Elektrikli Araç Şarj Kablosu Akım Yükü Hk.

Evet. Demek ki sizin kablonuz tek fazlı 3,5 kW lık. Videodaki gibi sizde ölçüm yapınca direnç değeri okumanız lazım. Araç wallboxa sorar kaç kW verebilirsin, örneğin wallbox 22kW verebilirim diye cevaplar, sonra kabloya sorar sen kaç kW destekleyebilirsin, kabloda ben en fazla 3,5 kW destekleyebilirim diye cevaplar, araç wallboxa üzgünüm ama sen 22 kW verebilsen bile aradaki kablo bunu taşıyamaz en fazla 3,5kW alabilirim der ve şarj başlar.​
 
Son düzenleme:
En iyisi elektrikten anlayan birisine götüreyim, video sonunda yanliş anlamadıysam dirençten bahsediyor, sanırım kablo yanmasın diye amperi düsürüyor o zımbırtı
 
En iyisi elektrikten anlayan birisine götüreyim, video sonunda yanliş anlamadıysam dirençten bahsediyor, sanırım kablo yanmasın diye amperi düsürüyor o zımbırtı
Yukarıda işlemin nasıl olduğunu yazdım. O direnç kablonun kaç kW lık olduğunu belirlemeye yarıyor. Neyse ben elektrikten pek anlamam siz kafanıza göre takılın, yazdıklarımı unutun.
 
tak diye yanmaz ısınma olursa sökersin olur biter
 
En iyisi elektrikten anlayan birisine götüreyim, video sonunda yanliş anlamadıysam dirençten bahsediyor, sanırım kablo yanmasın diye amperi düsürüyor o zımbırtı
Elektrikten anlayan derken bu teçhizata sahip birini kastettim, yanlış anlaşıldıysam affola
 
Kabloların içinde direnç var o dirence göre kaç kW lık kablo olduğunu anlıyor. Yinede konu sahibi bana inanmasın kendisi de araştırsın belki her kablo standart değildir.
Kablo dirençleri 1000 metre üzerinden verilir, 3 metrelik kablonun direncini hesaplamak kolay değil. 3x3.5mm2 kablo için direnç değeri 1km de 8.89 ohm. 3x4mm2 5.52 ohm.

Kablo kalınlığının hesaplama işini duymamış olsam da, elektrikli arabalar için kritik bir konu olduğundan böyle bir güvenlik önlemi alınmış olabilir.
 
Kablo dirençleri 1000 metre üzerinden verilir, 3 metrelik kablonun direncini hesaplamak kolay değil. 3x3.5mm2 kablo için direnç değeri 1km de 8.89 ohm. 3x4mm2 5.52 ohm.

Kablo kalınlığının hesaplama işini duymamış olsam da, elektrikli arabalar için kritik bir konu olduğundan böyle bir güvenlik önlemi alınmış olabilir.
Kablo direnci derken bakırın direncinden bahsetmiyorum. Hazır yapılı kablonun içine (sokete) bir adet direnç koyarak bu kablonun kaç amper taşıyabileceği belirtiliyor. Sistem önce kablonun içindeki direnci okuyor bakıyor ki 680 ohm tamam senden en fazla 20 A akıtabilirim diyor. Bakıyor ki 220 ohm senden en fazla 32 A akıtabilirim diyor. Bu direncide kabloyu yaparken kullandıkları iletkenin kesitine göre koyuyorlar. Aşağıdaki tabloya bakın.​
1711995124868.png
 
Son düzenleme:
@fgencal, eyvallah tabloyu görmemişim.:(

+1 0.75mm2 kablo direnci ölçüyor, kablo standardını şarj cihazına bildiriyor.
 
Son düzenleme:
@fgencal, eyvallah tabloyu görmemişim.:(

+1 0.75mm2 kablo direnci ölçüyor, kablo standardını şarj cihazına bildiriyor.
0,75 mm² olan kablo CP (control pilot) kablosu olsa gerek. Araçla şarj istasyonu arasındaki haberleşmeyi sağlıyor.
Direnç; PE (protective earth) ve PP (proximity pilot) pinlerine bağlı. PE ve PP pinleri arası ölçülüp CP kablosu aracılığıyla bildiriliyor.​
1711996892016.png


 

Forum istatistikleri

Konular
129,864
Mesajlar
930,851
Kullanıcılar
452,726
Son üye
ugur Göktürk

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst