EMO'dan Teknoloji Fakültelerine Dava!

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Mühendislik Fakülteleri mühendis yetiştirir, Teknik eğitim Faküleleri öğretmen yetiştirir, Veterinerlik fakülteleri (baytar)veteriner yetiştirir,Tıp fakülteleride doktor yetiştirir.
Bir baytar bizim işimiz az kazançlı yada iş bulamıyoruz hayvan yerine insana müdahale edelim gibi saçma bir istekte bulunamıyorsa;
Bir öğretmende ben mühendisin sahip olduğu hakları istiyorum demeye hakkı yoktur.
Çünkü Mühendislik,öğretmenlik,doktorluk,baytarlık farklı meslek kollarıdır. Hükümet size meslek dalınızda çalışmanızı sağlayacak imkanı yaratamıyorsa bu sorununuzu saçma taleplerle,farklı arayışlarla,tabela değişiklikleriyle,çakma ünvanlarla elde edemezsiniz.
Saltanat dediğiniz şey mühendisin kazanılmış olan hakkıdır. Siz teknik öğretmenler ise kazanılmamış hak arayışları içerisindesiniz. Netice nemi olur? Bilmem ama tüm olanları Allah biliyor, yaradanın adaletinden kaçılmaz !...

Baytar - Tıp doktoru ve Teknik Öğretmen -Mühendis karşılaştırman talihsiz ve temel mantık kurallarına da aykırı aynı şey olmadığını az bir düşünme ve tahlil ile çözümlemeliydin...
 
Baytar - Tıp doktoru ve Teknik Öğretmen -Mühendis karşılaştırman talihsiz ve temel mantık kurallarına da aykırı aynı şey olmadığını az bir düşünme ve tahlil ile çözümlemeliydin...

Neden mantıksız arkadaşım birisi hayvan sağlığından sorumlu diğeri insan sağlığından ikimizde anatomi görüyoruz ama deyip birbirilerinin mesleklerinde gözleri kalmıyor hiç bir zaman. Birisi eğitim öğretimden sorumlu diğeri uygulamacı,yaptığı işlerden attığı imzalardan sorumlu. Hepsinin görev ve sorumlulukları ayrı değilmi? Aynı mantıkla bir baytarında öğretmen olmaya hakkı yoktur,yada bir doktorun,mühendis,... olasılık kombinasyona vurmayayım şimdi bunları kendi aralarında :)

Çok ama çok istiyorsanız mühendis olmayı sınavlara tekrar girip kazanıp fark derslerini verirsiniz, yada bulgaristana falan yurtdışına kaçar orda eğitiminizi tamamlarsınız.
 
Çok ama çok istiyorsanız mühendis olmayı sınavlara tekrar girip kazanıp fark derslerini verirsiniz, yada bulgaristana falan yurtdışına kaçar orda eğitiminizi tamamlarsınız.

sayın FullAs

kaçmak kelimesini anlamadım, yurtdışında öğrenim için kaçmaya gerek yok. ben 1 sene bosnada okudum. pasaportunuz varsa giriş çıkışta sorun olmuyor...
 
sayın FullAs

kaçmak kelimesini anlamadım, yurtdışında öğrenim için kaçmaya gerek yok. ben 1 sene bosnada okudum. pasaportunuz varsa giriş çıkışta sorun olmuyor...

Bakın arkadaşlar ifadelerimden yanlış manalar çıkarmayın(Kaçmak:Ana vatandan ayrılmak.) ben herkes kendi mesleğini yapsın diyorum. Sn volcanos'uda çabalarından,azminden dolayı kutluyorum çünkü hedefini belirlemiş ve mücadele halinde diğer öğretmenler gibi acaba çakma bir ünvan kapabilirmiyiz bekleyişinde değil !
Size birde itirafta bulunayım sene 92 teknik lise çıkışlı olduğum için teknik eğitim fakültelerine muazzam puan desteği vardı ama ben tercih sıralamamda teknik eğitim fakültesi tercihi hiç yapmadım. Tercih yapmış olsaydım puanım rahatlıkla marmara ünv. teknik eğitim fakültesi ingilizceli elektrik öğretmenliğine yetiyordu ama ben böyle bir tercihte bulunmadım çünkü mühendislik istiyordum taa o zamandan öğretmenlerin atanma sıkıntıları olduğunu biliyordum.
Gelelim 2. alternatife Teknik öğretmen çıkmış olsaydım ne olurdu. Size yemin ederim başka bir meslekte gözüm olmazdı mesleğime sahip çıkardım Öğretmenlik yapardım ama mesleki ama ilkokul ama özel dersane,hafta sonlarıda mesleğimle ilgili extra işler,teknik destek,danışmanlık...
 
Basının karşısına çıkarak teknik öğretmenleri ve teknik eğitim fakültelerinin akademisyenlerini teknoloji fakülteleri kurulumunda karalamaya ve aşağılamaya hakkı yoktur.

Teknik öğretmenlerin mühendislik mücadelesine karşı çıkanlar, basının karşısına çıkarak teknik öğretmenlerin kadrolarını işgal eden binlerce mühendisi istifaya etmeye davet etmelidirler.

Basın açıklamasını yaparken de Milli Eğitim Bakanlığının daha önce mühendisleri teknik öğretmen olarak atama hatasını belirtmeli ve bundan sonra da mühendisleri teknik öğretmen olarak atanmasına karşı çıkmalıdır.
 
Basının karşısına çıkarak teknik öğretmenleri ve teknik eğitim fakültelerinin akademisyenlerini teknoloji fakülteleri kurulumunda karalamaya ve aşağılamaya hakkı yoktur.

Teknik öğretmenlerin mühendislik mücadelesine karşı çıkanlar, basının karşısına çıkarak teknik öğretmenlerin kadrolarını işgal eden binlerce mühendisi istifaya etmeye davet etmelidirler.

Basın açıklamasını yaparken de Milli Eğitim Bakanlığının daha önce mühendisleri teknik öğretmen olarak atama hatasını belirtmeli ve bundan sonra da mühendisleri teknik öğretmen olarak atanmasına karşı çıkmalıdır.

Yazdıklarınızın tamamına katılıyorum.
 
Milli eğitim bakanlığı ve yök nasıl olsa aynı zihniyete sahip.
yök bundan sonra üniversitelerin formasyon eğitimi vermelerini engelleyecek.
bunu niye yapmıyor acaba
 
Teknik eğitim fakültelerinin sorunlarını anlıyorum, meslek yüksek okullarınında sorunlarını anlıyorum ve saygı duyuyorum. Çözümü içinde elimden geleni yapmaya sonuna kadar da söz veririm. Ama Teknik eğitimin amacı farklı yolu farklı, MYOnunda farklı, Mühendisliğinde farklı. Herkes kendi yolunda gitmeli, uç noktalar veya kendi alanında uzmanlaşıp diğer tarafa göz dikmek bence saçma. Ama seçenek yok anlıyorum. Ama sizde bizi anlayın her defasında aynı sorun. Ben o zaman niye yıllarımı biyolojiyle, kimyayla, fizikle, analitik geometriyle harcadım? Niye harcadım çünkü bu şekilde mühendis olabilirsin. Deselerdiki git sadece elektrik öğren gider o şekilde mühendis olurdum. Ben bu şekilde mühendis olmuşsam, annemin babamın emeği bu kadar bana bulaşmışken ve benim bu borcu onlara ödemem gerekiyorken benim mesleğime göz dikmeyin lütfen!!! Karşı değilim ki teknik öğretmen gitsin müdür olsun fabrikada. Keşke ataması olsa da en yüce işini yapsa. Saygım sonsuz onlara ama teknik öğretmen olmak istemiyorum. İsteseydim onu okurdum...MYO olmadım, amacım o olsaydı onu okurdum...

Ve sonuçta bunun eğitimini almışsam ben buyum, sen o işin üstadısın. Yoksa tamam o zaman açalım teknoloji fakültesini etkin bir şekilde, kaldıralım mühendislikleri(ki zaten sevilmiyoruz) isteyen ordan öğretmen çıksın isteyen ordan mühendis çıksın...
 
Değerli arkadaşlar,

Olayın özüne indiğimiz zaman bütün mesele ÖSS sınavlarında meslek liselerine uygulanan düşük katsayı ile başladı.

1. Düşük katsayı uygulamasından dolayı ilköğretim mezunları genel liselere yöneldiler. Meslek liselerinde bazı programlar kapanmasın diye teknik öğretmen arkadaşlarımız lise okumayı düşünmeyen bireyleri köy köy kapı kapı dolaşarak öğrenci topladı, sırf bölümler kapanmasın diye. Yani bir zamanlar sınavla başarılı ve nitelikli öğrenci alan meslek liseleri, artık öğrenci bulamaz ve niteliksiz öğrencilerle baş başa kaldı. Sonucunda meslek liseleri niteliksiz ara eleman mezun etmeye başladı.

2. Düşük katsayı uygulamasından dolayı öğrenci bulmakta zorlanan meslek liselerine teknik öğretmen ihtiyacı da ortadan kalkacaktı. Bazı teknik öğretmenler emekli oldu, bir çok teknik öğretmen ders saatlerini dolduramadı ve dışarıda ek iş yapmak durumunda kaldı. Atama bekleyenleri de işsizlik kabusu kapladı.

3. Atanamayan teknik öğretmenler ( bu rakam son 10 yılda tüm branşlarda 70000 civarında ) özel sektörde çalışmaya başladı. Bazıları kendi işini kurdu, uyanık davrananlar lisans diploması beyan etmeden lise mezunu olarak devlet memuru oldu, bazıları değişik şirketlerde ilgisi alakası olmayan işlerde çalışıyor, "kendilerine fırsat verilen" birçok teknik öğretmen de özel sektörde iyi yerlere geldi.

