Ev yapımı hava kompresörü

Elinize sağlık @asenyurt

Sanırım sizde Antalya'da idiniz. (Yanlış hatırlamıyorsam) Boru bağlantılarını değiştirmek isterseniz beraber kaynatabiliriz. Yada fleks hortum bağlayarak ta havayı taşıyabilirsiniz.

Kolay gelsin.
 
teşekkür ederim evt ben de antalyadayım
şimdilik işin başındayım bakalım daha tank temin etmem gerek. diğer ekipmanları temin edeceğim bir de sistemde hangi elemanlar hangi görevleri yapar şuan bilmiyorum bakalım internetten araştırıyorum çek valf emniyet ventili bağlantıları nasıl olacak bilmem gerek.
 
Motoru kullanmayı düşündüğünüz hava tankına basit bir şekilde bağlayın kullanmayı düşündüğünüz bara kaç dakikada geldiğine bakın birde tüketiminize bakın sizce yeterli ise detaylara sonra girersiniz.İyi çalışmalar.
 
benim asıl amacım cnc makinenin ucuna hava vermek. 2-3 saniyede bir fıslatsa benim için yeter. 10-15litrelik bir tank işimi fazlasıyla görür ilk başta tankı doldurur daha sonra belli bir basıncın altına düşünce tekrar devreye girer ekovat.
 
Ekovat ve çeşitleri ile ilgili bilgi. Vakum pompası olarak kullanılmış.

Önemli bir nokta, 210 derecelere ulaşan sıcaklıktan bahsediyor! Kapalı çevrimde kullanılırken gazın soğutucu etkisi nedeni ile sıcaklık bu derece sorun yaratmıyor. Yağa su karışı önemli, yağ görev yapamaz hale geliyor.


Gay-Lussac kanunu özetle basınç arttıkça sıcaklık artar der.

Isınmaya engel olmak ekovatın dış korumalarını çıkarıp sisteme fan eklemek çare olabilir mi?

Burada ise kompresörlerin çalışma prensiplerinden izotermal ve adiabatik çalışma sisteminden söz etmek lazım. Buralara inildikçe bu iş tamamen mühendislik hesaplarıdır. Ya sıkıştırma boyunca ısıyı hep soğutarak aynı tutacaksınız. (Bu zor ve pratikte uygulanması pek mümkün değil) Yada sıkıştırma esnasında Silindiri soğutacaksınız. (Fan vb bir yöntemle) Bu ise günümüzde en sık kullanılan yöntemdir.
 
motoru çalıştırdım fakat hava veren borudan az da olsa damla damla yağ geliyor bu sorun olur mu ?
sonuçta tankın içine hava basacak hava ile yağ karışırsa ne gibi sıkıntılar çıkar?
yağ, ekovatın içindeki yağ ise zamanla yağ eksilirse ekovat bozulur gibime geliyor
tabi taşınırken arabada sallandı garibim aklıma şey geldi, buzdolabı taşındıktan sonra birkaç saat kımıldatmadan fişe takmadan beklemeli diye. acaba bu yağın oturmasından dolayı mıdır. benim motor da kımıldamadan beklese bu yağ gelmesi zamanla düzelir mi acaba ?? sorun 1 :D
yoksa bu motor arızalı mı başka motorla mı değiştireyim.
 
Bir diger konuda bu sorundan bahsediyorduk. Bu tip ekovatlar gaz akisi ile beraber yagda kaldirirlar. Bu yapisi geregi olan bir durumdur. Haliyle kullanim havasina yag surukler. Bir kac yöntem uygulanabilir.

1 kompresor basmasina takilacak bir yag ayirici ile yagin emis hattindan geri verilmesi
2 hava tankina tasinan yag sonra alttaki su tahliye tapasindan disari alinip atilmasi ve belirli periyotlarda kompresor motoruna yag sarji yapilmasi.

Bu yag elbette istenilen havanin kalitesini bozacaktir. Mesela bir Elektronik karti tozdan arindirmak isterseniz hava ile tasinacak olan bu yag elektronik karta yapisacaktir. Bu nedenle kompresor cikisina ve kullanim hava cikisina uygun filtreler kullanilmasi sahsi fikrimce gereklidir.

Kompresor motorunuz arizali degildir..

Beyaz esyacilarin bahsettigi konuda sundan ibarettir. Cihar eger kompresor servis borulari tarafina yatirilirsa Karter hatti emis borusuna dogru yatirilirsa karterdeki yag borudam sisteme akar. Dik konumda bir sure bekletilmesi giden yagin bir kisminin geri gelmesini saglayacaktir.

En sagliklisi bir buzdolabi tasinirken servis borulari tarafina degil diger yone yatirilarak transfer edilmesi mitlaka gereklidir.

Su konuda nasil bir kaniya varabiliriz bilmiyorum. Kimyada oksijenle yag arasinda siki bir iliski oldugunu biliyoruz. Yag zenginlestirilmis oksijene maruz kalir ise alev alabilir. Bu nedenle oksijen tupleri dolumunda montajinda yagli ellerle dokunulmamalidir. Bu noktada hava tanki icindeki yag oksijen orani sorun teskil edermi bilmiyorum. Sadece bu konuya deginmek istedim.
 
değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim
 
Bu noktada hava tanki icindeki yag oksijen orani sorun teskil edermi bilmiyorum. Sadece bu konuya deginmek istedim.


Havada %21 oksijen %78 Nitrojen %1 de diğer gazlar vardır. Normal hava basan kompresörlerde oksijen oranı %21 de kaldığından yağ sorun teşkil etmemektedir. Ancak saf oksijen basan kompresörler kesinlikle yağsız çalışmak zorundadırlar. Oksijen tüplerinde ise yağ teması patlamaya neden olacağından, oksijen tüpü kullanırken yağ konusuna çok dikkat etmek gerekmektedir.

Saygılarımla
 
Ekovat ile tankda elde edilebilecek max basınç (tankın yüksek basınca dayanıklı olduğunu varsayarsak) değeri nasıl hesaplanıyor?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,838
Mesajlar
930,675
Kullanıcılar
452,676
Son üye
ali danışan

Yeni konular

Geri
Üst