Enteresan Bir Kompanzasyon Sorusu

fearalive

Üye
Katılım
17 Nis 2008
Mesajlar
54
Puanları
1
Yaş
40
Arkadaşlar yabancı bir mühendis arkadaşla tartıştığımız bir konu oldu,

bizim kompanzason panomuz hemen MCC(yük motor sadece) panomuzla bitişik enerjisini giriş şalterinden sonra hemen transfer barasından almakta.
ancak kendisi bu bağlantının hatalı olduğunu komp. enerji bağlantısının MCC barasının ortasından veya sonundan olması gerektiğini düşünüyor. (Yani yük kısmını ortaya getiriyor.)

Sonuçta aynı potansiyeldeki baradan alınacağı için ben farketmeyeceği düşüncesindeyim. Siz ne dersiniz.


Diğer bir konu şöyle bir komp. arızası yaşadık tüm nh yük kesiciler yanmış, kontaktörler ve kondansatörlerin bazıları yanmış bozulmuş durumdaydı. söylenen ani bir patlama olmuş. Multimetreden L1,2,3 : 490-618-498 V değerlerini okudum. Ben voltaj yükselmesinden kaynaklandığını düşünüyorum. ancak nh sigortaların hızlıca koruyup sistemi ayırması gerekmezmiydi. (nh ların voltaj dayanımının da iyi olduğu düşünülürse)
 
Sn fearalive,
"
Sizin yaptığınız bağlantı doğru."Yabancı mühendis" arkadaş bu işe biraz yabancı gibi:).Kompanzasyonda; "Akım bilgisi" sayaç

sonrası Yük öncesi,"gerilim" ise akım trafolarından sonra herhangi bir noktadan yapılır.

Ani patlama sonucunda, kondansatör ve kontaktörlerin yanması; gerilim yükselmesi sonucu olduğu kesin.

Zira 618V okuduğunuzu belirtiyorsunuz.Kullanılan cihazların çalışma-gerilim aralıklarına bakarsanız,cihazlara hak verirsiniz...Selametle.
 
cevabınız için teşekkürler kompanze, RGR için aldığmız referas akım yerleri için sıkıntı yok. Konu asıl enerjide ;
trafodan geldik giriş şalterinden geçtik ve transfer barasının sol tarafından komp. sağ tarafından diğer yükleri besledik
kendisi transfer barasının sağ tarafında yükten sonra, yükünde sağ tarafına komp. bağlanması gerektiğini söylüyor. Doğru anlatabilmek adına tekrar detaylı yazdım. Biliyorum çok mantıklı gelmiyor iki bağlantıda aynı aslında ama, çok ısrar ettiği için merak ettim belki bir farkı vardır diye.
 
Bağlantı araları uzun olsaydı bağlantınoktası reaktif akımların dolaşımını engellemek açısından önem taşıyabilirdi ama sayaçtan baktığınızda hiç farketmez..
 
Kompanzasyon konusunda Türkiye'nin dünyada 1 numara olduğunu unutmayın. çünkü ülkemizde uygulanan reaktif oranlar başka hiç bir ülkede yok. Biz Türkler zor şartlar altında enerji dağıtımında verimliliği sağlayabilen ve farkında olabilen bir ülkeyiz. Onun için yabancılar bizim kadar kompanzasyonu bilemezler.
 
Kompanzasyon konusunda Türkiye'nin dünyada 1 numara olduğunu unutmayın. çünkü ülkemizde uygulanan reaktif oranlar başka hiç bir ülkede yok. Biz Türkler zor şartlar altında enerji dağıtımında verimliliği sağlayabilen ve farkında olabilen bir ülkeyiz. Onun için yabancılar bizim kadar kompanzasyonu bilemezler.


yabancılar kompanzasyonu bizim kadar bilmez çünkü kompanzasyon la enerji tasarrufu teoride ıspatlana bilmiştir.kurulum ve bakım masrafları cos q kayıplarının çok üzerindedir bizim mühendislerimiz ez ber bozamadı hayla
og ve yg kayıplarını engelleyememişken ve hayla yağlı kesici kurulum maliyetine giren bir ülkede verimlilikten bahsetmek hayli zor işin ticari boyutu yüzünden omik yüklerde bile kompazasyon mazaretleri arar olduk
 
Teorik olarak yabancı elemanın söylediği doğru. Yüklere (motor vb.) ne kadar yakın noktadan kompanzasyon yaparsan o kadar iyidir. Büyük güçlü tesislerde daha çok önem kazanır. Ama uygulamada sizin tesis gibi kuruluyorlar nedense...
 
Arkadaşlar! Bu benim yorumumdu. Genelde yorumlar sayfalarca sürerdi. İlginç.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,069
Mesajlar
932,771
Kullanıcılar
453,065
Son üye
jros

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst