Elektrikli Araç Şarj Kablosu Sorunu (acil yardım lütfen)

Gn35

Üye
Katılım
18 Eyl 2017
Mesajlar
59
Puanları
1
Yaş
33
Arkadaşlar bu akşam bi abimizin bmw şarj adaptör kablosunun ucundaki fişi değiştirmek için kestim normalde elektrikli araç işlerinden anlamıyorum bunuda her fırsatta söylerim ama bu akşam aptallığımdan aldım yankeskiyi doğrudan kestim fişi sonra bir baktım 220v kabloda 6 adet tel var içinde sensör varmış meğersem ne yaptık ne ettik çalışmadı adamın arabası kapıda kaldı bende kaş yapayım derken göz çıkardım bu sensör nedir nasıl kurtarabilirim durumu kabloyu izmirde bulabilirmiyim yada çalıştırabilirmiyiz şarj aletinin ışığı yanıyor ama aracı şarj etmiyor bir türlü, bilenler lütfen yardım etsin.
1732990353590525670128439271676.jpg
 

Ekli dosyalar

  • 17329903820652752725875879882100.jpg
    17329903820652752725875879882100.jpg
    201.3 KB · Görüntüleme: 11
  • 17329907519302302260465706216732.jpg
    17329907519302302260465706216732.jpg
    169.7 KB · Görüntüleme: 9
Sensor dediğiniz parçadan ayrıntılı fotoğraflar paylaşabilir misiniz?
 
Arkadaşlar bu akşam bi abimizin bmw şarj adaptör kablosunun ucundaki fişi değiştirmek için kestim normalde elektrikli araç işlerinden anlamıyorum bunuda her fırsatta söylerim ama bu akşam aptallığımdan aldım yankeskiyi doğrudan kestim fişi sonra bir baktım 220v kabloda 6 adet tel var içinde sensör varmış meğersem ne yaptık ne ettik çalışmadı adamın arabası kapıda kaldı bende kaş yapayım derken göz çıkardım bu sensör nedir nasıl kurtarabilirim durumu kabloyu izmirde bulabilirmiyim yada çalıştırabilirmiyiz şarj aletinin ışığı yanıyor ama aracı şarj etmiyor bir türlü, bilenler lütfen yardım etsin.
Karttada deformasyon var malesef herhalde. Ntc ibaresi var ortada Ntc yok. R ibaresi var ortada direnç yok. İnternette dökümanda yok araştırdım. Zaten olsa tuhaf olurdu. BMW bu.
 
Sensor dediğiniz parçadan ayrıntılı fotoğraflar paylaşabilir misiniz?
Sensör fotoğraftaki gibi hocam o kadar minik ki en fazla bu kadar detaylı çekebildim.
Karttada deformasyon var malesef herhalde. Ntc ibaresi var ortada Ntc yok. R ibaresi var ortada direnç yok. İnternette dökümanda yok araştırdım. Zaten olsa tuhaf olurdu. BMW bu.
1 metre kablo 7.150 liraymış sırf şu kabloyu satmak için koymadılarsa o sensörü bişey bilmiyorum tamiri imkansız gibi çünkü.
 
Sensör fotoğraftaki gibi hocam o kadar minik ki en fazla bu kadar detaylı çekebildim.

1 metre kablo 7.150 liraymış sırf şu kabloyu satmak için koymadılarsa o sensörü bişey bilmiyorum tamiri imkansız gibi çünkü.
Çok fena sallayacağım herkes sipere yatsın. Bu acaba fişteki ısınma durumunda şarjı kesen bir devre mi? Aslında bir şekilde direnç ile iptal edilebilir belki ama neyi nereye bağlamak konusunda hiç fikrim yok.
 
Şarj aletinin, kablonun, aracın soketinin vs. ayrıntılı fotoğraflarını görebilsek belki yorum yapabiliriz. Muhtemelen sadece 1 adet dirençle olay çözülecek. Fotoğraflarını paylaştığınız erkek ve dişi soketler nereye takılıyor? Sorun neydi, neden kabloyu kesme ihtiyacı duydunuz?​
 
Çok fena sallayacağım herkes sipere yatsın. Bu acaba fişteki ısınma durumunda şarjı kesen bir devre mi? Aslında bir şekilde direnç ile iptal edilebilir belki ama neyi nereye bağlamak konusunda hiç fikrim yok.
Bende aynısını düşünüyorum fişteki ısınmada enerjiyi kesiyor muhtemelen.
 
Neden kabloyu kesme ihtiyacı duydunuz? Kesilen kablolar belli değil mi? Tekrar birbirine bağlasanız? Daha önce konusu geçmişti, kabloların bir kısmı beslenen uzatma ya da prizdeki kabloların direncini ölçerek şarj gücünü ona göre ayarlıyor tespitinde bulunulmuştu.
 
Şarj aletinin, kablonun, aracın soketinin vs. ayrıntılı fotoğraflarını görebilsek belki yorum yapabiliriz. Muhtemelen sadece 1 adet dirençle olay çözülecek. Fotoğraflarını paylaştığınız erkek ve dişi soketler nereye takılıyor? Sorun neydi, neden kabloyu kesme ihtiyacı duydunuz?​
Erkek olan fiş (kırmızı) normal topraklı 220v. eski fiş yatık tipti ve müşterinin suya dayanıklı kabına sığmadığı için düz fiş takalım dedik kestiğimiz fişin içinde ntc sensörü varmış oda hasar görmüş diğer siyah 5 + 3 girişli olan fişte şarj istasyonuna giriyor +3 dediğimiz kısım ntc sensörü yazan parçanın giriş kısmı son olarak beyaz kablo ortadaydı turuncu ve kırmızı kenarlarda.
Neden kabloyu kesme ihtiyacı duydunuz? Kesilen kablolar belli değil mi? Tekrar birbirine bağlasanız? Daha önce konusu geçmişti, kabloların bir kısmı beslenen uzatma ya da prizdeki kabloların direncini ölçerek şarj gücünü ona göre ayarlıyor tespitinde bulunulmuştu.
Valla aynı soruyu bende kendime soruyorum neden bilmediğin işe burnunu sokarsın ki bilmiyorum de geç işte :/
 
@Under Ground a katılıyorum. Kablo aşırı ısındığı zaman ntc nin değeri değişerek şarj işlemini sonlandırmak için güvenlik amaçlı olarak konulmuş basit bir devre galiba.​
 

Forum istatistikleri

Konular
129,903
Mesajlar
931,171
Kullanıcılar
452,788
Son üye
erisik
Geri
Üst