Elektrik Motorları Hız sürücüsü Hakkında

Sürücüde frekans düştüğünde gerilim de düşer. Haliyle daha düşük frekansta çalışırken daha fazla akım çekmesine rağmen gerilim düşük olduğundan daha düşük güç çekmiş olabilir. Mekanik yönden bakacak olursak tork daha yüksek (akımdan belli) ancak hız da daha düşük olduğundan (frekanstan belli) çekilen güç daha az.
Tork benim bildiğim gerilimin karesi ile doğru orantılı olarak artar. Peki vektör kontrollü ise o zaman nasıl olur hocam?
 
Son düzenleme:
Sürücüde frekans düştüğünde gerilim de düşer. Haliyle daha düşük frekansta çalışırken daha fazla akım çekmesine rağmen gerilim düşük olduğundan daha düşük güç çekmiş olabilir. Mekanik yönden bakacak olursak tork daha yüksek (akımdan belli) ancak hız da daha düşük olduğundan (frekanstan belli) çekilen güç daha az.
yanlış hatırlıyorsam kusura bakmayın, güce göre değişmez mi bu durum? Endüktif empedans formülünde frekansla doğru kapasitif empedansta ters orantı vardı diye hatırlıyorum.
 
yanlış hatırlıyorsam kusura bakmayın, güce göre değişmez mi bu durum? Endüktif empedans formülünde frekansla doğru kapasitif empedansta ters orantı vardı diye hatırlıyorum.
Empedans endüktif ya da kapasitif olmaz. Endüktif ve kapasitif reaktans kavramı vardır. Omik dirençle geometrik toplamı empedansı verir. Aslında doğru bir noktayı yanlış kavramlar ile ifade etmişsiniz. Artan frekansa bağlı olarak endüktif reaktans ve total de empedans artacaktır. Buna göre motor akımını etkileyecektir.
 
Son düzenleme:

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,816
Mesajlar
930,399
Kullanıcılar
452,625
Son üye
canreyis

Yeni konular

Geri
Üst