Eski Kalıpçı Freze CNC Dönüşümü

Bu çalışmaları gördükçe nereden yaptık köprülü cnc'yi diyorum. Keşke ihtiyacı daha iyi belirleseymişim.
 
Son gelişmeleri Paylaşalım bir :)

- Uzun eksen için 170 cm 4005 vida ve somun almıştık. Kargomuz gelince hızlıca işe koyulup frezenin üzerinde ki kendi vidası üzerinden ölçüler alarak gerekli tornalama işlemleri ile vidayı hazır hale getirdik.

- İkinci aşamada somun gövdesi için malzemeciden aldığımız yuvarlak malzemeyi işledik. Ayrıca somun gövdesinin de bağlanması için bir parça daha soğuk çekme malzemeden işlendi.

Üniversiteden dolayı işin başında her an bulunamıyorum. Fotoğraflar çok detaylı olamıyor. Biraz üstün körü geçiyormuş gibi olabilirim ama özellikle detay istediğiniz noktalara değinebilirim :)

Satıh rulmanları başta olmak üzere bir çok rulman gibi yıpranmış eski parçaları değiştiriyoruz.

lEBL4J.jpg


VE2ABZ.jpg


nEYkNV.jpg


vZYmNz.jpg


1Nj4Zj.jpg


LQd2Ro.jpg


rEYjNm.jpg


7A2Y1Y.jpg


gXjnY5.jpg
 
Makinenin Tablasında 2 mm lik bir bombe vardı ve aşınmalarda bu bombeye göre olmuş. Önceki sahibi nasıl kullanmış hayret verici. Neyse uzun uğraşlar sonucu esaslı bir usta bulduk ve VARGEL ile tesfiye ettirdik parçaları. Kendisinden Allah razı olsun büyük dertten kurtardı bizi :) Kızaklar başta olmak üzere gerekl tüm yüzeyler 2 günlük uğraş sonucunda tesfiye edildi.

İlk resimde ki Yuvarlak deliğin üzerindeki malzeme de önceki mesajımda belirttiğim somun gövdesinin makine gövdesine bağlanması için gereken ara parça (Son resimde dik duran parça :) )

ZY2W0z.jpg


oEn21q.jpg


lEBLVp.jpg


VE2AbR.jpg
 
Sınavlar bitti dersler verildi :cool::cool: Projeye devam.:) Geçtiğimiz süre içinde 2 hafta babam istanbulda ben okulda olunca bişey yapamadık. Babam İstanbuldan dönüşte Y ekseni için motor sürücü de getirdi. Ben sınavda ter dökerken babamda motor bağlantıları için gerekli çalışmaları tamamlayarak X ve Y eksenlerinin motorlarının montajını bitirmiş olduk.

X eksen için 5:1 planet redüktörlü 8.6 N Motor kulllandık. Y eksen içinde triger ile 2:1 aktarma yaparak 8.6 N luk aynı motordan kullanmış olduk.

Sıradaki işlemler Z eksen motoru ve Fener mili rulmanları, Aktarma kayış kasnaklarının sökülerek Triger kayış kasnak takılması.

Y eksen Motoru. Kayış gerdirme zımbırtısının asıl amacı frezeyi manuel olarakta kullanabilmek. Manuel kullanım için kayışı motor tarafından çıkarıyoruz.

gXXbLO.jpg


X eksen Motoru da aynı şekilde manuel kullanım için parçalı kaplin kullandık ve kaplinden motoru ayırmak için M18 gijon ile kayar sistem yaptık.

ZYYn13.jpg


VEEByB.jpg


Buda genel bir görünüm. Biraz pasaklıyız :D:D

PQQGEO.jpg


Son olarakta bir video. Daha detaylı daha güzel videolar ekleyeceğim inşallah :)

 
maşallah. epey kolaylamşsınız.
detaylı paylaşımlar , sonrası için güzel referans olacaktır.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,844
Mesajlar
920,939
Kullanıcılar
450,947
Son üye
sitroen91

Yeni konular

Geri
Üst