İki adet paralel plaka kapasitörün seri bağlandığını düşünelim. Bir tarafta ilk kapasitörün giriş terminaline gerilim verildiğini düşünelim, son kapasitörün de çıkış terminalinin topraklandığını düşünelim. Sonuç olarak bir voltmetre elimize alıp bu iki kapasitörün birbirlerine bağlandığı orta noktasının toprağa göre gerilimini ölçtüğümüzde bir gerilim değeri okuyacağız.
Burada da gerilim altında olan plaka canlı hat, ara plaka helikopter, topraklı plaka da toprağın kendisi gibi olmuş oluyor. Siz helikopter ile canlı hatta yaklaştıkça arada akım olmasa bile elektrik alanlar aracılığı ile üzerinizdeki gerilim seviyesi artarak hattın gerilim seviyesine yaklaşıyor. Fakat hatta çok yaklaştığınızda elbet bir noktada kırılma olacağı için bir ark oluşacaktır. Fakat halihazırda hat ile helikopter arasında büyük gerilim farkları olmadığından bu arkta akacak akımın gücü düşük olacak, helikoptere veya insana zarar vermeyecektir. Fakat yine de hassas parçalara veya insan bedeninde yanıklara sebep olacağından kontrollü ark oluşturmak daha doğrudur.
Tabii burada hatta akan akımın AC akım olduğunu ve hat üstündeki gerilim ile helikopter arasında kapasitif etkiden dolayı az da olsa bir faz kayması olacağını düşünüp, sürekli olarak aynı gerilimde kalmak adına bir iletken ile temas sağlamak daha güvenilir olacaktır ki videoda öyle yapılmış.
Bu anlattıklarım ayrılma anı için de geçerli olacağından ayrılırken de aynı sistem kullanılmış.