Elektrikli araç ve kaçak akım rölesi sorunu

AC tip KAKR takın ve mutlaka sadakanızı verin.
KAKR korumazsa belki allah korur.
Hangisinin önce koruyacağı konusunda bence ( selektivite ) biraz düzenleme lazım.
Emekli bir şefim atan sigorta iyi olmaz derdi. Tersine mühendislik ile AC tip kaçak akım iyidir diyebilir miyiz acaba 🤔
 
Son düzenleme:
Teknik,AC tip iyi diyemiyor maalesef.Öyle olsaydı,gavurlar bu ürünü üretimden kaldırıp,bizim gibi ülkelere kakalamaz,kendileride kullanırdı ;).Simens,Türkiye'de bu
sınıfları satmıyor artık.Umarım,bu işte katkım ! olmuştur.
Radyasyonlu çay, kimyasallı incir , kullanımdan kalkmış kaçak akım rölesi...
 
Konuyu tekrar hortlatmak için yazmıyorum ama yukarda bahsettiğim şekilde yaptığım son denemede KAR sıkıntı çıkarmadı.

Yani, aracı kitleyip bir süre sonra şarj ediyorsanız pillerin devreye girmesi ile şarj başlayınca KAR atıyor. Piller devreden çıkmadan (ki araç park haline alındıktan bir süre sonra "tak" sesi ile pillerin bağlantısı kesiliyor) hemen aracı şarja başlattığınız zaman KAR atmıyor. Şu an sorunsuz şekilde şarj gerçekleşiyor. Hatlardaki dalgalanma da olmadı ama pazar günüyle de ilgili olabilir bu bilemiyorum.

Tabii işinizi şansa bırakmayın. ustaların ısrarla yaptığı tavsiyeye lütfen uyun. Benim için sadece geçici bir durum, imkanlar olduğunda KAR değişimi yapmayı düşünüyorum.

Zaten dediğim gibi aynı marka aynı tip monofaze 25A olan eski evdeki KAR'da asla böyle bir sorun olmadı. Yani araç uzun süre park halinde kaldıktan sonra da defalarca şarj ettim, hiç atmadı. Şu an trifaze 40A siemens AC tipi kar böyle bir sıkıntı yapıyor. Özetle: şarj kablosunu bağladığımızda araçtaki piller devredeyse KAR atmıyor ama piller devreye taktıktan sonra alınırsa atıyor.
 
Taşınabilir şarj aletimi yanlışlıkla 32a ayarında kullanıyormuşum 16a da herhangi bir atma olmadı :D
 
Sızıntı akımlarından dolayı (elektronik devrelerden) azda olsa tüm elektriksel cihazlar kaçak akım (nötrden geri dönüş yapmayan akım) çekerler. Kirşofun düğüm voltaj metoduna göre fazdan gelen akımların büyük kısmı nötrden geri döner fakat bir kısmı da toprak iletkeninden devresini tamamlar. KAKR nin sebepsiz atma nedenlerinden biride budur. Bundan dolayı linye sayısı arttıkça koyulacak KAKR sayısı da artırılmalıdır. Yani yedi sekiz linyeden sonra eğer KAKR trifaze değilse ikinci bir KAKR ile iki gruba linyeler bölünmelidir. Bununla ilgili iç tesisat projelendirmelerinde proje müellifleri bu hususu mutlaka göz önünde bulundurmalıdır.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,163
Mesajlar
933,879
Kullanıcılar
453,282
Son üye
taskina

Yeni konular

Geri
Üst