4. Dikkat ediniz "kendilerine fırsat verilen diyorum" malesef bir çok teknik öğretmen arkadaşımız sırf mühendis veya imza yetkisine sahip olmadığı için kendisine fırsat verilmemiştir. Fırsat verilmediği için de fabrika ve işletmelerde teknisyen, formen gibi görülmüşlerdir.

Yukarıdaki dört maddede tabloda görünen meslek liselerine uygulanan 2. sınıf muamele. Sonucunda teknik öğretmenler başlarının çaresine terkedilmiştir.

Şimdi bazı arkadaşlarımız diyecekler ki teknik öğretmenler teknik eğitim fakültesinde okumasaydılar, sonucuna razı olsunlar.

Hem meslek liselerinin önüne katsayı engeli getirilecek, meslek liseler teknik eğitim fakültelerine yönlendirilecek, hem de sen niye teknik eğitim fakültesini tercih ettin denilecek!!! Yuh beee Yuhhh.

Teknik Eğitim Fakültesi mezunları 3795 sayılı hukuki yasal hakları olan mühendislik tamamlama programlarına bile katılmaları engellenmiştir. Mühendis odaları YÖK nezdinde lobi faaliyetleri yaparak, teknik öğretmenlere mühendislik tamamlama programının ön şartı olan yazılı sınavlarda 47, 48, 49 gibi manalı notlar verilerek bu programların açılması engellenmiştir.

Madem meslek liselerinin önü engellenmeye devam ediliyor, teknik öğretmenler atanamıyor, o halde teknik eğitim fakülteleri kapatılsın. Çünkü işlevini yitirmiş oldu zorlamalarla, imam hatip katsayı bahaneleriyle. Kimse tabela falan değiştirmedi. Şartlar bu duruma getirdi.

O halde kimsenin kızmaya darılmaya hakkı yok.

Teknik Eğitim camiasının kızdığı nokta şudur. Kapatılan teknik eğitim fakültelerinin teknoloji fakültesi olarak değil de, 2 yıllık MYO seviyesinde olduğunu iddia edip 2 yıllık MYO'lara dönüştürülmesini istemek!!!

Mühendis odalarının yaptığı garabet ve ihanet budur. Uluslararası akreditasyonu olmayan Teknik Eğitim Fakülteleri ve Meslek Yüksek Okullarının, hele hele Avrupa Birliğine giriş için yaptığımız mücadelede, akreditasyonu olan teknoloji fakültelerine dönüşüm uygun iken niçin yine akreditasyonu olmayan ve çözüm bekleyen MYO'lara dönüşmesini istiyor!!!! Ama YÖK ve bakanlar kurulu, teknik eğitim fakültelerini akreditasyonu olan teknoloji fakültelerine dönüştürdü ve doğru olanı yaptı.

Bir diğer konu da Teknik Eğitim Fakültelerinde görev yapan akademisyenlerin teknoloji fakültelerinde görev yapmaya yeterli olmadıklarının dillendirilmesidir (!!!) --yüzlerce prof. doç. var-- hakaret mi dersiniz, saygısızlık mı dersiniz bilemiyorum.

Yok böyle bir şey kardeşim. Mühendislik fakültesinin profesörü, teknik eğitim fakültesinin profesöründen daha mı yetkilidir? Mühendislik fakültesindeki doçent, teknik eğitim fakültesindeki doçentten ne üstünlüğü var haaa? Teknik eğitim fakültesi kökenli akademisyenler teknoloji fakültesinde ders veremeyecekmiş. Hakaretin bu kadarı. Birilerini aklını başına alsın artık, akademisyenler yargı yoluna gidiyor. Birileri bu saçmalığa son verecek artık.

İsteseniz de istemeseniz de bu saltanat yıkılacaktır.


Mukemmel İfade etmişsiniz.
Tebrik ediyorummm.
 
Bu soruyu ülkeyi yönetenlere sormak gerekir!
Ben yapıyorum ama model uçak, param anca ona yetiyor:D


Devletin onlara harcadığı paraya yazık olmuş!
Madem doktor olacaklardı neden teknik liseye gitmişler.
Normal lisenin kaç katı para harcanıyor o liselere.
teknik liseliler doktor olacaksa teknik lise niye açılıyor!
eğitim kalitesi ile katsayının ne alakası var.katsayı değişince okulun olanakları
dışarımı çıkarılıyor, öğretmenler gelen öğrencileri beğenmeyip okuldan mı kaçıyorlar!
sınavı kaldıralım, hepsini otomatik yerleştirelim,
herhalde ülkede teknisyen kalmaz o zaman!
imam okulları kapatılmadığı sürece kavga sürer gider.


Kişi o yaşlarda ne olacağını tam kestiremiyor.
Kimlik bunalımında olabiliyor.
Mesleğini seçerken daha bir çok psikolojik etmen oluyor.
Bu yüzden kişiye madem doktor olacaktın niye Teknik Liseye gittin deme lüksümüz pek yok.
Bilgilerinize
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
130,069
Mesajlar
932,772
Kullanıcılar
453,065
Son üye
jros

Yeni konular

Geri
Üst