Elektrikli araç şarjı

Katılım
22 Şub 2018
Mesajlar
1
Puanları
1
Yaş
44
arkadaşlar merhaba
sizlere bir kaç sorum olacak; 40 kW bataryaya sahip bir elektrikli aracım var ve bunu evdeki bir priz ile şarj etmek istiyorum araç 22kwh'e kadar enerji ile şarjı destekliyor, eve gelen elektrik faturamı kontrol ettim ve sözleşme gücüm 6890 gözükmekte kurulu güç 11480 gözükmekte ve evde kullanılan sigortaları konrol ettim hepsi 16 amperlik sigortalar. Bir önemi var mıdır bilmiyorum ev 8 senelik bir ev ve elektrik tesisatı şuan sorunsuz.
soru1: evdeki bir prizden alacağım max güç sözleşme gücü olan 6890 kwh mıdır?
soru2: bir prizden alacağım max güç 220v x 16a = 3520 kwh mıdır?
soru3: evde kullanılan sigortayı 16a yerine 32a bir sigorta ile değiştirirsem alacağım max güç 220v x 32= 7040 kwh mı oluyor yapılan hesaplama doğrumudur?
soru4: işletme gücü olan 6890 kurulu güç olan 11480 e yükseltmek için nasıl bir işlem gerekir elektrik dağıtım firmasına başvuru yapmam yeterlimidir ve biliyorsanız bir maliyeti var mıdır?
soru5: böyle bir güç yükseltme yaptığımızda evde kullandığımız elektrikli aletler için bir sakınca doğurur mu?

kusura bakmayın konuya hakim olmadığım için bazı sorular size saçma gelebilir yardımcı olabilirseniz sevinirim.
 
Sorular ve hesaplamalar yanlış.
Bir bataryaya 40KW gücündedir denilmesi yanlış bir ifadedir. Gerçek bir anlatım bu değerin W/h Watt/hour= Watt / saat olarak belirtilmesi gerekli idi.
Eğer bu değer bilinmiyorsa, şu değerler belirtilmelidir.
Araç akü birimleri kaç A/h liktir.
Akü gerilimleri kaç volttur.
Aküler için araç içerisinde kendi şarj edicisi var mı. Şarj edicisi var ise, şebekeden çektiği akım ne kadardır.
Sigorta akımları hesaplamaları da yanlış olmuş. 16A lik bir sigorta devresine bağlanabilecek max. güç sözkonusudur ve bu değer 3520KW değil 3520Watt'tır yani 3.5KW.
Sigortaların değişmesi demek daha fazla güç çekilebileceğini ifade etmez. Sigortalar o hattın taşıyabileceği akım değerine ve bağlantı aparatlarının (Prizler veya fişler gibi) kontak akımları ile ilişkilidir. Sigortanın değerinin yükseltilmesi, sigortanın atmasını engeller, ama bu sefer de priz veya o hattın iletkenleri ısınıp yanabilecektir.
Kurulu güç, tamamen ev tesisatının gücü ile ilgili değildir. Dağıtım firmasından belli kriterlerde belli bir güç talep edilebilir. Ancak tesisatın bunu desteklemesi şarttır. Yine de belli bir güçten sonraki talepler sanayii elektriği kullanımına girecektir ve birim maliyeti daha fazladır.
 
Hocam ben de aracı evden şarj etmek istiyorum.öncelikle ev prizinden 16A akımla 3.5kw/h güçte şarj edebilirmiyim?edemiyorsam da sayaçtan 15-20 metre meaafe için kablo yaptırıp kaç kw/h güçte şarj yapabilirim?ev içindeki prizi ve sigortasının fotosunu ekliyorum
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3160.jpeg
    154 KB · Görüntüleme: 24
  • IMG_3158.jpeg
    224.2 KB · Görüntüleme: 26
@paskomya ustam yetiştim.

3x2.5mm2 priz kablosu ve uzatma ara kablosu ile 3.7kw şarj cihazıyla sorunsuz şarj ediyorum. Uzatma kablosu 20mt ve ancak hissedilebilecek kadar ısınıyor. Batarya doldukça şarj gücü 3kw/h'a kadar düşüyor. Sayaç yanından monofaze 7.4kw ile 3x4mm2 kablo ile endüstriyel tip priz montajı yapılabilir. Trifaze abonelik varsa daha yüksek güçte akım çekilebilir. Benim için 3.7kw güç yeterli oluyor. Kullanıma göre hergün şarj etmeye de gerek olmuyor. Olduğunda bile gece boyunca şarjda kalmasının sakıncası yok.
 
Hocam priz içi bu şekilde 3*25 mi sizce kalınlığı yeterliyse 3*25 uzatma alacam
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3158.jpeg
    224.2 KB · Görüntüleme: 18
  • IMG_3160.jpeg
    154 KB · Görüntüleme: 15
Hocam priz içi bu şekilde 3*25 mi sizce kalınlığı yeterliyse 3*25 uzatma alacam
Akım üst sınırına yakın olsa da yeterli. Ben dördüncü kattan biraz zor olsa da sarkıtıyorum. 3x4mm2 olsa daha da ağırlaşır. Zaten evdeki tesisattan daha kalın kablo olmasının anlamı yok. Kablonun esnek/yumuşak olması açısından çok telli/nyaf/ttr kablo olması yeterli.
 
Haftada kaç defa şarj yapıyorsunuz her seferinde kblo sarkıtmak zor oluyor mu?
 
Haftada kaç defa şarj yapıyorsunuz her seferinde kblo sarkıtmak zor oluyor mu?
Kullanım sıklığına göre değişiyor. Kablonun ucu kapalı garaja ulaşsa da sarkutmak toplamak kolay olmuyor. Elektrik sayaç panoları garaj katında. Zamanla sayaç yanına uygun evsafta piriz montajı yapacağım.
 
Merhaba, konunun uzerinden baya vakit gecmis ama sormak istedigim seyler var. Togg almayi planliyorum. Evim 2. Katta ve binanin yan tarafinda 2 araclik bir bosluk var ve oraya denk gelen aracini koyuyor. Ben evimdeki sigorta kutusundan kacak akim role sigorta kontaktor sistemi kurup, 3.5kw sarj aletine girisini verip cikisini uzatma kablosu ile camdan bina duvarina sabitleyerek bina kenarina ucu soketli olacak sekilde kablo kanali ile kapatarak yaklasik 15m uzatma cekmek istiyorum. Boylelikle araci sarj etmek icin soketin yanina park edip aracla gelen kabloyu kullanarak araci sarj etmek istiyor. Isim bitince kabloyu cikaracagim ve kabloya giden elektrigi ev ici sigortadan kesecegim. Bina disinda duvardaki sabit uc surekli orada kalacak. Kablo ve soket IP sertifikali olacak su temasina onlem icin. Bu sistem mantikli mi ? Ne gibi dezavantajlari olabilir ? @rsimsek hocam konu hakkinda yorumlarinizi merak ediyorum. Tesekkur ederim.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…