Bir diger konuda bu sorundan bahsediyorduk. Bu tip ekovatlar gaz akisi ile beraber yagda kaldirirlar. Bu yapisi geregi olan bir durumdur. Haliyle kullanim havasina yag surukler. Bir kac yöntem uygulanabilir.
1 kompresor basmasina takilacak bir yag ayirici ile yagin emis hattindan geri verilmesi
2 hava tankina tasinan yag sonra alttaki su tahliye tapasindan disari alinip atilmasi ve belirli periyotlarda kompresor motoruna yag sarji yapilmasi.
Bu yag elbette istenilen havanin kalitesini bozacaktir. Mesela bir
Elektronik karti tozdan arindirmak isterseniz hava ile tasinacak olan bu yag elektronik karta yapisacaktir. Bu nedenle kompresor cikisina ve kullanim hava cikisina uygun filtreler kullanilmasi sahsi fikrimce gereklidir.
Kompresor motorunuz arizali degildir..
Beyaz esyacilarin bahsettigi konuda sundan ibarettir. Cihar eger kompresor servis borulari tarafina yatirilirsa Karter hatti emis borusuna dogru yatirilirsa karterdeki yag borudam sisteme akar. Dik konumda bir sure bekletilmesi giden yagin bir kisminin geri gelmesini saglayacaktir.
En sagliklisi bir buzdolabi tasinirken servis borulari tarafina degil diger yone yatirilarak transfer edilmesi mitlaka gereklidir.
Su konuda nasil bir kaniya varabiliriz bilmiyorum. Kimyada oksijenle yag arasinda siki bir iliski oldugunu biliyoruz. Yag zenginlestirilmis oksijene maruz kalir ise alev alabilir. Bu nedenle oksijen tupleri dolumunda montajinda yagli ellerle dokunulmamalidir. Bu noktada hava tanki icindeki yag oksijen orani sorun teskil edermi bilmiyorum. Sadece bu konuya deginmek istedim.