Maalesef iş zan ettiğiniz gibi değil. Kumanda kontrolü ile otonom şekilde aracı kontrol etmek arasında dünya kadar fark var. Kaba tabirle otonom uzaktan kumandanın sonraki basamağı değil zira.Arada devasa donanım, yazılım ve ver işleme farkı var.
RC kumanda görece basit bir durum.Kumanda etmek istediğiniz birime ihtiyaca göre donanımsal olarak servo, DC motor, lineer aktüatör vçs bağlayıp bunların kablajını ,kumanda aracının alıcı modülüne bağlayacaksınız. Bu modülün kaç çıkışı kontrol edebileceği ise alacağınız kumanda seti ile alakalı.Nihayetinde ise yazılım gerektirmeyen kablaj,montaj ve ayar ile hal edlebilecek bir mesele.
Otonom ise ayrı bir dünya. Bunun ilk basamağı çevresel veri toplamak ki başlı başına bir mesele. Bunu ses sensörü ile yapanda var,Radar ile yapanda, kamera ile yapanda, Lidar ile yapanda yada bunları beraber kullananda. (Tesla arabalarda,1 Radar,12 ultrasonic sensör ve 8 kamera var mesela)
Eğer otonom araç niyetiniz varsa buradan başlamalısınız. Veriyi neyle toplayacağım, Sonra bu veriyi işlemek gerekiyor ki bu iyi bir donanım ve çok çok iyi bir yazılım gerektiriyor. Yoksa kameranın merceğindeki bir çamur parçası ile yayayı ayırt edemezseniz işin sonu ölümlü kazalara kadar gider.
Veriyi toplayacak ve işleyecek donanım ve yazılım bitince bu veriyi yorumlamak kısmına geçmek gerekiyor. Mesele eğim sensöründen gelecek bir bilgiye göre rampada hızlanma yavaşlama, önceki aracı takip edip aradaki mesafeyi hız ile orantılı koruma, v.s gibi onlarca çeşit ihtimal...
Daha sonra ise yorumlanan verilerle aracı kontrol etmek. Bu nispeten RC kumandaya benzese de Otonom araçlarda tüm aktüatörler ve donanım bir geri beslemeye sahiptir. RC kumanda da gaz kolunu ittiğiniz zaman servo kolu ona göre hareket ettirir ama size (özel olarak yapılmadıysa) kaç derece ittiğini geri bildirmez. Bunu servodan bağımsız ölçüp (hatta kritik sistemlerde birden fazla donanımla ölçüp) veri olarak geri yollayıp bunun kontrol merkezinde yorumlamak gerekiyor ki yazılım ideal değerlere doğru kumanda edebilsin).Tabi aracı kontrol etmek safhası da kendi içinde veri ürettiği için birde bunların yazılımla yorumlanıp ona göre aksiyon alınması sağlanmalı.
Tüm yazılanlardan da anlaşılacağı üzere ortada bir döngü var. İşte bu döngüyü kontrol etmek hem donanım, hem yazılım, hem de veri toplamak gibi ayrı ama iç içe geçmiş safhalara hakim olmayı gerektiriyor.Sadece veri kısmına örnek vermek gerekiyorsa yine Tesla'nın elinde "otonom sürüş" ile ilgili 5 milyar Km'den fazla, tüm araç sürüşleri ile ilgili ise 35 milyar Km'den fazla veri var.Bunları süzerek devamlı yazılımı geliştiriyorlar.
Rc kumanda /otonom işi ana hatları ile böyle. Detaya indikçe (ki ayrı bir mühendislik konusudur) olaya bir çok parametre, kanun, güvenlik v.s gibi etken dahil olacaktır.
Dolayısı ile istediğiniz şey yapılmaz bir şey değil. Yeter ki bunu yapacak bilgi birikim sermaye ve azim olsun. Lakin nasıl bir denize daldığınızı da görmeniz lazım.