Suat_Korkmaz
Profesyonel Üye
- Katılım
- 30 Ara 2011
- Mesajlar
- 4,988
- Puanları
- 1,506
- Yaş
- 48
Bendeki kompresör beni delirtiyor. Ne kadar saklasam da izole etsem de (etmedim gerçi. Adam olacağa benzemiyor) gürültü kesici kulaklık takmadan atölyede duramıyorum. Kompresörsüz de olmuyor. Bu yüzden kendi sessiz kompresörümü yapacağım.
Şimdi kullanacağım malzemeler:
- Helikopterde kullandığım eski 30cc benzin motorunun silindir bloğu, çift sekmanlı pistonu.
- 10 ya da 20 litrelik gaz tüpü. Bu tüpler araştırdığım kadarıyla ortalama 17.5 bar basınca dayanacak şekilde üretiliyor. Hava değişimleriyle +- 2 bar ile 20 bar basınca kadar çıkabiliyor. Biraz daha fazlası patlatıyormuş. Bana max 8 bar lazım.
- Vana, mana, pnömatik hortum vs kolay.
- Hava regülatörü kullanacağım sanırım ama ne alacağım konusunda henüz araştırma yapmadım.
- 8 bar basınç hedeflediğime göre 8 bara ayarlayabileceğim bir pressure switch alacağım. Etrafta bolca var bunlardan. Önemli parça olduğu için mümkün olduğunca en iyisinden almaya çalışacağım. Bunların bildiğim kadarıyla aşırı basınçta hava tahliye edenleri var. Mesela işler ters gitti ve tanka 8 bardan fazla hava basıldı. Switch 10 bara gelince fazla havayı dışarı atıyor.
Pressure switch örnekleri:
http://www.ebay.com/bhp/air-compressor-pressure-switch
Pistonun krank mili elimde yok. Yapımı pek kolay değil. Balanslı olması lazım. Bu yüzden kendim yapabilir miyim bilmiyorum. Deneyebilirim veya hiç uğraşmadan satın alırım.
Silindir ve piston yağ içinde çalışacak. Yani silindiri iyice izole edip içine yağ basacağım (pistonun arka tarafına tabi. Krank mili. Böylece daha rahat ve daha sessiz çalışacak. Silindirin bir ya da iki tarafına fan koyabilirim.
Elimdeki silindir:
Şimdi kullanacağım malzemeler:
- Helikopterde kullandığım eski 30cc benzin motorunun silindir bloğu, çift sekmanlı pistonu.
- 10 ya da 20 litrelik gaz tüpü. Bu tüpler araştırdığım kadarıyla ortalama 17.5 bar basınca dayanacak şekilde üretiliyor. Hava değişimleriyle +- 2 bar ile 20 bar basınca kadar çıkabiliyor. Biraz daha fazlası patlatıyormuş. Bana max 8 bar lazım.
- Vana, mana, pnömatik hortum vs kolay.
- Hava regülatörü kullanacağım sanırım ama ne alacağım konusunda henüz araştırma yapmadım.
- 8 bar basınç hedeflediğime göre 8 bara ayarlayabileceğim bir pressure switch alacağım. Etrafta bolca var bunlardan. Önemli parça olduğu için mümkün olduğunca en iyisinden almaya çalışacağım. Bunların bildiğim kadarıyla aşırı basınçta hava tahliye edenleri var. Mesela işler ters gitti ve tanka 8 bardan fazla hava basıldı. Switch 10 bara gelince fazla havayı dışarı atıyor.
Pressure switch örnekleri:
http://www.ebay.com/bhp/air-compressor-pressure-switch
Pistonun krank mili elimde yok. Yapımı pek kolay değil. Balanslı olması lazım. Bu yüzden kendim yapabilir miyim bilmiyorum. Deneyebilirim veya hiç uğraşmadan satın alırım.
Silindir ve piston yağ içinde çalışacak. Yani silindiri iyice izole edip içine yağ basacağım (pistonun arka tarafına tabi. Krank mili. Böylece daha rahat ve daha sessiz çalışacak. Silindirin bir ya da iki tarafına fan koyabilirim.
Elimdeki silindir: