elektrik motorunu jenaratöre çevirme

slm arkadaşlar konu konuyu takip ederken bende 0,50hp değerinde sumotoru var şimdi ben bu motoru rüzgar türibini için kullanmak istiyorum.ama 220voltla çalışan bu moturu 12 volta nasıl düşürebiliriz..bu konuda bilgisi olan varsa paylaşsın tşk ederim.
 
DC makineler milleri başka bir döndürücü makine tarafından döndürülür,kutup sargıları uyartılırsa endüvi sargısı uçlarından gerilim alınır.
Aynı makinenin kutupları ve endüvi sargısı uçlarına dc gerilim uygulanırsa motor olarak çalışır.
ac motorların jeneratör (alternatör) gibi çalıştırılması kastediliyorsa asenkron otorun mili başka bir dizel yada benzinli motor tarafından etiket değerinin biraz üstünde bir devirde döndürülür,u-v-w uçlarına kondansatör bağlanırsa (kabaca değeri motor gücünün yarısı) bu uçlardan gerilim alınır. Bu uygulama seneler öncede yapılmış adına asenkron jenaratör deniliyor.Fakat sabit yükler için daha uygun.
 
abdulvatan arkadaşın sorusuna gelince;
0,5hp 220v çalışan bu motor yukarıdaki anlatılan prensiple gerilim üretecekse üzerinde yazan devir sayısının üzerinde dönmesi lazım (muhtemelen 1500-3000d/dk devirle çalışıyordur)Bu devri rüzgarla sağlamak çok zor

1-bu motor sökülüp düşük devir de ve düşük gerilim de çalışacak şekilde bobinajı yapılmalıdır.
2-Bu nunla hiç uğraşmadan devir sayısı düşük gerilimi 12v ayakın bir dc dinamo ile bu işlemi yapmakta fayda var .Zaten direk olarak gerilim rüzgar türübününden alınıp kullanılmayacağına göre 12v batarya ları şarj ettirip 12/220v dönüştürücüyle kullanmak daha uygun olacaktır.
 
yanlızefe arkadaşım iyi güzel anlattın.peki bu motoru nasıl düşük devirde yapabiliriz?30 voltluk dc ametek motor bulsam o bana yeter.
 
Son düzenleme:
ssusta evet 5.5 kw Elektrik motoru üçgen bağlandığında 380 volt alınır ama nötr nerden alınacak? teşekkürler.
 
selam arkadaşlar normal asenkron Elektrik motorundan jeneratör yapılabilir bunu bizzat 3kw 3000 d/d gamak 380v elektrik motorundan yapmış bulunmaktayım. sistem şu şekildedir. elektrik motoru miline akuble edilmiş bir 6,5 hp gücünde benzinli motor vardır. bu motor 3000 devirde elektrik motorunu döndürecektir. motor üçgen bağlı olup üçgen noktalarına paralel üç adet monofaze kondansatör bataryaları bağlanacaktır. üçgen noktalarından enerji alınacaktır. benim yaptığım jeneratörde 50 mf kondansatör paralel bağlanmıştı yalnız sistemin çok büyük dezavantajları vardır normal alternatörden kat kat güçsüzdür 1 kv bile güce erişemez sadece 20 adet 100 watlık lamba yakabilmişti yani 3 kwlık bir motordan 3 kv enerji almak gibi bir durum yok benzinli motorun devri en ufak şekilde düştüğü zaman motorun ürettiği elektrikte aşırı bir şekilde düşüyor yani sistem çok verimsiz.zaten onun içinde benim gibi hobi amaçlı yapmak dışında ticari bir geliri kesinlikle yok.
 
Arkadaşlar Ac motorlar kayma aralığına göre motor, senkron motor ve alternatör olarak çalıştırılabiliriler.Hatırladığım kadarıyla motor iken 3000 devirde dönüyorsa alternatör olarak çalıştırmak istersek 3000 in üzerinde bir hızla biz döndürmeliyiz.Motorun içindeki artık mıknatısiyetten dolayı gerilim indükleniyor sanırım.Ayrıca motora kondandansatörlede bağlanıyor.Yıldız veya üçgen olarak.Bu kondansatörlerin hesapları var.Hatam varsa düzeltin lütfen.Kesin bilgiler veremedim ama umarım doğru bilgiye ulaşmamıza yarar sağlar.
 
arkadaşlar tartıştığınız tavuk yumurta misalidir
altenatör ile asenkron motorlar birbirlerine benze zaten motor sotator ile alten sotator sarımı vede kutuplaştırılması aynıdırhiç bi fark yok sadece döner alanın meydana gelmesi lazım oda rotorun alternans ile kutuplaşması sonra ikaz ile manyetik alanın sinizoidal olması emk nın oluşması içindir eper siz sincap kafese rotor çubuklarını çıkarıp sabit mıknatıs koyarsanız statorun kutup sayısı kadar kesinlikle bie emek yüklenmesi göreceksiniz fakat güç üçte iki oranındadır magnetizma hareketi donuktur
 
arkadaslar konuların hepsini okumadım ama ben toplamda 36 ad. jeneratör yaptım motor uc baglantısı gönderebilirim lazım olan arkadaslarıma 20 ad. tavuk ciftliklerine taktım ve hiç bir sorun yasamadım.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…