Elektrik Faturası Gün Eksikliği Nasıl Çözülür ?

abdullahse

Üye
Katılım
18 Ağu 2024
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
34
Rize / İkizdere köyümüzde Elektrik sayaçları genelde temmuz ağustos ayları gibi yılda 1 yada 2 defa okunarak Aksa Çoruh tarafından faturalandırılıyor.
Bu sene gelen faturalardaki bir hata dikkatimi çekti.
01/08/2024 tarihinde gelen faturaya göre kullanımımız son 80 güne ait olarak gösterilmiş.
Oysaki bu faturadaki sayaç ilk endeks değerlerimiz geçen sene (31/07/2023) tarihindeki okunan değerler.
Fakat bu değerler 13/05/2024 de okunmuş gibi gösterilmiş.
Sonuç olarak son 365 günde kullandığımız elektrik son 80 günde kullanılmış gibi gösterilmiş.
Faturanın 8*365=2920KW’lık kısmı düşük kademeden olması gerekirken 8*80=640KW’ı düşük kademeden gösterilmiş.
Haksız yere 2920-640=2280KW’ı yüksek kademeden fatura etmişler.

Firmaya itiraz ettim. 1 haftadır dönüş bekliyorum. Bu konuda başka ne yapabiliriz?

Köyün tamamının faturalandırması bu şekilde. Köyde oturan kesim genelde yaşlı vs. olduğu için durumun farkında bile değil. Kimsenin birşey yaptığı yok.
Benim tahminim kasıtlı yada kasıtsız şekilde firma tarafından 13/05/2024 tarihinde birşey yapılmış. Faturalar okunmuş gibi gösterilip geçen seneki değerler sisteme yazılmış.
Bu arada köyde sayaçların hepsi ev dışında. Ulaşılamama gibi bir durum yok.

Yoksa acaba devlet bir kanun mu çıkardı bu okuma süreleri ile alakalı. Çıkarsa bile saçma olur. Elektrik idaresi gelip saati zamanında okumuyor. Sonra katlamalı fatura çıkarıyor. Kullanıcının suçu ne.

Gelen son 3 faturayı ekledim. Kontrol edebiliriz. Yoksa ben mi yanlış anlıyorum birşeyi
 

Ekli dosyalar

  • IMG_5075.jpeg
    IMG_5075.jpeg
    265.9 KB · Görüntüleme: 8
  • IMG_5074.jpeg
    IMG_5074.jpeg
    269.5 KB · Görüntüleme: 8
  • IMG_5073.jpeg
    IMG_5073.jpeg
    272.3 KB · Görüntüleme: 8
Mücbir sebepler ve mevsimsel koşullar dışında faturalama 35 günü geçmemesi gerekir. Önce firmaya itiraz etmelisiniz ki etmişsiniz, sonrasında hatayı düzeltmezlerse EPDK ya şikayetinizi iletebilirsiniz.
 
Cevabınızı beklerken müşteri hizmetlerini arayıp sözlü olarak da durumu sorun. Gerekirse usulsüzlük olduğunu Çoruh Elektrik hukuk bürosuna da bildirin.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,827
Mesajlar
930,545
Kullanıcılar
452,650
Son üye
HiAxiSeytan

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst