Rica ederiz.
Teknik yönden güç hesabı bahsettiğimiz gibi toplam kuvvet ve hız ile yapılır. Hız verilmiş iken, maksimum ivme, hava direnci, sürtünme kuvvetleri vb aşılması gerekenler incelenmelidir.
İstenilen hıza ulaşılması beklenen minimum zaman o hıza ait maksimum ivmeyi verir.
ivme= a = V/t (0 dan V ye çıkılıyor, normalde (delta)V: hız farkı yazılır)
Bu ivme için gereken kuvvet ; F = m*a (Kütle(kg)*ivme(m/saniyekare)) -- m/saniyekare=N/kg
Fdrag hava direnci(türbülans vb hava hareketleri yönünden minimum kayıplı tasarım düşünülmelidir.), sürtünme kuvvetleri vb kuvvetler ile kaba hesap ile tahminde bulunulabilir.
Güç = Kuvvet * Hız (N*m/saniye)=Watt Enerjitik yönden;
Güç = İş/Zaman, İş = Kuvvetl*Yol, Zaman=Hız/İvme, Yol=1/2*ivme*(zamanınkaresi) (kimi formül ivmelenme için)
İvmelenme gereksinimini tek başına motordan ziyade, otomobil vb vesaitteki şanzuman ve ya scooter vb otomaik varyatör ile karşılanması ivmelenmenin güç gereksinimini arttırma oranı yönünden incelenebilir.
Sonuç bazı bilgilere ulaşılması için yapılmış projeler,elektrikli araçlar(elektrikli-yakıtlı motorsikletler de model olabilir) , go-kart ve ya hali hazırdaki otomobillerin incelenmesi ile ulaşılabilir. Boyut vb yönden (kaba bilgi için akışkanlar mekaniği boyut analizine girmeden) kıyaslamalar yapılabilir. Tecrübeli zaatlar elektrikli sistemler vb yönden tecrübelerini paylaşabilir.
Çift motorun birbirine uygun hareketi sorun olarak mevzu olmuş olabilir. Ayrı iki tekerde ise dönme anındaki ve normal gidişteki uygun hareket sağlanmalıdır.
İş bir şekilde çözülse de buradan sonuçların ve gidiş yolunun paylaşılması web ortamında bilgi oluşturma yönünden faydalı olur.
Başarılar dileriz.