevirdiğimizde dc. elektrik üretir. Bunun çıkışlarına köprü diyot koymadan da dc. çıkış verir. Fırça - bilezik sisteminden dolayı çıkışı dc. olur.
 
konuyla ilgilenip yorum yazan herkese çok teşekkür ederim.. lise son sınıf öğrencisiyim, ama elektriği sadece sorulardan biliyorum maalesef :) alemdar adlı abi köprüdiyot bağla demiş, neren59 adlı abim de diyot grubu bağla demişti, nerde satılır bunlar? nasıl bağlanır devreye? bi de erman83 adlı abim de amacımı sormuş, elektriğe hevesim var işte :D

Elektronik malzeme satışı yapan yerlerde bulursun.yada tenıdığın tv radyo tamircileri varsa ordan temin edersin.son şık olarak hurdacılarda eski radyo tv alırlar ordan temin edersin.yada internetten satın alabilirsin.kolay gelsin

kusura bakma kardes ama önce Elektrik elektronik bilgisine sahip olmalısın
ozkan bey kimsenin şevkini kırmayalım lütfen.sizde 10 yıl önce onun gibiydiniz sanırım :)

diyotun nolduğunu fizik elektrikten biliyorum sadece, hoca akımı tek yönlü geçirir falan demişti ama, söylenenlere göre başka işlevleri de var sanırım ve, devreye nasıl bağlanıyo, tam olarak işlevi nedir acaba?
diyot 2 uçlu bir eleman dır.düz bağlantısında çıkış + ters bağlantısında - çıkış verir.ac akımın alternaslarını kırpar. düz bağlantıda eksi alternansları kırpar,,, ters bağlantıda artı alternansları kırpar ve eksi akım elde edilir.diotun en basit tanıtımı bu şekilde.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
herkese çok teşekkür ederim öncelikle.. ben internetten de biraz Elektrik öğrenmeye çalışayım, forumdan da birçok şey öğrenebilirim tabi aynı zamanda.. tekrar ilgilenen herkese çok teşekkür ederim :)
 
evet en iyisini yapıyorsun. biraz araştırarak ön bilgiye sahip olman gerek.
 
bütün bisiklet dinomaları ac üretir. NEDEN? bobin etrafında sarılıdır. mıknatıs ortada döner. dolayısıyla AC üretilir. arabada da alternatör vardır. içinde diyotlar vardır. biz görmesek te. kardeş sen al bi köprüdiyot. bağla o çalışır

arkadaşım mıknatıs içinde mıknatıs dönerek doğru akım üretir VEYA BOBİNDE MIKNATIS DÖNEREK ALTERNATİF AKIM ÜRETİR DİYE BİR KURAL YOK..bu bir..Madem bisiklet dinamosu ac üretiyorsa gelişmişi cer motorlar (troleybüs ve metro trenlerde..) neden dc üretir ve dc ile çalışır..bu iki..Madem ac üretiyorsa frekansı nedir..??? eLEKTROTEKNİK DERSİNİ BİR DAHA GÖZDEN GEÇİR..Alternatif akım-nabazanlı akım ve doğru akımı iyi araştır..iki diyot koymakla veya köprü diyotla (tabii ki kondansatörde koymak süreti ile ..) ac yi tam doğrultamazsın..Nabazanlı hale getirir,harmoniklerinin negatif ivmesini pozitife çevirirsin...Çok zeki ve akıllı kardeşler AC ise neden devir ile gerilim arasında doğru bir orantı var...Alternatörlerde böyle bir şey olmaz..dinamolarda gerçekleşen bir durumdur.. Halk arasında üç fazlı motora dinamo diyorlar demiş bir arkadaş..Eğer bu işi onlar biliyor olsalar onlar yapardı (onların dediğini kabul ederdik..),biz erbabıyız ki biz yapıyoruz..Burası mesleki paylaşım için halkın şunu demesi bizi bu demek şeklinde ekilememeli...
İnsanlar aptal mı yani invertörle alternatif akıma çevirmeye çalışıyorlar otoda..Kısadan çıkış köprü diyotlardan evvel gerilim alıp basit bir adaptörle yükseltmiyorlar da invertör kullanıyorlar...Hayal gücünüzle bu mesleği yapıyorsanız zahmet etmeyin metin2 yada darkorbit oynayın..yada facede tarla sulayın..sacma ve inanması zor şeylerle insanların akıllarını karıştırmayın..Dc konusunda LENTZ 'e Ac konusunda EDİSON'a başvurun bakalım (ikisinin bu konudaki rekabetinden de haberiniz yoktur eminim..) Kim hangisini üretmiş yada tasarlamışsa o akım şeklinde üretilmiştir..Burası bir mesleki paylaşım platformu Mesleği bu olmayan,araştırmayan,bilmeyen,öğrenmeye açık olmayan,hayallerini gerçek zanneden kişiler paylaşıp bana göre böyle demesin..Elektrik matematik gibidir..2*2=4 eder..
LÜTFEN GEREKSİZ POLEMİK OLUŞTURMAYIN..
 
Son düzenleme:
yabancı diliniz varsa okuyun...
 

Ekli dosyalar

  • Automobile Electrical & Electronic System.rar
    7.9 MB · Görüntüleme: 0

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
930,981
Kullanıcılar
452,750
Son üye
onuryilmaz6464

Yeni konular

Geri
Üst