Elektrik motorlarında kullanılan burç ve rulman farkı nedir?

Verdiğiniz bilgiye katılmıyorum. Birçok Elektrik motorunda rulman kullanılır. Özellikle titreşim kralı olan vibrasyon motorlarında C3 boşluklu rulmanlar kullanılır.
Rulman küresel bilya ise nokta temaslı olur.
Silindirik ise çizgi temaslı olur.
Burc tipi kaymalı yataklarda ise mil çapı kadar dikdörtgen alana sahip olur.
Birim alana düşen darbe kuvveti daha az olur.
Birde yağlama yaparsan darbe yağ filmi üzerinde sönümlenir.
 
Rulman küresel bilya ise nokta temaslı olur.
Silindirik ise çizgi temaslı olur.
Burc tipi kaymalı yataklarda ise mil çapı kadar dikdörtgen alana sahip olur.
Birim alana düşen darbe kuvveti daha az olur.
Birde yağlama yaparsan darbe yağ filmi üzerinde sönümlenir.
Maalesef katılmıyorum. Misket rulmanlarda da temas alanı çizgi şeklinde ve bilyanın çevresi ile aynı. Düz Masuralı yada konik masuralı otomotiv rulmanlarında ise yanal ve düşey çapraz her yerden gelen yükleri masuralara eşit dağıtmak için kullanılır.
Rulmandaki misket sayısı ve onların çevresi kadar temas alanı olur. Zaten mesele temas alanı değildir. Burçlarda temas alanı fazla olması iyi bir şey değildir. Sürtünmeden kaynaklı aşınma artar. Zaten burçlar kendinden yağlıdır. Yağsız burç olmaz. Yüksek basınçta yağ emdirilir vs. Bence burç kullanılması teknik zorunluluk değil. Tamamen duygusal.
 
Maalesef katılmıyorum. Misket rulmanlarda da temas alanı çizgi şeklinde ve bilyanın çevresi ile aynı. Düz Masuralı yada konik masuralı otomotiv rulmanlarında ise yanal ve düşey çapraz her yerden gelen yükleri masuralara eşit dağıtmak için kullanılır.
Rulmandaki misket sayısı ve onların çevresi kadar temas alanı olur. Zaten mesele temas alanı değildir. Burçlarda temas alanı fazla olması iyi bir şey değildir. Sürtünmeden kaynaklı aşınma artar. Zaten burçlar kendinden yağlıdır. Yağsız burç olmaz. Yüksek basınçta yağ emdirilir vs. Bence burç kullanılması teknik zorunluluk değil. Tamamen duygusal.
İyi o zaman arabandaki bütün motorlardan burçları çıkar rulman tak.
Birkaç ay sonra gürültüden şikayet etmeye başlarsın. :)
Eski dikiş makinelerine bak rulman yok.
50-60 senelik makineler hala çalışıyor. Adamlar boşluk alma tertibatı koymuşlar aşınırlar diye daha boşluk alma vidalarını daha hiç kullanmadım.
Patlamalı motorların yataklarıda burçlu.
30 tonluk pres tezgahının yataklarıda burçlu.

skf-flutingdamage.jpg

Bilyaların çalıştığı yer yarım yuvarlak gibi görünür ama temas noktaları noktasaldır.
Çizgisel olsaydı eşit aşınırdı. Resimde aşınan yer dar. Aşındığı için geniş görünmüş. Yeni rulmanda o iz dar olur.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,834
Mesajlar
930,598
Kullanıcılar
452,662
Son üye
Yılmaz Çetiner

Yeni konular

Geri
Üst